Fabia antenne veranderen naar vin

dendek

Lid
Hallo mede gebruikers,

weet er iemand of er een redelijk geprijsde vin antenne is voor de fabia , durf namelijk niet meer door de was straat , zo ja is er een duidelijke beschrijving hoe dat in zijn werk gaat , dat verwisselen

MVG

Dennis

ps
pik weet dat er al een lijntje is maar misschien is er nieuwe info die er niet bij staat

Canon-Eye

Forumguru
Dat is niet in alle gevallen juist. Bij mijn O2 kon ik ᷰhem alleen neerklappen, maar bij mijn F2 (2011) kan hij er gewoon af.

Een antenne vervangen is een behoorlijk rot karwei. De antenne zit aan de onderkant geschroeft met een 17 sleutel dacht ik. Je moet de hemel loshalen en dan kom je pas bij de antenne. het terug plaatsen van de hemel is best lastig bevestiging is meestal een best rot systeem. Maar goed het is niet onmogelijk en ik wil het bij mijn fabia 1 ook weer doen. Veel geduld en niet gehaast werken wil vaak al een hoop helpen.

Chatslet

Forumguru
Je kunt toch gewoon aan de antenne op het dak draaien totdat ie los komt? Zo heb ik dat tenminste ook gedaan. Ik heb op ebay een 5cm bee sting antenne besteld en die er op geschroeft. In totaal 10 seconden werk en ziet er ook veel strakker uit.

Nou ze zeggen dat de antenne er niet afgeschroefd kan worden. En het topic gaat over het veranderen van antenne naar een vin:rolleyes:. en dan is alleen de hemel loshalen een mogelijkheid.

Chatslet

Forumguru
Dan vraag ik me af wat er nu voor antenne op zit. Bij mijn Fabia GL zit er dus al een soort van vin op met aan de achterzijde van de vin een antenne. Zet daar een 5 cm bee sting op en hij valt bijna weg achter de vin. Dan is het probleem toch ook opgelost? Ik zie in ieder geval niet hoe ik mijn antenne weg zou kunnen klappen?

Canon-Eye

Forumguru
Ik zie in ieder geval niet hoe ik mijn antenne weg zou kunnen klappen?
Op mijn vorige auto (O2 combi) zat ogenschijnlijk precies dezelfde antenne als op m'n huidige (en m'n nog eerdere) Fabia. Met dit verschil, dat je de spriet wel kon losdraaien - maar 'm vervolgens alleen een millimeter of zo kon optillen en dan plat naar achteren leggen.
Blijkbaar vonden zij van Skoda dit voldoende om veilig door de wasstraat te kunnen... Ik was er minder gelukkig mee, want het topje van de spriet zat dan nog net een ruime centimeter vrij van het dak, vlakbij de achterrand, zodat de wasborstel hem in principe nog wel zou kunnen grijpen. Meestal liet ik hem daarom maar gewoon staan; hij buigt toch wel mee.

dendek

Lid
Dan vraag ik me af wat er nu voor antenne op zit. Bij mijn Fabia GL zit er dus al een soort van vin op met aan de achterzijde van de vin een antenne. Zet daar een 5 cm bee sting op en hij valt bijna weg achter de vin. Dan is het probleem toch ook opgelost? Ik zie in ieder geval niet hoe ik mijn antenne weg zou kunnen klappen?

is ge woon een standaard ding geen vin met bee sting maar een simpel ding , maar is antie diefstal of zo niet los te draaien alleen draaien neerklappen en weer vast draaien

dendek

Lid
Zou graag een vinnetje met een klein antennetje erachter willen hebben als je dat dingetje eraf kan halen , maar is dat niet voor navigatie

Chatslet

Forumguru
Dat vinnetje schijnt bij de dealer zo'n 65 euro te kosten maar dan komt ie met een normale antenne. Bee sting antenne haal je vervolgens op ebay voor zo'n 10 euro. Het plaatsen van het vinnetje lijkt me het meest lastige van de hele klus omdat je dan achter de hemel bekleding moet zijn. De aansluiting lijkt me niet heel spannend. Gewoon alleen het FM signaal aansluiten en het GPS signaal niet als je geen navigatie hebt. Zal eens kijken hoe het bij mij zit.

Hetzer

Forumguru
Op de pre-facelift Fabia-2 kun je inderdaad de antennen er niet afhalen, op de facelift kan dit wel.

dendek

Lid
De antenne moet toch ook iets van voeding krijgen , heb er een van een collega gekregen is van een seat weet iemand of deze gebruikt kan worden op fab

Chatslet

Forumguru
Een antene hoeft niet altijd voeding te krijgen. Eigenlijk alleen als er een signaalversterker wordt gebruikt.

Op de pre-facelift Fabia-2 kun je inderdaad de antennen er niet afhalen, op de facelift kan dit wel.
Kleine correctie: Op een pre-facelift F2 Combi in maart 2010 in België geleverd kan dit wel. Been there, done that, bought the T-shirt.

Wanneer je met een demonteerbare antenne gezegend bent is het kinderspel om een sharkfin te monteren.
Er bestaan "holle" sharkfin modellen waarvan de binnenkant met een laag koper bekleed is.
Je vijst je spriet los, verbindt het draadje van die koperlaag door een bout met je originele voet en kleeft dan die sharkfin over de originele voet.

http://www.onlinetuning.com/exterio...nnas-antennes/Genuine_SharkFin_Antenna_Chroom

Bovenaan Onderaan