Verbazingwekkende berichten zijn dat. Valt mij alles mee wat het verbruik is, maar goed gezien ik overwegend korte stukken rijd zou ik snel komen tot 1:11 verbruik.
Maar gemiddeld 7 liter per 100 km over die afstand vind ik echt netjes hoor. 1:14,3 voor een 2 liter motor is bijna onrealistisch.
Maar ja, veel constante snelheden scheelt stukken.
Het valt mij op dat ik op de snelweg niet echt veel constant kan rijden, want er is continu enorme drukte. Laat je even een gaatje om te relaxen, trapt iemand zijn auto er tussen. Ga je links 130 rijden, komt er een BMW aanboeken die 140 wil. Pffff, waar kan ik nog rijden?? :2133:
Dat vind ik het grote voordeel aan de grotere motoren, relatief veel trekkracht met weinig toeren. Dat mis ik bij mijn wagen wel, power onderin de toeren. Als je echt feesten wilt moet je hem tot 4000 toeren jagen, en ja dan staat er opeens ook 20 liter in beeld.
Dat over ASR vind ik wel grappig, kan het nooit echt merken volgens mij. Ik accellereer weleens in zijn 2 uit in bochten, waarna ik de wielen gemakkelijk aan het slippen krijg. Dit is dan maar even omdat ik geen gas aanhoudt, maar ik dacht dat ASR zijn taak juist was om slippen te voorkomen? Of is het gewoon dat hij een momentje slipt alvorens in te schakelen?
Jij zegt geluid, tja dat vind ik altijd per auto weer anders. Mijn wagen maakt een ander geluid als die 1.4 die ik meehad als leenwagen. Als je in een andere zou stappen is het weer anders volgens mij. Een zwak plekje in je uitlaat en je hebt ook al een brombak.
Maar goed, 2 liter heeft meer te stampen, dus kan meer herrie geven. Hebben alle motoren wel, bij bepaalde toerengebieden zit een geluidskarakteristiek.
Leuke info! Wist niet dat er nog zoveel 2.0 op het forum leefden.