In Nederland wordt alleen het zwarte interieur / dashboard leverbaar in de Greenline.
De uitvoering op de site die jij beschrijft wordt niet leverbaar bij ons.
Elk land heft zijn eigen specificaties met betrekking tot kleuren / bekleding / standaarduitrusting.
Zelf de techniek is soms anders, in sommige landen heeft de 1.2 tdi een verbruik van 3.8l/100km ( 99 gr/km CO2 ) zoals in de door jou gelinkte folder.
Mijn dealer zei dat hij het gecheckt heeft en dat hij die kleur inderdaad kon bestellen voor mij. Hij heeft de productieorder laten aanpassen. Ik ga er dus van uit dat ik wel degelijk two-tone geleverd krijg. Hopelijk kan ik je in week 26 overtuigen met een foto van mijn nieuwe bolide.
Dat verschil in verbruik heeft denk ik te maken met nog wat extra zuinigheidsvoorzieningen op de NL-versie om in aanmerking te komen voor de BPM- en wegenbelastingvrijstelling (moest beneden de 95 gr/km CO2-komen): eco-banden, stop/go en regeneratieve dynamo.
Ik koop hem op de zaak en dan heb ik ook nog investeringsaftrek (28%) en "willekeurig afschrijven" (in 2 jaar het verschil tussen aanschaf en restwaarde afschrijven). Vervolgens doe ik een eigen bijdrage ter grote van de bijtelling (ca. 200 euro/maand) en dan heb ik daar ook geen last meer van. Van die 200 Euro kan ik vervolgens in de zaak gemakkelijk ALLE variabele kosten en een gedeelte afschrijving dekken. In de zaak krijg ik de BTW terug, maar als ik hem t.z.t. weer aan privé verkoop moet ik over de restwaarde natuurlijk wel BTW betalen aan de zaak. Tot slot heb je het voordeel dat je in de zaak excl. BTW kunt verzekeren.
Ja, die Fabia is niet fout!!
Hij komt in de plaats van een Renault Trafic Diesel. Daar had ik alleen al zo'n 350 Euro aan variabele kosten aan, mede door de waanzinnig hoge wegenbelasting. En dat was nog afgezien van de inmiddels flink oplopende onderhoudskosten.