Extra opties

Boebus

Lid
Hallo,

Nou las ik dat er nog wat leuke opties kan laten instellen bij de dealer zoals de deuren op slot gaan als je gaat rijden en een geluidje bij het op slot doen van de deuren.

Zijn er nog meer van die opties die je kan laten instellen ?

ertromp

Forumguru
Achterlichten aan bij alleen dagrijlichten aan
Remdruk aanpassen
Needlesweep
Coming home / leaving home over de mistlampen (beter voor je Xenon's die minder vaak in/uitschakelen)
XDS aanzetten
Hill Hold aanpassen
Komfortknipperen aantal veranderen
knipperlichten aan en remlichten knipperen bij noodstop
Tranenwissen

Kempes

Forumguru
Zal je vreemd in de oren klinken, maar ik denk dat er weinig dealers zijn die dit kunnen..via iemand van dit forum zal het makkelijker en waarschijnlijk veel goedkoper gaan..

Ik heb een paar maanden geleden door Ertromp het een en ander aan laten zetten. Als je laat weten waar je ongeveer woont dan zijn er wel leden die je een contact in de buurt van je kunnen aanwijzen met veel ervaring voor dit soort aanpassingen.

Boebus

Lid
Ik woon in Apeldoorn maar ik heb de auto bij de dealer hier in Apeldoorn gekocht en kan hem volgende week vrijdag ophalen.

Dus neem aan als ik even bel en die dingen even er bij wil dat ze dat wel als services.

Bedankt voor de reactie.

Kempes

Forumguru
Ertromp woont ook in Apeldoorn....dus als de dealer het niet kan dan even aan Ertromp vragen

Maar neem nu maar van mij aan dat je beter meteen naar Ertromp kan gaan.

Laatst bewerkt:

Kempes

Forumguru
@Boebus , ik zie dat je een dsg krijgt... men kan tevens uitlezen in hoeverre de dsg versleten is (maar ook hier, dit kan de dealer misschien niet).

Boebus

Lid
Ik heb de dealer gebeld en het volgende gaan ze aan zetten:

* Dagrijverlichting via de mistlampen
* trannwissen
* xds
* Hill hold
* leaving home
* Coming home
* anti carjacking
* geluidje bij op slot
* needelsweep ( die wist die niet zeker)

Beun12

Forumguru
Ik hoop voor je dat de dealer waar jij heen gaat kundiger is dan de mijne. Bij mij kregen ze zelfs na uren nog niet eens de cornerlights geactiveerd.

Spierings

Forumguru
Ik hoop voor je dat de dealer waar jij heen gaat kundiger is dan de mijne. Bij mij kregen ze zelfs na uren nog niet eens de cornerlights geactiveerd.
Dat heeft meer aan het soort testkast te maken, dan aan de dealer.

met de originele fabrieks testkast is het zeer lastig of onmogelijk. Dit terwijl het met VCDS een kwestie is van een paar vinkjes, dit door het programma dat je helpt bij lange coderingen. Terwijl er vanaf de fabriek amper iets vrijgegeven is en je zelf de bits aan moet passen.

Laatst bewerkt:

Beun12

Forumguru
Ik kan me voorstellen dat een normale garage er moeite mee kan hebben, maar verwacht van een dealer niet dat ik na 2, 5 uur weer naar huis kan en het nog niet werkt.

EdK

Forumguru
Ergens op het forum vraag me niet waar staat een procedure beschreven hoe dit door de dealer gedaan kan worden.
Procedure is namelijk totaal anders dan met VCDS.....
Alleen waar dat ergens is op het forum....... i don't now, perhaps @Joske

ertromp

Forumguru
Ik heb de dealer gebeld en het volgende gaan ze aan zetten:

* Dagrijverlichting via de mistlampen
* trannwissen
* xds
* Hill hold
* leaving home
* Coming home
* anti carjacking
* geluidje bij op slot

Als je een DSG hebt dan heb je standaard al Hill Hold
Dagrijverlichting via mistlampen :pieker::pieker: Op een 2011 Elegance heb je al aparte dagrijlampen hoor

Spierings

Forumguru
Ik kan me voorstellen dat een normale garage er moeite mee kan hebben, maar verwacht van een dealer niet dat ik na 2, 5 uur weer naar huis kan en het nog niet werkt.
Het is toch echt andersom......
Met een universele VAG tester kun je veel meer en makkelijker dingen doen als origineel.

Het soort dingen die anders gecodeerd worden dan door de fabriek staat bij een dealer nergens beschreven en is dus zeer lastig te coderen. Je moet dan buiten het codeer programa om dingen aan de codering veranderen. Denk aan een lange binaire code welke opgedeeld is door bites en bytes waarbij je dus 0 en 1tjes om moet zetten om je codering te krijgen. Dit is erg lastig want het staat nergens beschreven wat het betekend.

Sommige dealers hebben ook gewoon een universele VAG tester om dingen aan te passen, gewoon omdat het veel makkelijker is.

Cordoba

Forumguru
Als je een DSG hebt dan heb je standaard al Hill Hold
Dagrijverlichting via mistlampen :pieker::pieker: Op een 2011 Elegance heb je al aparte dagrijlampen hoor

Ik krijg het idee dat de dealer de draad al kwijt is (DRL via mistlampen, en LH/CH aan, i.p.v. LH/CH via mistlampen), en de remdruk kan of mag ie niet, maar dat lijkt uit de eerdere tests toch wel veel verschil te maken.

Bovenaan Onderaan