Fabia 1.2 Disney on Ice (2006) reageert af en toe niet op gaspedaal

Muug

Senior Member
ziezo,
eindelijk een update die kan tellen.
Het korte verhaal : de wagen is aan de computer gehangen, die computer zat aangesloten op het skoda-netwerk, iemand in de fabriek in Tsjechië heeft ontdekt dat de derde lambdasonde een foutmelding gaf. Dit was een foutmelding die niet met de gewone diagnose-software gezien kon worden. Deze lambdasonde is vervangen en nu draait het motortje weer als een lier.
Het lange verhaal: dit heeft alles tesamen drie maand geduurd, vooral omdat mijn garagist mijn voertuig niet permanent kon onderzoeken natuurlijk. En ook omdat ze in samenwerking met de importeur een vrij nauwgezette werkprocedure volgden. Kabelbomen zijn overbrugd geweest, mijn LPG-installatie is afgekoppeld geweest, er zijn diverse motortests uitgevoerd etc etc etc

Grote grap was dat mijn pa dit ooit met een andere wagen ook al had voorgehad : haperingen in de aandrijving en toch geen foutmelding in de computer. Bleek ook een lambdasonde te zijn.

Moraal van het verhaal : hapert de aandrijving van je motor en lijkt alles ok, dan ligt het mogelijks aan de lambdasonde(s).

Bovenaan Onderaan