Fabia Combi 11-2003 1.2 47kw koopje of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

van_der_P

Senior Member
Zat 1 klein deukje bij de achterklep bij het logo, maar valt niet erg op. Volgens mij niet door de lak dus dat scheelt. Er zit wel nog wat belettering op de motorkap en zijkanten...weet nog niet of ik die zelf eraf ga fohnen of laat doen door een bedrijfje...daar bel ik nog wel wat mensen over, of kan iemand mij heir daar mee helpen aan tips of adressen?

bedankt!

Proficiat met je nieuwe aanwinst.
Als het een klein deukje is kun je het misschien laten uitdeuken zonder spuiten. Vraag het eens na bij een carrosseriebedrijf. die kunnen je ook raad geven hoe die stickers te verwijderen. Als je na het verwijderen van de stickers de auto (laat) polijst(en) met Cleaner dan zie je er volgens mij weinig van.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik heb hem gekocht! Heb er een stukje in gereden, starten en lopen was het. Motor klonk goed, verder kon ik weinig aan de motor zien aangezien het allemaal onder plastieke dingen zat. Heb 50 gereden en in zijn 5 gezet en flink gas gegeven, toerental schoot niet door, dus koppeling lijkt ook in orde te zijn. Hij sloeg ook af op de handrem toen ik hem in zijn 1 liet opkomen.

Accu is nog te bezien. Zat 1 klein deukje bij de achterklep bij het logo, maar valt niet erg op. Volgens mij niet door de lak dus dat scheelt. Er zit wel nog wat belettering op de motorkap en zijkanten...weet nog niet of ik die zelf eraf ga fohnen of laat doen door een bedrijfje...daar bel ik nog wel wat mensen over, of kan iemand mij heir daar mee helpen aan tips of adressen?

bedankt!
Leuk! Weer een geregistreerd Skoda rijder erbij!

Ik moet alleen zeggen dat je testmethoden nou niet echt nuttig zijn geweest. Geen een auto, ook niet met een verrotte koppeling (ok, behalve als hij ECHT verrot is, maar dan kom je niet eens van je plaats), zal in zijn 5 met 50 km/h gaan doorslippen hoor!

In zijn 5 met 50 km/h draai je misschien net 1500 toeren, en dan heeft de motor 0,0 vermogen.

De enige écht werkende methode voor de koppeling test, niet echt lekker voor je koppeling maar het werkt wel, is door te gaan rijden, in zijn 3 ofzo, veel gas te geven, koppeling intrappen en meteen weer laten schieten.

Als hij dan een klap/schok geeft en meteen weer aangrijpt dan is er niks aan de hand. Als hij doorslipt, dan is je koppeling gaar.

Hoe ik dat weet? Mijn eerste Ford Fiesta had ook een gare koppeling, en deze methode werkte perfect. Kick, gas, bzzzzp en aangrijpen.

En die handrem methode, tja die werkt alleen als je er heel veel feeling voor hebt gezien elke auto zal afslaan met de rem erop, ook met een verrotte koppeling. Helemaal met een benzineauto. Met feeling bedoel ik, als het aangrijppunt héél laat is.

Deukje valt overeen te komen toch! Desnoods zoals hier wordt geopperd even laten uitdeuken zonder spuiten, kost ze een kwartiertje als je er knap bij kunt.

Stickers moet ook geen drama zijn.

Nou succes ermee ieder geval! Veel plezierige KM's gewenst.
 

cvegreen

Forumguru
Ho, is dus heel goed meegevallen je testritje .
proficiat met je aanwinst . Je zal er ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven. na het afhalen van bestikkering best eens goed simoniseren (heet dat hier in west -vlaanderen)
 

Hetzer

Forumguru
Er zit wel nog wat belettering op de motorkap en zijkanten...weet nog niet of ik die zelf eraf ga fohnen of laat doen door een bedrijfje...daar bel ik nog wel wat mensen over, of kan iemand mij heir daar mee helpen aan tips of adressen?

bedankt!

gefeliciteerd, mooi zo'n witte Fabia Combi, is helemaal terug van weg geweest die witte kleur. paar mooie zwarte of witte velgjes erop net zoals deze op de foto en hij is helamaal toppie!!!!!!!!!!!




ps de stickers kan je bij een beetje autopoetser laten verwijderen, kun je hem gelijk even goed in de was zetten en laten behandelen, de lak onder de stickers is natuurlijk vrij onbeschermd geweest al die tijd!!!
 

Bijlagen

  • 1033521-1-2-2.jpg
    1033521-1-2-2.jpg
    45,9 KB · Weergaven: 28

purk

Senior Member
Leuk! Weer een geregistreerd Skoda rijder erbij!

Ik moet alleen zeggen dat je testmethoden nou niet echt nuttig zijn geweest. Geen een auto, ook niet met een verrotte koppeling (ok, behalve als hij ECHT verrot is, maar dan kom je niet eens van je plaats), zal in zijn 5 met 50 km/h gaan doorslippen hoor!

In zijn 5 met 50 km/h draai je misschien net 1500 toeren, en dan heeft de motor 0,0 vermogen.

De bedoeling van deze test is dat je je gas intrapt en je versnelt, als je dan je max koppel berijkt zal de koppeling gaan slippen als deze versleten dus hoezo o,o vermogen.vermogen heb ik ook niet nodig alleen het koppel en deze ligt bij een benzine ongeveer bij 3000 rpm en diesel 2100 rpm. Het gaat erom of de plaat goed vast grijpt, door laag in toeren te rijden en gas te geven simuleer je het rijden met een zware aanhangwagen. en dan merken de meeste mensen ook dat hij versleten is. en slegt voor de koppeling is het niet.

Die test van jou zorgt er alleen maar voor dat de hele koppeling het gigantisch voor de kl#ten krijgt en niet alleen de kopping maar ook je motor ophangrubber en aandrijflijn, ik heb zo ook vaak het flexibele gedeelte van de uitluit zien sneuvelen.

En dit werk altijd,
 

Gieliovd

Forumguru
De bedoeling van deze test is dat je je gas intrapt en je versnelt, als je dan je max koppel berijkt zal de koppeling gaan slippen als deze versleten dus hoezo o,o vermogen.vermogen heb ik ook niet nodig alleen het koppel en deze ligt bij een benzine ongeveer bij 3000 rpm en diesel 2100 rpm. Het gaat erom of de plaat goed vast grijpt, door laag in toeren te rijden en gas te geven simuleer je het rijden met een zware aanhangwagen. en dan merken de meeste mensen ook dat hij versleten is. en slegt voor de koppeling is het niet.

Die test van jou zorgt er alleen maar voor dat de hele koppeling het gigantisch voor de kl#ten krijgt en niet alleen de kopping maar ook je motor ophangrubber en aandrijflijn, ik heb zo ook vaak het flexibele gedeelte van de uitluit zien sneuvelen.

En dit werk altijd,
Hij krijgt behoorlijk voor zijn donder kan ik me voorstellen. Maarja ik denk dat het de enige manier echt is.

Zoals jij het omschrijft zou ook best kunnen met een motor met heel wat vermogen/koppel.

Alleen mijn uitleg klopte dan wel, met 50 in zijn 5 heb je 0,0 vermogen/koppel.

Als je dit zou doen met 60 in zijn 3 zeg ik ja, dan heeft de motor lekker veel koppel, want dit ligt bij benzinemotoren best hoog. Wat je zegt 3000 is nog weinig.

Je moet een beetje feeling voor hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan