Fabia Combi 1.6 Att Bns besteld

van_der_P

Senior Member
Vind het wel een beetje jammer dat de radiobediening op de stuurkolom als optie staat!
wat is nou eigenlijk het verschil/voordeel van maxidot ten opzichte van je boordcomputer.
Heb ik het goed als ik zeg dat maxidot gewoon een grafische weergave van je boordcomputer tussen je meters is.

Is maxidot een must have of een leuk speeltje.

Zeker Maxi Dot-ziet wat beter uit, dat is denk ik ook een van de belangrijkste zaken.
Zelf heb ik het genomen omdat het dashboard zo zakelijk (saai) uitziet. Het wordt er wat vrolijker van. De temperatuurmeter en de brandstofvoorraadmeter worden als meters uitgevoerd. Er zit een grijze rand om de meters. Je radiogegevens worden op het display weer gegeven.

Gisteren gehoord van de dealer dat de productie van mijn bestelde skoda fabia combi att bns met een aantal weken vervroegd is. Hij stond gepland voor week 40.
En wordt deze week al in productie genomen (WK 37). Dit betekent wellicht een eerdere levering.
Al de auto in Nederland is moet er nog wel gas ingebouwd worden en hier zit de onzekere factor. Dit omdat gas er gewild is op het moment.

Ik hou jullie op de hoogte!!

jaspernl

Actief lid
Gisteren gehoord van de dealer dat de productie van mijn bestelde skoda fabia combi att bns met een aantal weken vervroegd is. Hij stond gepland voor week 40.
En wordt deze week al in productie genomen (WK 37). Dit betekent wellicht een eerdere levering.
Al de auto in Nederland is moet er nog wel gas ingebouwd worden en hier zit de onzekere factor. Dit omdat gas er gewild is op het moment.

Ik hou jullie op de hoogte!!
Week 37?!?!?! Da's deze week man!! Top!!
Ik ben zelf toch voor de roomster gegaan. In ongeveer dezelfde uitvoering als jouw fabia. Als het goed is, is ie deze week besteld.
Heb je een indicatie over de levertijd van gas?? ben daar heel benieuwd naar!
Hou je ons op de hoogte? En foto's natuurlijk!!!

Nee, Er is nu nog geen indicatie. Een collega zijn auto heeft ruim 2 maanden bij de dealer gestaan tot dat er gas ingebouwd kon worden.
Dit was wel in de vakantieperiode. Dus hopen dat dit niet erg uit de hand gaat lopen.

jaspernl

Actief lid
Nee, Er is nu nog geen indicatie. Een collega zijn auto heeft ruim 2 maanden bij de dealer gestaan tot dat er gas ingebouwd kon worden.
Dit was wel in de vakantieperiode. Dus hopen dat dit niet erg uit de hand gaat lopen.
Pffff.... Da's zuur. Staat de auto bij de dealer, maar mag ie van de leasemaatschappij nog neit uitgeleverd worden omdat er nog geen gas in zit.
Wat een onzin eigenlijk, toch? Je moet de eerste 2500 km toch op benzine rijden.
Waarom mag de auto dan niet alvast worden uitgeleverd, en kan er daarna gas worden ingebouwd???

Succes met wachten in elk geval. Hou je ons hier een beetje op de hoogte van de vorderingen?
En oh ja: foto's (of had ik dat al gezegd... :smirk:)

Kirsten

Senior Member
Bij mij duurde het een week, nou weet ik niet of het dealer afhankelijk is, maar het ging best snel.

Wellicht. Volgens mij bouwt mijn dealer op hetzelfde indusstrieterrein in. Hij heeft al een auto gehad waar 2 maanden op gewacht moest worden.

Kirsten

Senior Member
Jeetje das nog lang, als je al zo lang moet wachten op een auto en je weet dat hij er gewoon is, dan wordt het wachten aardig vervelend.

Waarom mag de auto dan niet alvast worden uitgeleverd, en kan er daarna gas worden ingebouwd???
Ja, zijn daar regels voor?
Ik hoefde zelf ook maar een week of zo te wachten nadat ie was gearriveerd, maar als het maanden is, alleen maar vanwege een of andere wachtlijst, dan wordt je daar toch heeeeeel droevig van.

Vandaag bij de dealer geweest. En waar ik al bang voor was wordt werkelijkheid.
De auto staat bij de dealer. Heb de auto gezien. Echter gas wordt pas ingebouwd 26 november. Twee maanden levertijd dus. En de auto mag niet afgeleverd worden.

van_der_P

Senior Member
Je kunt er natuurlijk van balen dat het zolang duurt, maar van de andere kant wil je ook een goed werkende gasinstallatie. En de goede gasinbouw bedrijven die hebben het zeker met de dure branstofprijzen razend druk. Nog even op de tanden bijten.

Het is inderdaad een leaseauto. Wachten duurt lang en zal in de tussentijd een andere auto proberen te krijgen.

Het is inderdaad een leaseauto. Wachten duurt lang en zal in de tussentijd een andere auto proberen te krijgen.
Deze week wordt de gasinstallatie ingebouwd. Vraag aan dealer was wanneer de auto uitgeleverd wordt.

Dit was de reactie van de dealer:

Klopt maar LeasePlan Nederland heeft besloten om de deadline van 30 November te vervroegen naar 15 November dit ivm met BPM verlaging die januari 2009 zal plaats vinden.

Je begrijpt ook wij zij daar niet blij mee.

Dus januari 2009 krijg je pas je auto.

Ik neem in week 1 of 2 2009 contact met je op om een afspraak voor de afleveringsdag af te spreken.

Balen dus. Zeker omdat de auto al ruim twee maanden bij de dealer staat en de auto al in juli besteld is.​

a.s vrijdag zal de auto eindelijk afgeleverd gaan worden.
Eindelijk. Kan niet wachten....
Kom snel met foto's

Bovenaan Onderaan