Fabia 1 RS kopen

darkprojectx

Forumguru
ik heb ook weleens zitten denken over een RS, maar een turbo diesel heeft bij mij geen lang leven met de korte afstanden die ik rij.
Daarnaast vond ik de 130 pk diesel ten opzichte van een 115 pk benzine ook een beetje aan de flauwe kant, ga je hem nog chippen?

Cordoba

Forumguru
Lage km-stand is voor een deel wel te verklaren: de auto heeft blijkbaar een aantal maanden stil gestaan bij de garage: APK is al verlopen sinds april (nog steeds :1884: ).
Auto is van oktober 2004, en de APK is in april afgelopen: dat wijst erop dat de auto al eens eerder een aantal maanden bij een garage heeft gestaan (of dat de eigenaar zeer nonchelant is geweest met de APK-keuring).

Noord26

Forumguru
ik heb ook weleens zitten denken over een RS, maar een turbo diesel heeft bij mij geen lang leven met de korte afstanden die ik rij.
Daarnaast vond ik de 130 pk diesel ten opzichte van een 115 pk benzine ook een beetje aan de flauwe kant, ga je hem nog chippen?

Vergeet even niet het veel hogere koppel van een diesel..

Cif

Nieuw lid
Auto is wel degelijk gekeurd, denk dat site van de RDW misschien wat achterloopt.

Auto heeft 4 jaar geleden inderdaad stilgestaan van oktober tot en met april. En nu vanaf maart.
Zit volledig historie bij (onderhoudsboekjes + NAP pas) dus alles is wel te achterhalen. NAP registratie is meermaals per jaar gedaan, dus niet alleen bij APK.

En korte kilometers rijden hoeft niet perse te betekenen dat een RS niet loont. Bij mij ligt kantelpunt toch op 14000KM/jaar.
Wel uiteraard alleen als je hem met een vergelijkbare benzine vergelijkt, zoals Golf 1.8T met 150PK.

Als je al tevreden bent over het vermogen dan zou ik hem niet chippen. Dan blijft de auto orgineel en gaan de motor en koppeling langer mee.

Cif

Nieuw lid
Mijn ervaring met vermogen is dat het helaas wel enorm went :tongue:

Vooralsnog gaat er helemaal niets aan gebeuren, eerst wachten tot garantie afgelopen is.
Daarna zie ik het wel of er wat aan gaat gebeuren of niet.

Glenn

Actief lid
Een beter reden voor te chippen is dus dan ben van dat vervelende gevoel van de turbo af
Die van de rs is echt niet leuk
Je het daar zo een alles of niets gevoel bij

Cif

Nieuw lid
Nou ben me aan het afvragen of der al iets gedaan is met de auto.
Nu heb ik vrij weinig ervaring met diesels (buiten de caddy van het werk), maar auto loopt wel erg hard.

Niet dat ik erover klaag hoor, maar op een of andere manier heb ik het idee dat dit niet kan met "maar" 130pk.
Vorige auto was een 307 met een 2,0. Had 136pk en het gewicht was lager, en die auto liep toch een stuk langzamer had ik het idee.
Dit terwijl fabrieksopgave 0-100 gelijk was.

Eens kijken of ik ergens een vermogensmeting in de buurt kan laten doen

Cif

Nieuw lid
Nou helemaal tevreden over de Fabia tot nu toe.

We moesten voor de vriendin nog een station kopen (vanwege het in verwachting zijn van onze 2de kleine)

Beetje heel erg verliefd geworden op het RS log0. Dus afgelopen zaterdag het onderstaande gekocht ;)

0007996660.jpg

Allereerst gefeliciteerd met het in verwachting zijn van de 2e. Blijft de Fabia Rs ook gewoon in jouw bezit? Dat zou mooi zijn. 2 kinderen en 2 Rs'n. Ha ha.

Cif

Nieuw lid
Ik blijf in de Fabia Rijden ja. Vanwege het aantal kilometers voor woon-werkverkeer is eigenlijk alleen een diesel rendabel.

Vriendin gaat dus in de Octavia karren. En de Octavia gaat uiterarad ook gebruikt worden voor de langere stukken te rijden.
Keuze voor de Octavia is ook een beetje gemaakt omdat die ook een RS logo in de grill heeft staan ;) Toch leuk om 2 van die op de oprit te hebben staan

Bovenaan Onderaan