Beste allen,
Mijn Fabia 1.2 12v 3 cilinder benzine loopt plotseling erg traag. Ik haal plank gas met pijn en moeite 120!! Blokje heeft nog maar 110K gelopen.
Stationair draait hij normaal. Geen bijzonderheden.
De EGR klep is reeds vervangen. Maar dat heeft niets geholpen.
Gasklep en EGR zijn ingeleerd (gekalibreerd)
De gasklep gaat volledig open.
Ik heb wel weer een foutcode bij de EGR maar volgens mij heeft dit niks met de snelheid van doen aangezien bij vol gas de egr dicht moet zijn.
2 Faults Found:
17811 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 35-00 - -
P1403 - 35-00 - -
Readiness: 0010 0001
Als het de EGR niet is, wat is het dan wel? Verder geen foutcodes?
Is er een handigheidje om de timing te controleren zonder de speciale gereedschapjes T10123 en T10121?
Ik heb al wel de dopjes aan de zijkant van het blok, waar de nokkenassen achter zitten af gehad. en de 1e zuiger op BDP gezet. Dan staan de inkepingen van de nokkenassen redelijk recht. Zit maar een heel klein beetje verschil in.... Is dat al teveel?
Suggesties....
Alvast dank!
Mijn Fabia 1.2 12v 3 cilinder benzine loopt plotseling erg traag. Ik haal plank gas met pijn en moeite 120!! Blokje heeft nog maar 110K gelopen.
Stationair draait hij normaal. Geen bijzonderheden.
De EGR klep is reeds vervangen. Maar dat heeft niets geholpen.
Gasklep en EGR zijn ingeleerd (gekalibreerd)
De gasklep gaat volledig open.
Ik heb wel weer een foutcode bij de EGR maar volgens mij heeft dit niks met de snelheid van doen aangezien bij vol gas de egr dicht moet zijn.
2 Faults Found:
P1403 - 35-00 - -
P1403 - 35-00 - -
Readiness: 0010 0001
Als het de EGR niet is, wat is het dan wel? Verder geen foutcodes?
Is er een handigheidje om de timing te controleren zonder de speciale gereedschapjes T10123 en T10121?
Ik heb al wel de dopjes aan de zijkant van het blok, waar de nokkenassen achter zitten af gehad. en de 1e zuiger op BDP gezet. Dan staan de inkepingen van de nokkenassen redelijk recht. Zit maar een heel klein beetje verschil in.... Is dat al teveel?
Suggesties....
Alvast dank!