Fabia en xenon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie heeft er ervaring met de aftermarket xenon setjes, en heeft dit ingebouwd in een fabia?
Of kunnen we er kort over zijn en niet aan beginnen......

DJNeO

Actief lid
hier is al reeds een draadje over...

http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=&Number=27255&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1#27255

Ik denk persoonlijk dat je er wel aan kan beginnen...
smile.gif

Ik weet dat Veejay met zijn O2 het heeft ingebouwd...

Hetzer

Forumguru
Mijn broertje heeft in zijn Grande Punto, Xenon ingebouwt, is echt heel makkelijk en zo gebeurt. Alleen heeft hij alleen nog maar dimlicht en geen groot licht meer!
Ik vraag me af hoe ze daar bij de APK keuring tegenover staan?

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Hetzer</font><hr />

Mijn broertje heeft in zijn Grande Punto, Xenon ingebouwt, is echt heel makkelijk en zo gebeurt. Alleen heeft hij alleen nog maar dimlicht en geen groot licht meer!
Ik vraag me af hoe ze daar bij de APK keuring tegenover staan?

[/ QUOTE ]

Gelukkig heb je daar met de Fabia geen last van omdat er in de Fab H7 zit... H7 heeft 2 lampen voor dim en groot licht... maw... met achteraf xenon wordt alleen de dim vervangen en niet het groot!
smile.gif

Glenn

Actief lid
ik heb het getest en zou het niet doen of alleen als je ook die xenon look licht blokken bij koopt

GTJ

Lid
Ik heb Xenonverlichting in de polo van mijn vriendin gebouwd! Je hebt 3 keer zoveel licht! Echt super!

Gister een set aangeschaft
smile.gif
meteen ingebouwd. Ook meteen in een volvo van de buurman! Wauw wat een licht.
Inbouwen kan je eenvoudig noemen........

</font><blockquote><font class="small">Citaat: skoodah</font><hr />

smile.gif

[/ QUOTE ]

Welke lichten zijn nu Xenon? stand/dim/groot?

Welke set heb je gekocht en misschien ook belangrijk waar en voor hoeveel?

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Imhotep</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: skoodah</font><hr />

smile.gif

[/ QUOTE ]

Welke lichten zijn nu Xenon? stand/dim/groot?

Welke set heb je gekocht en misschien ook belangrijk waar en voor hoeveel?

[/ QUOTE ]

Foto's????

Daniel

Lid
Ik heb ooit ook eens een tijdje gezocht naar orginele xenon koplampen maar,daar was echt niet 2e hands aan te komen.

Ik had wel aan een alternatief zitten denken namelijk een van deze koplampset's te bestellen en er dan een after market set erop maar,dat werd dan toch best een duur grapje.

Bijlagen

• 43251-1.gif
    43251-1.gif
    13,4 KB · Weergaven: 47

Glenn

Actief lid
dat bedoelde ik anders heb je teveel last van strooilicht

en de koplanmen van een polo zijn ziet de zelde als een fabia

vb. foto link een leon met 6000k xenon rechts een fabia met 6000k xenon

x2.jpg

van_der_P

Senior Member
Mijn Fabia heeft af fabriek Xenon dit is prachtig licht, alles wordt veel beter verlicht strepen op de weg verkeersborden. Noem maar op.
Er is na mij oordeel ook een groot nadeel ze schijn te kort bij zeker op bijvoorbeeld 80 km wegen ben je snel geneigd groot licht aan te zetten.
De dealer heeft er al eens na gekeken maar kan ze niet hoger stellen omdat je dan problemen krijgt door verblinding,
en het is wettelijk ook niet toegestaan.

ik denk dat er een goedkopere manier bestaat ik heb in der tijd bleuvision lampen in mijn ford fiesta gestoken ik denk dat het ongeveer het zelfde effect heeft als xenon veronderstel ik toch en is toch pakke goedkoper
icon_smile_question.gif

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: bengeltje</font><hr />

ik denk dat er een goedkopere manier bestaat ik heb in der tijd bleuvision lampen in mijn ford fiesta gestoken ik denk dat het ongeveer het zelfde effect heeft als xenon veronderstel ik toch en is toch pakke goedkoper
icon_smile_question.gif

[/ QUOTE ]

nee lang en na niet,het lijkt er nog niet eens op.

ad5000

Actief lid
Ik heb vandaag een setje xenon in de Fabia 1.4 comfort van mijn vrouw geschroefd en het werkt werkelijkwaar fantastisch
722.gif
722.gif

Wow wat een lichtopbrengst en het strooilicht valt heel erg mee omdat de Fabia koplamp mooi vlak en helder is.

Overigens is het inbouwen heel erg gemakkelijk als je tenminste wel weet wat plus en min is en wat los en vast is
473.gif

Werkwijze:

Motorkap openen
473.gif

Kapje achterzijde koplamp verwijderen, stekker van H7 lamp loshalen, lampje verwijderen.

Plaatsen xenon-H7 lampje, gaatje boren in afdekkapje (de juiste plaats is al aangegeven middels een kuiltje) van 25 mm met een speedboor en haalt de stekkers en de tule er doorheen. De twee losse stekkertjes in de originele stekker van de verlichting steken (plus en min is hier erg belangrijk). Kapje terugplaatsen en de ballast unit aan de koplamp unit vast maken met een parker en een paar ty-reps.

Stekkertjes met elkaar verbinden (kan niet verkeerd gaan) en voila je hebt xenon.

Rechts voor heb je alle ruimte, links zit bij die van ons de accu en die moet er even uit. Dan kan de achterwand uit de accubak (klikken) en je hebt genoeg ruimte om dezelfe klus nog eens te doen.

Accubak weer in elkaar zetten, accu terugplaatsen en je klok en radio niet vergeten.

In zijn totaal een uurtje voor een beginner.

Dit is de ebay link waar mijn spul vandaan komt:
http://cgi.ebay.de/HID-XENON-Licht-Satz-Set-Nachruest-Komplett-KIT-All-Type_W0QQitemZ260090810253QQihZ016QQcategoryZ28643QQrdZ1QQcmdZViewItem

Bijlagen

• 48477-Xenon 1.JPG
    48477-Xenon 1.JPG
    32,6 KB · Weergaven: 74

Okki

Donateur
Misschien een stomme vraag: maar ik heb altijd begrepen dat Xenon gecombineerd moet zijn met wis-was installatie op de koplampen. Of zijn er hier weer mazen in de wet?

ad5000

Actief lid
Dat hoeft pas als je auto na jan 2006 (of 2007) op kenteken is gezet. Jouw nieuwe O2 moet dat dus wel hebben als je dit zou willen.

Bij die wis-was installatie hoort ook nog eens automatische niveauregeling van de koplamphoogte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan