Fabia 1,4 50KW AQW CO-waarden te hoog

Tot nu toe nog niets afwijkends gevonden.

Ook gasklephuis is schoon.
Wat voor soort pakking is het, die hier wordt gebruikt?
Wat is het aanhaalmoment van de 4 torx-bouten?

Als het gasklephuis niet goed gemonteerd en ingeleerd wordt, heb ik er een probleem bijgemaakt! :(
Vandaar de vragen.
 

Race Eend

Forumguru
Als ik puur naar de storingen kijk, dan is de lambda toch de aangewezen probleemgever.

Je lambda staat op de meting ook te hoog, hij moet op lambda 1 staan.

Dit is je permanente storing en uitleg:
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16514.html

Je andere storingen:
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16554.html

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17584.html

Trek de lambda sonde eens los, wis de storingen, rijdt de auto goed warm (heet!) en meet hem dan eens. Als het CO dan beter is en lambda wijkt minder af, dan moet het de lambda sonde wel zijn.

Kijk ook naar lekkages in het traject.


Je aanhaalmoment van dergelijke boutjes stelt niet veel voor, 15Nm oid.
Pakking kun je schoonmaken en hergebruiken, geen probleem.

Aanleren doen je met vag-com. Afhankelijk van welk type ga je naar engine - basic settings en dan groep 60 OF 98. En daarna 30 sec wachten.
 
Bovenaan Onderaan