Fabia 1.2TDI

Hetzer

Forumguru
Volgens mijn dealer was de HB pas na de zomer vakantie beschikbaar, lees september
Ook de officiële bronnen bij Skoda-auto zwijgen nog over dit model, dit geeft aan dat hij nog niet snel gaat komen, prijzen zijn ook nog niet bekend.

vandaag offerte laten maken voor de combi greenline.
mij is alleen de kleur van het stoffen interieur onduidelijk.
wat de greenline ook niet heeft is een reservewiel (gewichtsbesparing)

iemand enig idee hoe het zit met het comfort ivm aangepast onderstel?

quorumz

Actief lid
volgens de dealer viel het qua stugheid wel mee. Collega's hebben de superb greenline en hebben ook idd alleen zo'n nood reparatie setje. (en wanneer je je auto bij de skoda dealer voor een beurt wegbrengt heb je toch gratis 24/7 support (waar ze een partnership met anwb hebben) en wij dus ook gelijk anwb opzeggen want van skoda geldt het voor thuis,nederland en europa!)

en het stof is zwart/lichtgrijs domino (met zwart/grijs dashboard (weet even niet of je zwart/zwart kon kiezen wanneer je lichtgrijs had)) of zwart/donkergrijs domino (met zwart/zwart dashboard)

Hetzer

Forumguru
mij is alleen de kleur van het stoffen interieur onduidelijk.

bij deze, je kunt bij de GL kiezen uit domnio grey en donimo black bekleding

jhq6fl.jpg

inir

Lid
Fabia 1.2 tdi

Wie kan mij vertellen of bij de Fabia Combi 1.2 tdi Greenline versie het dashboard (en interieur) 2-kleurig verkrijgbaar is ?
Zie de 2 bijgevoegde foto's.

230_3_480.jpg

fb45vp5.jpg

Hetzer

Forumguru
Bovenstaande foto's zijn overigens van het interieur van de pre-facelift.
Maar om terug te komen opjouw vraag, de GL is alleen te verkrijgen in een onyx-onyx interieur, oftewel compleet zwart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

inir

Lid
Bedankt voor het snelle antwoord Hetzer.
Hoe zit het met de dakspoiler achterop, is die verkrijgbaar voor de Greenline en wat zou dat kosten ?

quorumz

Actief lid
ik ga het morgen nog eens navragen want wij hebben de GL besteld met grijs-zwart. We gaan er ook vanuit dat de GL 2 vakjes rechts heeft (en geen open vakjes zoals je op sommige fotos wel eens ziet)

ronald24e

Actief lid
Ik weet alleen dat ik alleen de bekleding onyx zwart met onyx/onyx dashboard kon kiezen bij mijn bestelling dus in zoverre moet ik hetzer gelijk geven.

al kom ik de laatste tijd wel steeds mensen tegen die zeggen dat het ook een two tone dashboard kan zijn......ik durf er dus weinig over te zeggen alleen dat ik bij mij bestelling weinig te kiezen had.

ronald24e

Actief lid
Als ik trouwens de stoelbekleding zie dan klopt er iets niet.....dat is niet leverbaar in nederland op de nieuwe greenline, enkel de onyx bekleding kun je kiezen.
Waarschijnlijk zit er dus een verschil in de uitvoeringen in NL en buitenland.

Ericpeeke

Actief lid
In elk geval kun je niet afgaan op het eerste filmpje van Motorscout, want de Fabia die hierin wordt besproken is de 'oude', pre-facelift greenline, met 1,4 liter dieselmotor.

Hetzer

Forumguru
ik ga het morgen nog eens navragen want wij hebben de GL besteld met grijs-zwart. We gaan er ook vanuit dat de GL 2 vakjes rechts heeft (en geen open vakjes zoals je op sommige fotos wel eens ziet)
Wel opletten he!!!!!:smirk:, de Gl-2 is op basis van de ambition, alleen de basis versies zoals de gO heeft een open dashboard kastje.

stradje

Actief lid
Ik weet alleen dat ik alleen de bekleding onyx zwart met onyx/onyx dashboard kon kiezen bij mijn bestelling dus in zoverre moet ik hetzer gelijk geven.

al kom ik de laatste tijd wel steeds mensen tegen die zeggen dat het ook een two tone dashboard kan zijn......ik durf er dus weinig over te zeggen alleen dat ik bij mij bestelling weinig te kiezen had.
Ik heb dit expliciet nagevraagd bij mijn dealer. Wanneer je de stof Domino Grey bestelt krijg je het two-tone dashboard is mij beloofd. Hij heeft het speciaal bij de importeur nagevraagd en toen de productieorder aangepast. In eerste instantie had ik ook te horen gekregen dat het alleen onyx/onyx kon zijn.

Ik was HEEEEEEL blij dat ik dit nog kon aanpassen (n.a.v. leeswerk op http://new.skoda-auto.com/com/model/newfabiacombi/look/Pages/look.aspx), want dat two-tone interieur geeft volgens mij een veel ruimtelijker effect.

Als je jouw dealer moet overtuigen dan kun je wijzen op de brochure http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionDocuments/Catalogue/NewFabiaCombi/FL/Fabia_Catalogue_ENG.pdf die aangeeft dat de Ambiente (waar de Greenline van is afgeleid) met Domino grey of Domino black kan worden geleverd (pagina 19).

Bijlagen

• domino grey.jpg
    domino grey.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 38
Ik heb dit expliciet nagevraagd bij mijn dealer. Wanneer je de stof Domino Grey bestelt krijg je het two-tone dashboard is mij beloofd. Hij heeft het speciaal bij de importeur nagevraagd en toen de productieorder aangepast. In eerste instantie had ik ook te horen gekregen dat het alleen onyx/onyx kon zijn.

Ik was HEEEEEEL blij dat ik dit nog kon aanpassen (n.a.v. leeswerk op http://new.skoda-auto.com/com/model/newfabiacombi/look/Pages/look.aspx), want dat two-tone interieur geeft volgens mij een veel ruimtelijker effect.

Als je jouw dealer moet overtuigen dan kun je wijzen op de brochure http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionDocuments/Catalogue/NewFabiaCombi/FL/Fabia_Catalogue_ENG.pdf die aangeeft dat de Ambiente (waar de Greenline van is afgeleid) met Domino grey of Domino black kan worden geleverd (pagina 19).

In Nederland wordt alleen het zwarte interieur / dashboard leverbaar in de Greenline.
De uitvoering op de site die jij beschrijft wordt niet leverbaar bij ons.
Elk land heft zijn eigen specificaties met betrekking tot kleuren / bekleding / standaarduitrusting.
Zelf de techniek is soms anders, in sommige landen heeft de 1.2 tdi een verbruik van 3.8l/100km ( 99 gr/km CO2 ) zoals in de door jou gelinkte folder.

stradje

Actief lid
In Nederland wordt alleen het zwarte interieur / dashboard leverbaar in de Greenline.
De uitvoering op de site die jij beschrijft wordt niet leverbaar bij ons.
Elk land heft zijn eigen specificaties met betrekking tot kleuren / bekleding / standaarduitrusting.
Zelf de techniek is soms anders, in sommige landen heeft de 1.2 tdi een verbruik van 3.8l/100km ( 99 gr/km CO2 ) zoals in de door jou gelinkte folder.
Mijn dealer zei dat hij het gecheckt heeft en dat hij die kleur inderdaad kon bestellen voor mij. Hij heeft de productieorder laten aanpassen. Ik ga er dus van uit dat ik wel degelijk two-tone geleverd krijg. Hopelijk kan ik je in week 26 overtuigen met een foto van mijn nieuwe bolide.

Dat verschil in verbruik heeft denk ik te maken met nog wat extra zuinigheidsvoorzieningen op de NL-versie om in aanmerking te komen voor de BPM- en wegenbelastingvrijstelling (moest beneden de 95 gr/km CO2-komen): eco-banden, stop/go en regeneratieve dynamo.

Ik koop hem op de zaak en dan heb ik ook nog investeringsaftrek (28%) en "willekeurig afschrijven" (in 2 jaar het verschil tussen aanschaf en restwaarde afschrijven). Vervolgens doe ik een eigen bijdrage ter grote van de bijtelling (ca. 200 euro/maand) en dan heb ik daar ook geen last meer van. Van die 200 Euro kan ik vervolgens in de zaak gemakkelijk ALLE variabele kosten en een gedeelte afschrijving dekken. In de zaak krijg ik de BTW terug, maar als ik hem t.z.t. weer aan privé verkoop moet ik over de restwaarde natuurlijk wel BTW betalen aan de zaak. Tot slot heb je het voordeel dat je in de zaak excl. BTW kunt verzekeren.

Ja, die Fabia is niet fout!! :cheer:

Hij komt in de plaats van een Renault Trafic Diesel. Daar had ik alleen al zo'n 350 Euro aan variabele kosten aan, mede door de waanzinnig hoge wegenbelasting. En dat was nog afgezien van de inmiddels flink oplopende onderhoudskosten.

Bovenaan Onderaan