Ik heb hem gekocht! Heb er een stukje in gereden, starten en lopen was het. Motor klonk goed, verder kon ik weinig aan de motor zien aangezien het allemaal onder plastieke dingen zat. Heb 50 gereden en in zijn 5 gezet en flink gas gegeven, toerental schoot niet door, dus koppeling lijkt ook in orde te zijn. Hij sloeg ook af op de handrem toen ik hem in zijn 1 liet opkomen.
Accu is nog te bezien. Zat 1 klein deukje bij de achterklep bij het logo, maar valt niet erg op. Volgens mij niet door de lak dus dat scheelt. Er zit wel nog wat belettering op de motorkap en zijkanten...weet nog niet of ik die zelf eraf ga fohnen of laat doen door een bedrijfje...daar bel ik nog wel wat mensen over, of kan iemand mij heir daar mee helpen aan tips of adressen?
bedankt!
Leuk! Weer een geregistreerd Skoda rijder erbij!
Ik moet alleen zeggen dat je testmethoden nou niet echt nuttig zijn geweest. Geen een auto, ook niet met een verrotte koppeling (ok, behalve als hij ECHT verrot is, maar dan kom je niet eens van je plaats), zal in zijn 5 met 50 km/h gaan doorslippen hoor!
In zijn 5 met 50 km/h draai je misschien net 1500 toeren, en dan heeft de motor 0,0 vermogen.
De enige écht werkende methode voor de koppeling test, niet echt lekker voor je koppeling maar het werkt wel, is door te gaan rijden, in zijn 3 ofzo, veel gas te geven, koppeling intrappen en meteen weer laten schieten.
Als hij dan een klap/schok geeft en meteen weer aangrijpt dan is er niks aan de hand. Als hij doorslipt, dan is je koppeling gaar.
Hoe ik dat weet? Mijn eerste Ford Fiesta had ook een gare koppeling, en deze methode werkte perfect. Kick, gas, bzzzzp en aangrijpen.
En die handrem methode, tja die werkt alleen als je er heel veel feeling voor hebt gezien elke auto zal afslaan met de rem erop, ook met een verrotte koppeling. Helemaal met een benzineauto. Met feeling bedoel ik, als het aangrijppunt héél laat is.
Deukje valt overeen te komen toch! Desnoods zoals hier wordt geopperd even laten uitdeuken zonder spuiten, kost ze een kwartiertje als je er knap bij kunt.
Stickers moet ook geen drama zijn.
Nou succes ermee ieder geval! Veel plezierige KM's gewenst.