Fabia 1 Combi na uitzetten contact vallen deuren op slot.

verhulstr

Forumguru
Hihi..Trouwens nog wat leuks...zo trof ik het aan onder de deurpaneel...:cry:

IMG_0938.JPG

IMG_0937.JPG

Magneet van de speaker zat tegen de rails van het raam mechaniek aan....1 contact om de speaker aan te sluiten was los gebroken van de speaker..dus bengelde vrolijk rond....originele speaker stekker lag onder in de deur afgeknipt ( de draden bruin/rood en rood zijn de draden die naar de speaker lopen bij de spiegel) :banghead:

Op de 1 foto is te zien dat er blauwe tape is gebruikt....nou...daar zitten de fouten dus ook....ook bij de stekker van het slot zit dit ook zo....het zal me niet verwonderen dat....you know.....:D

Cordoba

Forumguru
Oh, duidelijk werk van de firma 'Pruts & co'. Ik neem aan dat je weet dat die zwarte afdichtdop in de metaalplaat is om te sleutelen aan het raammechanisme.

Die kabelboom hoort volgens mijn herinnering vast te zitten met tieraps die vast zitten in 'pluggen' in de kleine gaatjes in het metalen paneel. Ik zal eens kijken of ik nog foto's heb.

Edit: SAM_4514.JPG 20150425_100754891_iOS.jpg

Laatst bewerkt:

verhulstr

Forumguru
De 2 grootste zwarte doppen in je paneel zijn om je ruit los of vast te maken van je raam mechaniek. Wat ik ook duidelijk zie is dat jij wel de bedrading hebt voor het lampje onderin de portier...wat ik niet heb..of juist hebben weg geknipt....
Wat wel vreemd is...is dat mijn lampjes..meer op reflectoren lijken....maar ach ..het gaat hier om storing in mijn slot.
Ook je bedrading van je speakers ziet er nog origineel uit...onverknipt...zoals het hoort.
Wat bij mijn Faab opvalt is dat het storende slot wel doorgeeft aan de andere sloten..dat ze moeten openen of sluiten s je de deur van binnenuit op slot drukt (knop bovenop je paneel) of weer open maakt via de hevel om je deur van binnen te openen.....alleen lijkt het motortje niet aangestuurd te worden om te openen of te sluiten. Affijn morgen effe op de sloop neuzen...hier in zeeland geven ze regen op morgen...effe zien of ik het voor de regen kan redden. :thumbsup:

EdK

Forumguru
effe zien of ik het voor de regen kan redden.
Ach de wekker ff op 6 uur zetten en zorgen dat je om 7 uur voor het hek staat.
Zou meteen eens kijken of ze niet een goede en orginele kabelboom hebben voor weinig, want door de bende die ze er van hebben gemaakt krijg je het nooit meer mooi.
En als er dan nog een orginele en in betere staat speakers in die deuren zitten dan.......wist ik het wel

verhulstr

Forumguru
Ik ook, ik heb 2 sloperijen waar ik heen kan....alleen het probleem is vaak dat er al mensen voor mij al bezig geweest zijn.....als ik iets kan vinden wat in goede staat is...neem ik dat uiteraard mee :jaja: :thumbsup:.....maare is 6 uur in de morgen niet wat heel vroeg? :sterretjes:

EdK

Forumguru
maare is 6 uur in de morgen niet wat heel vroeg? :sterretjes:
Ach niet als je dagelijks nog vroeger op staat !!
Voor mij is 6 uur opstaan een uitslaapdag

Nu de luxe van 4 weken en geen wekker aan staan en doen en laten en opstaan wanneer ik dat zelf wil....

verhulstr

Forumguru
Ik zou zo graag eens willen uitslapen...gaat alleen niet...mijn bio wekker laat dat niet toe...23:30 slapen....steevast rond 7:00 klaar wakker...hoe moe dan ook....erg frustrerend en vermoeiend.

Back on topic...morgen eens kijken op de sloop of ze nieuwe donoren hebben staan :thumbsup:

verhulstr

Forumguru
En weer nieuws wat betreft het slot.....het probleem gevonden! :cheer: Ook gelijk opgelost......is iemand bezig geweest die kleurenblind is :banghead:.......2 draden omgewisseld......en waarom de draden van het slot ooit zijn onderbroken? Joost mag het zeggen. ( paars/blauw zat op blauw/rood...en andersom)
Alles op kleur..zoals het origineel hoort...weer terug aangesloten...had dit netter willen doen dmv solderen, maar mijn verlengsnoer red het niet vanuit mijn schuurtje naar de auto te gaan....plus mijn soldeer bout is te zwak qua vermogen om warm genoeg te blijven in de buitenlucht om te kunnen solderen...dus helaas amp stekkertjes moeten gebruiken.
Daarna alles in de iso tape gezet en alles weer redelijk terug op zijn plek kunnen leggen.
Ook vanmorgen op de sloop ook nog gelijk een (nog) goeie originele speaker kunnen scoren:cheer:.....wel 3 auto's open moeten maken om een goeie speaker te vinden..maar das geen ramp..ik raak aardig bedreven in het verwijderen van deurpanelen zo :D.
Speaker eerst met de originele stekkers die ik uit een sloper heb meegenomen getest voor ik em vast nagel aan de alu binnen plaat....hij doet ut! :cheer:.....vast popnagelen...deurpaneel er op....radio aan...deur dicht....ahhh dat klinkt beter!
Daarna testen of de deur op slot wil....en ja hoor..ook die doet het weer! Zo fijn dat dit nu allemaal weer gefixt is. :thumbsup:

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
En van dat nette opknappen heb je dan geen foto's gemaakt ? treurig......
Maar goed hoe is het met de andere deur aan den rechter zijde ?? die niet preventief controleren ?

verhulstr

Forumguru
@EdK ...deze problemen had ik juist aan de rechter deur (passagiers kant).
Aan de bestuurdersdeur hebben ze wonderbaarlijk niet aangezeten....al een keer eerder open gemaakt ivm dat idee over die rode portierlampjes ;)
Ik snap alleen nog steeds waarom er zo gerommeld is hier aan......wacht effe.....speaker die tegen de rails van het raammechaniek zat met de magneet? Zo storing in/bij het slot ontwikkeld via massa? :sterretjes:
Foto's idd helaas niet gemaakt...vingers onder de plakkerige spul van de originele tape...plus iPad niet bij de hand op dat moment.... Affijn.
Cordoba heeft van de week 2 foto's gepost van zijn deurpaneel in dit draadje....het ziet er bij mij ook weer precies zo uit. :thumbsup:

verhulstr

Forumguru
Hier nog een paar foto's van het prutswerk wat in de deur zat.....ze hebben het als volgt aan elkaar geknoopt......koperen kernen in elkaar gedraait....deze omgevouwen terug zodat het op de isolatie van de draad ligt en tapeje er rond en klaar! Dat maal 6 en dan nog 2 kleuren draad door elkaar halen...toch maar aan elkaar knopen :banghead:

De stekker zelf ziet er ook nog keurig uit....:laugh:......ben blij dat ik op de sloop maar een beter stukje heb meegenomen :jaja:

IMG_0950.JPG

IMG_0951.JPG

IMG_0949.JPG

Blij dat alles het weer doet zoals het hoort...al houd het nu voor mij wel op met klussen aan de auto voorlopig :wavecry:

Cordoba

Forumguru
Ik heb eind augustus vorig jaar mijn raammechanisme vervangen door een exemplaar van de sloop, daar zijn mijn foto's ook van. Ik had een compleet mechanisme, met stalen plaat, deurspeaker (zit vast gepopnageld) compleet voor 35 euro, ik heb alleen mijn oude motortje overgebouwd en zo de complete plaat gewisseld met die uit mijn portier. Bij Carmix Woerden, was dat volgens de medewerker de standaard procedure voor een Fabia I. (ik heb prijs en datum even nagezocht in mijn Spritmonitor aantekeningen)

verhulstr

Forumguru
Ik heb dit keer mijn onderdelen nieuw van mijnautoonderdelen.nl vandaan...waarom? Omdat deze binnen een dag of maximaal 2 binnen zijn..lees thuis.
Mijn raam mechaniek is nieuw....echt enkel het mechaniek.....deze moet je nog op je bestaande binnenplaat vast popnagelen..koste mij €37,-
Idd dan het oude motortje overzetten....ik moest alleen dat plastieken tandwiel wat helemaal rond gedraaid was wisselen van een gebruikte motor die op de sloop lag.
Eigenlijk nog goedkoop kunnen repareren, zo ging dat vanmorgen bij mij op sloop weer met de speaker en wat bedrading..kosten €5,- :deuk:
Zo heb ik eigenlijk een compleet NIET werkende deur, weer een werkende deur gekregen voor weinig. Gooi er een beetje je eigen tijd tegen aan en hobbyen maar( als dat is weggelegd voor je) :jaja:

Bovenaan Onderaan