Fabia 1.4 mpi is er in eens mee gestopt.

Hallo,

Ik reed gister naar huis, en uit het niets deed de motor niks meer. Hij wilde ook niet meer starten. Van morgen nog eens geprobeerd. En met was gas bij geven wil die heel moeizaam wat doen. Maar loopt niet mooi, en blijft niet lopen. Vanmiddag deed hij als iets meer, maar loopt nog lang niet zoals hij moet lopen. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Ik ben zelf handig en wil morgen op onderzoek uit gaan. Maar is natuurlijk makkelijker als iemand al een mogelijke oplossing heeft.

Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg,

Sebas MOl

Monteurtje

Forumguru
Dat is moeilijk te zeggen. Uitlezen is wel makkelijk. Weet je of er storing in staat.
Gasklephuis heel erg smerig. Ontsteking.
Mechanische gedeelte kan ook. Geen compressie.
Komt niet vaak voor maar kan wel, ketting versprongen doordat er tanden weg/afgebroken zijn.

Er valt me wel in dat hij af en toen ( 1 keer in de maand ofzo ) wel eens op de snelgweh inhield. Zelfde als gister maar dan kwam hij na een 2 seconde weer op. En was alles weer normaal. Zou dat met de bobine te maken kunnen hebben. Maar als de bobine kapot is dan start die normaal toch helemaal niet? Dacht altijd dat een bobine het wel of niet deed? of kan hij het ook slecht of zwak doen. Zodat er een te zwakke vonk ontstaat?

tegenwoordig zitten de bobines in de kabel op de bougie. Dus heb je vier bobines. Daar kan er zomaar eentje van stuk gaan. Alle vier tegelijk lijkt me stug. Misschien sensor op krukas of brandstofpomp die kuren heeft.

Kruksensor moet worden uitgelezen en brandstofpomp moet je volgens mij even horen zoemen als je het contact omdraait.

Bougies eruit en iemand laten starten. Zie je of ie vonkt. Zwakke vonk kan natuurlijk ook, dat is wat lastiger te constateren door deze methodiek. Het feit dat de motor helemaal niet meer wilde starten vind ik raar.

Dat klinkt niet echt als een bobine gerelateerd probleem.

Vroeger had je wel eens dat een tankdopgaatje verstopt zat. Dop eraf. Nog eens proberen.
Of prut in je tank. Effe slangetje los aan de motor kant. Komt er genoeg fuel uit?

Het is een benzine motor..

Vonk, lucht of brandstof.

Meer kan het niet zijn :-)

Benzine zat ik ook aan te denken. Aangezien hij gister niks deed, vanmorgen iets en vanmiddag iets meer. verstopte/vervuilde filter.

Noord26

Forumguru
Wanneer heeft de auto voor het laatst een normaal beurtje gehad, om zo standaard filters ed uit te sluiten?

Iemand toevallig een online vraagbaak voor de fabia 1.4mpi? kan ik me hier op het werk alvast wat inlezen. scheelt morgen weer wat tijd met zoeken ;)

Vorig jaar. Maar ben van werk plek veranderd. En rijd dus meer als vorheen. Denk dat ie nu 40K snelweg achter de rug heeft.

CDK

Forumguru
Dan maar snel voor een beurtje zekers? ;) 40k al geen beurt is niet bepaald bevorderlijk! Dus je problemen zouden best wel eens te wijten kunnen zijn aan vuile filters.

Noord26

Forumguru
Olie zou ik mij niet druk om maken (als het peil maar ok is) met 40K aan snelweg kilometers. Eerder een verstopt luchtfilter of brandstoffilter.

Denk dat deze auto volgens het boekje elke 15.000 een beurt zou moeten krijgen met checken/vervanging van filters.

Je zou eens kunnen kijken of het luchtfilters niet behoorlijk vervuild is. Daar kun je makkelijk bij.

Bovenaan Onderaan