Extra luidspreker-pakket nemen of niet?

Moet ik bij de "Stream" radio nu wel of niet het extra luidspreker-pakket gaan meebestellen? Als ik naar muziek luister, moet het goed klinken, maar niet tegen elke prijs. Het prijsverschil moet het wel rechtvaardigen. Kan iemand mij adviseren?

Beker

Actief lid
Ik heb gezien de uitvoering (elegance) zowel voor als achter speakers. Toen ik met de radio zat spelen en de muziek alleen via de voorspeakers liet komen viel mij op dat er toch wel veel "verloren" ging aan dynamiek. Ik zou het dus wel doen. Anderzijds ligt volgens mij de bedrading er altijd en zou je ook voor die 100 euro later kunnen kijken of je ze zelf van een ander merk alsnog plaatst. (of op de sloop kijken of er een VW/skoda/audi te vinden is met dezelfde speakers.)

Altijd doen, meerprijs is geloof ik niet schokkend. Ik heb zelf ook het luidspreker pakket geinstalleerd en bevalt gewoon goed. De plaatsing van de luidsprekers is niet zo gelukkig gekozen maar hier zijn meerdere "draadjes" van op dit forum.

Matra_Murena

Actief lid
Bedoel je 2 extra luidsprekers + 2 extra tweeters als optie bij een Ambiente of het extra Sound System hier nog eens bovenop?

Ik heb zelf 4 speakers en 4 tweeters en vind dat dit een zeer goed geluid geeft.,

Ik bedoel het Sound System er bovenop. Het scheelt 445,= en dat is bijna duizend ouderwetse guldentjes voor een paar luidsprekers...

ik was er heilig van overtuigd dat ik mijn sub weer ging inbouwen, maar als je de radio ff goed instelt (ik de bas maar op +1, mid +3 en trebble +6 met loudness aan) klinkt het echt waanzinng, de bassen gaan superlaag, zolaag dat op een gegeven moment de deuren wel gaan resoneren. Maar ik vind het echt goed, ik heb altijd een sub in mijn lease bakken gehad, maar bij deze laat ik het gewoon voor wat het is. By the way, ik heb wel een Audience radio, maar die verschilt qua geluid niet van de
Stream volgens mij /forum/images/graemlins/wink.gif

uiteraard zal het nog lager gaan met sub ;), hoewel ik dat toch echt betwijfel, de sub zal natuurlijk niet voor zoveel resonantie zorgen als de speakers. Ik blijf er wel bij dat de speakeruitbreiding een goed alternatief is voor het plaatsen van de sub. Je moet dan wel je interieur overhoop gooien, kabels trekken enz enz Ik ben in ieder geval zeer tevreden! (klinkt nu gek gnoeg beter in mijn auto dan in de proefrit auto met hetzelfde speaker systeem, of zouden ze.... /forum/images/graemlins/laugh.gif )

VEEJAY

Forumguru
"de sub zal natuurlijk niet voor zoveel resonantie zorgen als de speakers."

Met resonantie bedoel je dat er zaken meetrillen? Ik heb wat sub testen die qua frequentie van gewoon bas naar subbas frequenties gaan, 1 voor 1 hoor je dan vershillende onderdelen van de auto even meetrillen :-)

In mijn vorige Toledo ging het niet zo extreem. Bij de O2 is het waarschijnlijk door de hoedenplank die wat ruimte links en rechts laat. Als ik het skiluikje open dan is het zelfs voor mij niet meer te houden in de auto haha ;)

Potje

Actief lid
Ik laat een sterker setje speakers inbouwen bij de dealer van een vreemd merk. Standaard heeft de Elegance toch nog 40W maar ik wil er iets beters in hebben.

EUR 445,- was me wat teveel bovenop de sowieso dure Audience. Ik wil MP3 hebben en dat zit gewoon op m'n Kenwood systeempje in mijn huidige auto. Dus laat die overbouwen en zoek daarnaast nog een mooi setje speakers uit.

Heeft er nog iemand tips om in te laten bouwen? Pioneer? JBL?
Ik geloof dat de diameter 16,5 cm is.....

Karstieman

Forumguru
Uit andere draadjes blijkt dat de standaard speakers zeer goed zijn en dat andere speakers inbouwen weinig tot geen effect heeft. Ik geloof dat Veejay dat geprobeerd heeft.
Dus...misschien dat je je dat geld kan besparen /forum/images/graemlins/wink.gif

Zojuist nog bij de dealer geweest en goed geluisterd naar standaard "Stream"-radio met de standaard 8 speakers (dus zonder Sound System). Ik hou van goede muziek en dito kwaliteit, maar met deze configuratie is niets mis! Het geluid klinkt - voor mij althans - absoluut zuiver en vol genoeg, en ontvangst van de radio (diverse zenders geprobeerd) is prima. Ik ben er uit; dat wordt een Stream af fabriek. /forum/images/graemlins/smirk.gif

Maar je wilt dan niet het comfort van de wisselaar en MP3 weergave? Ik vind het zalig, hoef ik niet meer cd's te bewaren op allerlei plekken in de auto. /forum/images/graemlins/grin.gif

Je krijgt er meer voor hoor /forum/images/graemlins/tongue.gif Behalve MP3 krijg je speaker uitbreiding waar ik heeel erg tevreden ben, versterker onder je stoel, uitgebreide equalizer, opname van Traffic informatie, dus ook een wisselaar, enz enz. De handleiding ben ik hier of op briskoda tegengekomen. Zal ff opsnorren. /forum/images/graemlins/grin.gif Maar goed, 440 euro is idd best wat geld, leg er 400 bij en je hebt xenon! /forum/images/graemlins/tongue.gif

Dat waag ik te betwijfelen... De extra speakers en de equalizer zitten in het pakket "Sound System" dat 445,= kost, en worden niet standaard geleverd bij de "Audience". Die kost boven op de Stream weliswaar toevallig ook 445,= extra, maar *dan* krijg je toch slechts MP3 en de wisselaar extra? Of ben ik nu abuis?

Bovenaan Onderaan