Fabia Combi 11-2003 1.2 47kw koopje of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandor

Lid
Ik ben hier helemaal nieuw en heb mijn oog laten vallen op een Skoda Fabia 1.2 12V 47kw Combi uit 11-2003 met 12.000km op de teller. Hij is Candy white van kleur. Geen airco.
Hij heeft op een vliegveld gereden en waarschijnlijk dus allemaal hele kleine stukjes gereden in 4 jaar. Dat zou niet heel bevoordelijk zijn zeker of wel?
Er heeft ook bestickering op gezet heb ik begrepen dus ik hoop niet dat dit hinderlijk zichtbaar is in de zon, maar dat moet ik nog bekijken.

Nu zou ik deze auto voor 5500 kunnen overnemen...wat vinden jullie experts hiervan?

Alvast bedankt voor jullie tips!

edit: ps wat is het verbruik van deze auto?

purk

Senior Member
voor dat geld kun je de gok nemen toch, ik persoonlijk zou de motor een keer flushen( inwendig laten reinigen doormiddel van een flesje motorflush van FORTE ) en dan alle filters vervangen en nieuwe olie erop.

Sandor

Lid
ja ok, maar dat zullen de kosten niet zijn lijkt me. Ik ga vanmiddag even een proefritje maken, nog tips waar ik op moet letten? Had gehoord al om te kijken of de koppeling nog goed werkt door de auto op de rem en handrem te zetten en de koppeling op te laten komen en als hij dan niet afslaat is de koppeling verrot.
Nog andere dingen waar ik naar kan kijken?

purk

Senior Member
om de koppeling echt goed te test zou ik ongeveer 50 gaan rijden en dan de vijfde versnelling inschakelen en dan volgas geven, let dan op je toeren ( teller) of deze niet gelijk of doorschiet als je optrekt, versnel je maar blijven je toeren gelijk of schiet hij omhoog dan is je koppeling aan vervanging toe.

Ja kijk naar de remmen, wat moet er kapot gaan met die lage km stand.

Kijk naar de banden of ze niet helemaal droog zijn.

Fabia

† In Memoriam
ja ok, maar dat zullen de kosten niet zijn lijkt me. Ik ga vanmiddag even een proefritje maken, nog tips waar ik op moet letten?

Ben benieuwd naar je ervaring met deze Fabia. Op zich lijkt het me wel een gokje waard.

Sandor

Lid
ik heb ook gezien dat er verder geen rare dingen mee gebeurd zijn qua onderhoud, omdat ik bij een leasemaatschappij werk, en dus alle historie kan zien. Enkel een longlife beurt en ruitenwisserbladen e.d. dingen.

Fabia

† In Memoriam
Ik hoop dat íe van binnen er nog een beetje netjes uit ziet. Ik weet niet wat ze er mee vervoert hebben of dat er alleen maar gereden mee is. Weet jij dat toevallig?

Sandor

Lid
Ik hoop dat íe van binnen er nog een beetje netjes uit ziet. Ik weet niet wat ze er mee vervoert hebben of dat er alleen maar gereden mee is. Weet jij dat toevallig?
heb fototje gezien dat er onder de bumper aan de voorkant een paar krasjes zitten, en van binenn ziet hij zover ik weet er nog netjes uit. Anders had ik dat wel al gehoord, maar vanmiddag weet ik het zeker.

Gieliovd

Forumguru
Beurtje erover, ff de luiheid eruit rijden en jij hebt een mooie wagen denk ik!

Zoals gezegd zal hij wel op zijn eerste bandjes staan, dus die zullen wel lekker droog zijn. Maar ja, 200 euro voor een setje Michelin Energy...

Voor de rest kan er toch weinig mis mee zijn lijkt me, tenzij hij als koffer trolly is gebruikt :)

cvegreen

Forumguru
Hoi ,
Voor een wagen van 2003 in combi uitvoering vind ik dat niet zo heel veel geld . Zelfs niet voor België.
Alleen jammer dat je geen airco hebt. Verder waar je moet naar zien is reeds gezegd en ben waarschijnlijk toch al te laat ,omdat je waarschijnlijk al je testrit aan het maken bent.

Sandor

Lid
Hoi ,

Voor een wagen van 2003 in combi uitvoering vind ik dat niet zo heel veel geld . Zelfs niet voor België.
Alleen jammer dat je geen airco hebt. Verder waar je moet naar zien is reeds gezegd en ben waarschijnlijk toch al te laat ,omdat je waarschijnlijk al je testrit aan het maken bent.​
nog niet, half 5 zie ik hem. Ben benieuwd. Jammer dat hij niet heel erg zuinig rijdt alleen...had liever een zuinigere auto gehad, maarja, je kan niet alles hebben :-)

AGTon

Forumguru
volgens mij is ie best zuinig toch?? voor een combi 1.2 . Het zal geen strepentrekker zijn, en dan heb je nog mzzl dat je geen airco hebt. Met mijn 1.4 combi merk ik dat verschil al duidelijk, laat staan met een 1.2.

succes er mee en laat even weten hoe het gegaan is.

joergarms

Senior Member
Startmotor is ook een punt van aandacht, door de lagen kmstand heb je kans dat ie enorm vaak voor kleine stukjes is gebruikt, dus dan heeft de startmotor verhoudingsgewijs al heel wat meer werk moeten verzetten, verder ff accu checken, motor heeft nooit langdurig gedraaid, dus accu kan slecht geworden zijn.
succes

Gieliovd

Forumguru
Startmotor is ook een punt van aandacht, door de lagen kmstand heb je kans dat ie enorm vaak voor kleine stukjes is gebruikt, dus dan heeft de startmotor verhoudingsgewijs al heel wat meer werk moeten verzetten, verder ff accu checken, motor heeft nooit langdurig gedraaid, dus accu kan slecht geworden zijn.
succes
Goed punt Joër! Startmotor heb ik ook probleempje mee, die zegt altijd even Bzzzzp met koude motor.

Accu is inderdaad ook een punt!

EmTee

Lid
Echt een kenner ben ik niet maar voor dat geld zo'n jonge auto daar kun je volgens mij niet echt een buil aan vallen.

Doen, zou ik zeggen.

Sandor

Lid
Ik heb hem gekocht! Heb er een stukje in gereden, starten en lopen was het. Motor klonk goed, verder kon ik weinig aan de motor zien aangezien het allemaal onder plastieke dingen zat. Heb 50 gereden en in zijn 5 gezet en flink gas gegeven, toerental schoot niet door, dus koppeling lijkt ook in orde te zijn. Hij sloeg ook af op de handrem toen ik hem in zijn 1 liet opkomen.

Accu is nog te bezien. Zat 1 klein deukje bij de achterklep bij het logo, maar valt niet erg op. Volgens mij niet door de lak dus dat scheelt. Er zit wel nog wat belettering op de motorkap en zijkanten...weet nog niet of ik die zelf eraf ga fohnen of laat doen door een bedrijfje...daar bel ik nog wel wat mensen over, of kan iemand mij heir daar mee helpen aan tips of adressen?

bedankt!

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd met de aankoop. Ik wens je veel plezier met je Fabia. Ben benieuwd naar de foto's/

Sandor

Lid
Gefeliciteerd met de aankoop. Ik wens je veel plezier met je Fabia. Ben benieuwd naar de foto's/
is goed :)
ik zal zsm fototjes maken...ook van de schade en incl bestickering ;)

Iemand nog interesse in een volvo440 uit 94? 2.0i 110pk 180.000km ? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan