[F2] Is maxidot nodig voor weergave ipod?

Darkside

Forumguru
Zo zie je ieder zijn eigen voorkeuren. Ikzelf vind de maxidot erg mooi en de mogelijkheden om een aantal zaken in te stellen zonder vagcom spreken mij aan.
Gelukkig zit het standaard op mijn auto straks. Ook heb ik de MDI optie aangevinkt.
Op dit moment heb ik zo'n 200 albums klaar staan die straks op de columbus kunnen.
Maar met zo'n 17Gb is de grens bijna bereikt. Zit zelf nog wel te twijvelen tussen een iPod of een externe HD voor als ik de albums wil uitbreiden. Misschien neem ik wel en 32GB SD kaartje (is goedkoper) Maar aangezien ik toch zo'n 5 jaar met de auto moet doen wil ik me niet voor me kop slaan als ik achteraf toch een extern media apparaat wil aansluiten.

Ik heb geen aux aansluiting gezien op de swing in de greenline. Waar moet deze zitten dan?? zou dat nog maar eens bekijken!

Ik heb ook een MDI kan ik een HDD meenemen met muziek, hoef ik niet zo vaak te wisselen!

hemi24

Forumguru
Als je MP3 cd's brand met 300 tot 350 tracks erop zul je weinig verschil merken in geluidskwaliteit tussen aux en MDI, omdat je de kwaliteit van de mp3's domweg te ver is gereduceerd...

FredV

Banned
Begrijp ik hieruit dat de swing radio geen (muziek)-dvd's leest?
Blz 10 van de handleiding Radio Swing:
Algemene aanwijzingen voor de MP3-modus
Vereisten aan de MP3 data en -datadragers​

Cd-rom, cd-r, cd-rw met een capaciteit van 650 MB en 700 MB.
De CD's moeten corresponderen met de standaard ISO 9660-niveau 2, alsook met het Joliet data systeem (single session en multi session).​

Bestandsnamen mogen niet langer zijn dan 64 tekens.
De structuur van de bestandenlijst (directory) is tot een diepte van 8 niveau's beperkt.​

De naam van de artist, het album en de titel van de weergegeven Mp3-gegevens kunnen worden weergegeven, indien deze informatie als een ID3-tag voorhanden is.​

Indien er geen ID3-Tag voorhandig is, wordt de naam van de lijst of de bestandsnaam getoond.​

Weergavelijsten worden niet ondersteund.​

WMA-gegevens (Windows Media Audio) kunnen ook worden weergegeven wanneer ze niet bijkomend door de DRM-procedure (Digital Rights Management) auteursrechtelijk beschermd zijn. Dit soort WMA-bestanden worden door het apparaat niet ondersteund.

Bitsnelheid (gegevensstroom per tijdeenheid)​

Het apparaat ondersteunt MP3-bestanden met bitsnelheden van 32 tot 320 kbits/s en ook MP3-bestanden met een veranderlijke bitsnelheid.

Bij dossiers met een variabele bitsnelheid kan de aanduiding van de weergaveduur onnauwkeurig zijn

V50

Lid
is het niet super onhandig (en misschien zelfs onveilig?) dat die zo laag in het dashboard zit? En moet je iedere keer van die knetterdure DVD's kopen om je kaarten up-to-date te houden?

Ja dat is een minpunt, ik had ook liever gezien dat de Amundsen bovenin zat en de airco daar onder ipv andersom. Kaarten updaten doet de dealer voor me, krijg er bij aflevering alvast heel Europa bij geleverd. Met een beetje mazzel krijg ik al de nieuwe versie van de Amundsen, die gelijk is aan de RNS315. Deze beschikt standaard over heel Europa. Dat systeem met cd's per land is eigenlijk toch al lang achterhaald.

Nog een voordeel van de Amundsen, voor mensen die gesteld zijn op hun iPod/muziekbestanden, is dat je door het grotere scherm veel sneller en makkelijker door je bibliotheek kunt scrollen. Je ziet iets van vijf regels geloof ik. Bij de Swing maar één regel tegelijk geloof ik.

V50

Lid
Klopt ... echter je dient de aansluiting te bekijken als een micro ingang of een tulip ingang op je versterker ... beiden analoog maar de tulip is omwille van exact bepaalde ingangspanning, ... veel kwalitatiever.
MDI, zelfs analoog, is een vaste spanning met vooraf bepaalde versterkingsniveau ... wat bij de aux. ingang niet is. Is dus gewoon beter ... zlefs analoog ...

Oké, daar zit wat in. Het zal dan al helpen om bij gebruik van de aux-in het volume van de iPod altijd op maximaal te zetten. Of een dock aan te sluiten met vaste uitgangsspanning.

vincefra

Actief lid
Oké, daar zit wat in. Het zal dan al helpen om bij gebruik van de aux-in het volume van de iPod altijd op maximaal te zetten. Of een dock aan te sluiten met vaste uitgangsspanning.

Niet maximaal want dan dient de aux in demping te doen en dat zorgt meestal voor gelyidsvervorming ... Maar je begrijpt het probleem

Suuske

Nieuw lid
Bedankt voor de info!

Bedankt voor de informatie over de maxidot i.c.m. MDI. Ik heb de auto vandaag besteld en heb de maxidot achterwege gelaten en alleen voor de MDI gekozen.

@stradje Met name jij bedankt voor duidelijke uitleg. :)

Bovenaan Onderaan