turboturbo
Forumguru
Pffffff... Jeetje zeg. Waar ik 2 dagen voor nodig had ..... Je hebt altijd baas boven baas he....Maar de EGR klep is helemaal 100% nieuw... vandaag er op geschroefd.. op de parkeerplaats van de Skoda Dealer.
Zat die boel bij jou niet compleet vastgeroest, dan?
Maar ik heb dit dus ook aan de hand gehad, had echter geen noodloop. Merkte na de klus wel duidelijk een vermogenswinst en realiseerde me dat het optrekken de laatste paar maanden tenenkrommend traag ging, maar dat had niet met noodloop te maken. Ik heb wel eens een noodloop in een andere auto meegemaakt, en die kon echt niet harder dan 80 km/u / 2500 tpm in z'n 5. Ik kon prima de 120 km/u halen, hoewel ik eerlijk gezegd niet kan herinneren of dat met moeite ging of niet.
Kan die nieuwe EGR misschien toch niet goed zijn? Ik las elders een ander verhaal (dacht over een Fabia mk. II) waarvan gek genoeg de reeds nieuw vervangen EGR klep het probleem was. Na wederom vervanging van de EGR was het opgelost.
Weet je dat zeker? Het is toch een elektrisch aangestuurde klep? Er zit weliswaar een slangetje aan vast, maar die gaat naar het filterhuis.De N18 valve is een solenoid (magneetventiel) op het vacuümsysteem, als deze niet meer werkt kan de EGR ook niet meer "open getrokken" worden mbhv vacuüm.
Laatst bewerkt: