@
aza
connector = stekker, vaak met meerdere draden. Een mooi voorbeeld van een connector is de ISO-connector aan de achterkant van je autoradio.
sensor = voeler, zeg maar het stuk techniek dat iets meet, en bijvoorbeeld via connector de gemeten waarde doorgeeft aan de rest van de auto
Overigens, als je de sensor gaat wisselen zorg dat je koelvloeistof op voorraad hebt, zodat je de koelvloeistof die je kwijt raakt, weer kunt bijvullen. Ook al lijk je in eerste instantie weinig of geen koelvloeistof kwijt geraakt te zijn, dan kan dat na een paar ritjes gezakt zijn (luchtbellen die je in het systeem veroorzaakt bij sensorwissel zijn dan verdwenen, waardoor het koelvloeistofpeil gezakt lijkt te zijn. In zo'n geval gewoon bijvullen, en als alle luchtbellen verdwenen zijn, zal het peil niet meer zakken (tenzij je lekkage hebt). En natuurlijk wel de sensor wisselen met koude motor, anders brandt je je fikken aan de hete koelvloeistof.
Overigens als je koelvloeistof lekkage hebt bij de connector, heb je ook nog kans dat de sensor zelf wel in orde is, maar dat er verkeerd gemeten wordt door de lekkage (er loopt dan ook stroom via de koelvloeistof van de ene naar de andere pin van de connector).