Fabia 200+ km p/u

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren met mijn 1.9 TDI 197 km/uur (GPS) gehaald. Dat was 210 km/uur op de klok. Was errug gaaf! Overigens had ik het idee dat er nog een beetje over was. Volgende keer dus de 200 proberen.

Neuh, op de A31 in DLD. In NL waag ik me niet aan dat soort kunststukjes.

Overigens heb ik dan wel last van draaikolken in de diesel tank!

wildeone

Nieuw lid
beste mensen, rijden jullie echt zo hard?
Bij mijn Fabia combi, 1,4 100pk, heb ik 9,5% afwijking tov
de kilometer teller. Althans dat zegt mijn TomTom.
Dus 200km op te teller is 181 echte kilometers
Ik heb standaard banden, 185/60 R14
Om de door Skoda opgegeven 186km te halen, moet je dus plm 205km/u op de teller halen.
Lijkt het verhaal toch al weer wat minder stoer.

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: fabia_vincent</font><hr />

Gisteren met mijn 1.9 TDI 197 km/uur (GPS) gehaald. Dat was 210 km/uur op de klok. Was errug gaaf! Overigens had ik het idee dat er nog een beetje over was. Volgende keer dus de 200 proberen.

[/ QUOTE ]

</font><blockquote><font class="small">Citaat: wildeone</font><hr />

Bij mijn Fabia combi, 1,4 100pk, heb ik 9,5% afwijking tov
de kilometer teller. Althans dat zegt mijn TomTom.
Dus 200km op te teller is 181 echte kilometers
Ik heb standaard banden, 185/60 R14
Om de door Skoda opgegeven 186km te halen, moet je dus plm 205km/u op de teller halen.

[/ QUOTE ]

Om antwoord te geven op je vraag... JA ik rij zo hard wanneer ik de kans krijg, wanneer ik die kans krijg zal ik ook 250+ rijden... (let wel op: wanneer ik de kans krijg, wanneer het dus extreem rustig is op de duitse autobahn
grin.gif
) Zal dit niet doen met mijn fabia... iedereen weet wel dat je met een 1.4 TDI niet boven die magistrale 200 zal komen... maar doe dit wel met andere auto's
smile.gif

maar goed, wat betreft je reactie:
Zoals je in bovenstaande kunt lezen... die 197 KM per uur waren GPS kilometers, maw... een snelheid die jou tomtom ook zou aangeven als je een sterkere motor had....

Tuurlijk, wij zijn ons allemaal bewust van een tellerafwijking... maar dan nog zijn echte snelheden van 200+ te halen mits je een sterke motor hebt... (zoals de 1.9 TDI)

Volgens mij heb ik hiermee dus je complete post ontkracht...

wildeone

Nieuw lid
Hallo DJNeO, het gaat er niet om de post te ontkrachten.
Ik wil alleen maar zegge, dat als ik 200km zou rijden, dat ik dan ook echt zou willen rijden. 200 is echt iets magisch.
Verder wilde ik nog aangeven, dat ik, in mijn geval bijna 10% afwijking wel erg groot vindt. Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn. Mijn vorige Skoda O2, van het werk had maar 4% afwijking. Mijn vorige Peugeot 306 had een tellerafwijking van 6%.
ALs ik 90km rijdt bij wegwerkzaamheden, dan rijdt ik in het echt dus maar 81 en houdt dan iedereen op.

Trouwens ik heb nog nooit gekeken hoe hard mijn auto wil.

DJNeO

Actief lid
Ik heb altijd geleerd dat er bij een auto gemiddeld 10% teller afwijking is... wanneer jij dus met je O2 een tellerafwijking an 4% had, dan heb je dus gewoon stront mazzel gehad
smile.gif

Wanneer ik met mijn Fabia 110 op de teller rijdt, dan rij ik 100 op de GPS...

Excuus voor mijn wat botte reactie op je bericht, maar had mezelf een beetje op de kast gejaagd door jou laatste zin dat het nu allemaal wat minder stoer lijkt... (stoer factor speelt bij ons namelijk totaal niet mee....) (fun factor daarin tegen
grin.gif
)

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

(fun factor daarin tegen
grin.gif
)

[/ QUOTE ]

Ik heb met een RS4 wel eens op de 290 km/pu gezeten,vraag me af wat daar de kilometerteller afwijking van is?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: wildeone</font><hr />

...

[/ QUOTE ]

Ja, ik rij idd zo hard. Zoals je in mijn post kunt lezen, reed ik 210 op de teller en 197 op de tomtom!

Ik maak er geen sport van om zo hard te rijden hoor. Maar in DLD op de autobaan is het wel fijn om zo rond de 160 per uur te rijden. In NL houdt ik me overigens altijd wel redelijk aan de snelheid. Er is hier nu eenmaal een limiet die is ingesteld met het oog op de veiligheid op de weg. Niet om automobilisten te pesten. Dus dien je je er ook aan te houden!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

Excuus voor mijn wat botte reactie op je bericht, maar had mezelf een beetje op de kast gejaagd door jou laatste zin dat het nu allemaal wat minder stoer lijkt... (stoer factor speelt bij ons namelijk totaal niet mee....) (fun factor daarin tegen
grin.gif
)

[/ QUOTE ]

@DJNeo: daar sluit ik me volledig bij aan!

Gieliovd

Forumguru
Wat een snelheden

Gaat pittig hard allemaal, ik heb niet harder gereden als 140 op de teller en dus zon beetje 130 op de GPS.

3 maanden geleden zat ik nog in Polen, toen ben ik één keer met mijn baas terug naar Nederland meegereden in zijn auto. Dat was een Audi A8 4.2 liter V8 diesel (bi) turbo. Die man kan de autobaan wel dromen en we reden (ruim) 280 op de teller, zonder zuchtje pijn.

MAN! Als je dat voor het eerst meemaakt, en al helemaal op de achterbank, dan knijp je hem wel even hoor.

En dan krijg je hetgene dat je dus niet wilt, een oma'tje die denkt van goh laat ik even de linkerbaan pakken zodat die auto naast mij kan invoegen, terwijl wij met 260 aan komen stormen 100 meter daarachter.

Gelukkig gaat het hier wel op: Grote motor, grote remmen.

Pas op :1439: want het is zo zonde van je auto :bye:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan