Ik heb nu de 2.0 HB sinds maart 2005. En hij bevalt me nog steeds intzettend. Geen seconde spijt van gehad. Ik rijd regelmatig mee in de A3's, Astra's en Focussen van mijn collega's en dan besef ik het elke keer weer.
Met de 16' velgen misschien een stuk minder comfortabel, maar zo veel soepeler en sneller. Heerlijk is dat.
Als vervangauto kreeg ik laatst een Roomster 1.4 16V mee. Bij de beurt daarvoor een 1.4 MPI. En damn wat is dat allemaal sloom. Je moet weer gaan nadenken bij invoegen of inhalen. Ik rijd veel op de snelweg en ben een aardige hardrijder(standje net geen vmax + 30, als de drukte het toelaat). De 2.0 maakt netjes 4000 toeren bij 140-150. En dat is op de een of andere manier prettig. De roomster haalde met ontzettend veel moeite de 160. De 2.0 zet je rustig met 140-150 op de CC en dan houd ie hem bergop bergaf straf op tempo. Geeft gewoon een goed gevoel.
Verbruik ligt bij mij rond 1:10. Jammer voor de leasemaatschappij. Jammer voor mij is dat ik elke 450km bij de pomp sta.
Bij zwaar remmen duikelt ie idd nogal, maar die 4 schijfremmen schelen aardig ten opzichte van de remmen van de goedkopere versies. Hij remt harder dan menig andere weggebruiker en daar moet je wel rekening mee houden.
Achja, je merkt wel dat ik er erg gelukkig mee ben
In 2009 moet er een nieuwe komen, maar ik zou niet weten wat een waardige opvolger is.