Fabia 1.2TDI

Hetzer

Forumguru
veel verwarring nog, het enige wat ik te horen heb gekregen dat alleen het onyx/onyx interieur geleverd word.
 

ronald24e

Actief lid
Nou we gaan het rond week 26 wel meemaken dan als Stradje zijn auto geleverd krijgt.....

Persoonlijk maakt het me niet zo heel veel uit aangezien ik toch voor zwart had gekozen maar wel vreemd als sommige dealers hier zelfs niet van op de hoogte zouden zijn:confused:
 

van_der_P

Senior Member
Hij komt in de plaats van een Renault Trafic Diesel. Daar had ik alleen al zo'n 350 Euro aan variabele kosten aan, mede door de waanzinnig hoge wegenbelasting.

Ga je er dan niet flink in ruimte op achteruit ? Want in zo'n Trafic kan toch behoorlijk wat mee genomen worden. Bijvoorbeeld 2, 3 palets achter elkaar, dat zie ik in de Fabia nog niet gebeuren.
 

van_der_P

Senior Member
Wat mij wel opvalt is dat er in de NL-folder van de GL niks staat over de bekleding en eventueel een keuze tussen verschillende soorten. Verder weet ik ook niet in hoeverre de GL gebaseerd is op de Ambition.
Voor de facelift stonden ze samen met de andere uitvoering in de prijslijst, en was het vergelijken gemakkelijker.
De Greenline is meer een opzich zelf staand model
Ik maak me geen zorgen het komt zoals het komt, en zo zal het mij goed zijn.
 

stradje

Actief lid
Ga je er dan niet flink in ruimte op achteruit ? Want in zo'n Trafic kan toch behoorlijk wat mee genomen worden. Bijvoorbeeld 2, 3 palets achter elkaar, dat zie ik in de Fabia nog niet gebeuren.
Die ruimte gaan we zeker missen. Ik kom net terug van een korte vakantie waarbij we 3 fietsen, 2 rolstoelen en 5 koffers bij ons hadden in de laadruimte van de Trafic. En komend weekend gaan we mijn dochter verhuizen.

Maar van onze 4 kinderen zijn er inmiddels 3 het huis uit. En de kans dat mijn ouders nog meegaan op vakantie wordt steeds kleiner. Bovendien zijn zowel mijn vrouw als ik meer motor gaan rijden en dan staat die dure Trafic de meeste tijd stil. Dus mag het op zich wel wat kleiner. In de meeste gevallen zullen we nog maar met 2 of 3 man rijden en kun je in de Fabia de halve of zelfs de hele achterbank neerklappen en dan gaat er nog best veel in. En verder moeten we maar wat intensiever gebruik maken van de trekhaak, of zo heel af en toe een busje huren.
 

cvegreen

Forumguru
Hier in België kan je de fabia 1.2 TDI greenline niet bestellen . Hier kan je de 1.2 TDI in de versie's go plus , classic , ambiente , elegance en scout verkrijgen . maar greenline is niet te bespeuren . De 1.2 TDI staat nog niet lang op de site , vorige week stond hij er nog niet tussen dan was het enkel de 1.6 CRTDI.
 

ronald24e

Actief lid
Maar kennen jullie in Belgie ook de voordelen omtrent deze auto?
Geen wegenbelasting enzo anders zou ik misschien eerder voor een andere uitvoering kiezen en kan ik ook wel begrijpen dat hij bij jullie nog niet leverbaar is.
 

cvegreen

Forumguru
Als de CO2 uitstoot laag is , krijg je groen label of niet overheids korting . Dus maakt een greenline , bleu motion of wat dan ook privé niet veel uit . Hoe dat zit voor lease weet ik niet . lease zal het wel wat maken , want ik zie vaak lease auto's rijden met een zogezegd groene motor . Vooral volvo driveE zie je hier vaak als lease auto . VW bleu motion zie je ook bij lease auto's , maar particulier heb je er eigenlijk niet veel aan om eentje met allerlei aanpassingen. of hij moet echt minder gaan uitstoten dan eentje zonder al die aanpassingen , zodat je een grotere overheids premie kan opstrijken.
 

Wasmachineman

Forumguru
Nu heb je er misschien als particulier in Belgie nog niet veel aan maar in de toekomst wel. De regering zal dan de belasting mede gaan heffen op een bepaalde uitstoot. En daarbij misschien nog iets met kilometers erbij heffen....:1439:
En Nederland zal niet het enige land zijn, vermoed ik zo maar !
 

cvegreen

Forumguru
Er word inderdaad hier ook gesproken over kilometer heffing . Dat ze dit maar snel achterwege laten , auto rijden is zo al duur genoeg lijkt mij .
 

van_der_P

Senior Member
Als gemiddelde automobilist zul je er toch wel op achteruit gaan, in ieder geval zou mij dat niet verbazen.
Maar ik had gedacht dat de Greenline in NL goedkoper zou zijn dan in B, maar dat blijkt niet zo te zijn. 14.770 euro in B
 

Hetzer

Forumguru
Als gemiddelde automobilist zul je er toch wel op achteruit gaan, in ieder geval zou mij dat niet verbazen.
Maar ik had gedacht dat de Greenline in NL goedkoper zou zijn dan in B, maar dat blijkt niet zo te zijn. 14.770 euro in B

hoe kom je aan die prijzen????, inderdaad wel een groot prijsverschil, helemaal omdat de netto prijzen van auto's lager zijn in Nederland.

prijzen van de Greenline-1 lagen net boven de 16.000 in Belgie
 

van_der_P

Senior Member
Clarkson over de Fabia in de prijslijst:

"Ik hoorde laatst op de tv dat deze auto in z'n geheel gemaakt is van spons en chocolade. Maar ik moet toegeven dat ik ook maar met een half oog keek op dat moment"

bron: Topgear magazine
 

Hetzer

Forumguru
weer even on-topic.

De fabia 1.2 TDI Greenline HB, staat vanaf januari 2011 bij de dealer, de prijzen zijn nog niet bekend.
De HB Greenline heeft overigens wel een hele grote spoiler.

2h2gnrr.jpg
 
Bovenaan Onderaan