Fabia II of tóch een Roomster??

Prachtig allemaal, goede keuze ! Ik ga ook over van Fabia naar Roomster. De ruimte op de achterbank is met 2 kinderen echt te weinig bij een Fabia. En laten we eerlijk zijn: de Octavia Combi is prachtig maar ook daar is de ruimte beperkt. Wat dat betreft verslaat de Roomster ze allemaal.

Abo

Lid
Alvast gefeliciteerd met je keuze.

Om die kier bij die hoedenplank zou ik me niet zo druk maken, je wilt namelijk ook die donkere achterruiten en dan valt die kier van buitenaf niet zo op. Kijk ook even naar die aktiepakketten op de Roomster. Zo heb je voor de Ambiente het attractive pakket met dakrailing, cruise control, volledig automatische airco en verstelbare middenarmsteun voor met opbergvak voor € 635,00.

De uitvoering met tiptronic zal op kruissnelheid zelfs nog stiller zijn dan mijn Roomster 1.6.
De tiptronic heeft namelijk 6 versnellingen en ik heb een handgeschakelde 5-versnellingsbak.
Laat je nog even weten hoe het gesprek met de dealer verlopen is?

jaspernl

Actief lid
Laat je nog even weten hoe het gesprek met de dealer verlopen is?
Uiteraard! Ik heb zojuist de auto weer teruggebracht. Mijn contactpersoon was er helaas njog niet; anders had ik direct wel even om tafel gewild...
Ik probeer vandaag nog even langs te gaan en dan hou ik jullie weer op de hoogte!

Falcon

Donateur
Kijk uit met de trekhaak aangaande je parkeersensoren. Dit moet waarschijnlijk een afneembare zijn. Loopt hier een topic over op het forum.

Als ik je een navi/audio/dvd/carkit systeem mag aanraden? Kies dan niet voor de fabrieksaf optie, hier betaal je namelijk bijtelling over omdat het fabriekaf is. Maar kijk eens naar de Pioneer systemen, zijn via de dealer leverbaar. Roofmounted lcd scherm is leuk, maar als je net even iets meer neerlegt heb je 2 lcd schermpjes in de hoofdsteunen. Netjes weg gewerkt.

Misschien kun je uiteindelijk zelfs voor de Roomster Scout model kiezen. Deze is kwa looks echt geweldig en je zit net iets hoger en dat is erg comfortabel.

1 vraag heb ik wel aan de "lange" mensen in een roomster of fabia. Hebben jullie geen last van de afgeronde hoek bij de middenconsole? Dit was voor mij de grootste reden om deze auto niet te kiezen.

Veel plezier met uitzoeken.

jaspernl

Actief lid
Kijk uit met de trekhaak aangaande je parkeersensoren. Dit moet waarschijnlijk een afneembare zijn. Loopt hier een topic over op het forum.

Als ik je een navi/audio/dvd/carkit systeem mag aanraden? Kies dan niet voor de fabrieksaf optie, hier betaal je namelijk bijtelling over omdat het fabriekaf is. Maar kijk eens naar de Pioneer systemen, zijn via de dealer leverbaar. Roofmounted lcd scherm is leuk, maar als je net even iets meer neerlegt heb je 2 lcd schermpjes in de hoofdsteunen. Netjes weg gewerkt.

Misschien kun je uiteindelijk zelfs voor de Roomster Scout model kiezen. Deze is kwa looks echt geweldig en je zit net iets hoger en dat is erg comfortabel.

1 vraag heb ik wel aan de "lange" mensen in een roomster of fabia. Hebben jullie geen last van de afgeronde hoek bij de middenconsole? Dit was voor mij de grootste reden om deze auto niet te kiezen.

Veel plezier met uitzoeken.
Trekhaak is me bekend. Toch dank voor de tip. :xyxthumbs:
De dealer raadde me ook al de pioneer aan (op de fabia ook al). Uit min hoofd het type avic-f900bt. zag er erg leuk uit! Wederom dank voor de tip :xyxthumbs:

Heb je een idee hoe dat werkt en wat dat met kosten mt die schermpjes in de hoofdsteunen?? Heb zeker interesse!! Richtprijs van het plafondscherm was 1250 incl speler en montage...

Roomster scout is vor mij geen alternatief: te duur voor wat ie funktioneel biedt. Zit er wel mooi uit, dat ben ik wel met je eens.
Over wlke afgeronde hoek heb je het? Ben zelf 1.90, en hb er geen last van gehad. Heb in de fabia nu 20+20+20=60 minuten gereden, en in de roomster 20+20=40 minuten...
Het enige dat me opviel bij de roomster, was dat de zijkant van mijn scheenbeen tegen het (lage) middenconsole aanleunt. Ik heb het niet als hinderlijk ervaren. met de sportstoelen erin wordt dit vanzelf al wat minder (je been staat dan vanzelf wat meer rechtuit, en kan moeilijker opzij vallen door de vorm van de sportstoel), en door de cruisecontrol gaat de voet al snel van het gas af, en kun je hem plaatsen hoe je maar wilt.

Gieliovd

Forumguru
Er loopt al ergens een topic over die schermen in de hoofdsteunen.

Er zijn aftermarket hoofdsteunen te krijgen met schermen erin, gewoon met standaard videokabeltjes eraan. Die kun je op alle compatible bronnen aansluiten. Ik heb ze gezien in leder en stof.

Even googlen.

Falcon

Donateur
Trekhaak is me bekend. Toch dank voor de tip. :xyxthumbs:
De dealer raadde me ook al de pioneer aan (op de fabia ook al). Uit min hoofd het type avic-f900bt. zag er erg leuk uit! Wederom dank voor de tip :xyxthumbs:

Heb je een idee hoe dat werkt en wat dat met kosten mt die schermpjes in de hoofdsteunen?? Heb zeker interesse!! Richtprijs van het plafondscherm was 1250 incl speler en montage...

Roomster scout is vor mij geen alternatief: te duur voor wat ie funktioneel biedt. Zit er wel mooi uit, dat ben ik wel met je eens.
Over wlke afgeronde hoek heb je het? Ben zelf 1.90, en hb er geen last van gehad. Heb in de fabia nu 20+20+20=60 minuten gereden, en in de roomster 20+20=40 minuten...
Het enige dat me opviel bij de roomster, was dat de zijkant van mijn scheenbeen tegen het (lage) middenconsole aanleunt. Ik heb het niet als hinderlijk ervaren. met de sportstoelen erin wordt dit vanzelf al wat minder (je been staat dan vanzelf wat meer rechtuit, en kan moeilijker opzij vallen door de vorm van de sportstoel), en door de cruisecontrol gaat de voet al snel van het gas af, en kun je hem plaatsen hoe je maar wilt.

Bij mijn Skoda heb ik echter Alpine schermpjes voor 1000 incl. montage. Er zijn goedkopere schermpjes op de markt te vinden, alleen het probleem is dat de leasemaatschappij (ING) bij mij alleen akkoord ging als het via de dealer werd uitgevoerd.

Ik ben zelf in het bezit van de oudere type AVICD3-BT systeem. Bevalt mij prima. Enige nadeel is dat je met dvd de route in moet stellen, maar daarna gaat hij in het geheugen en kan er een dvd of cd in. Dvd afspelen blijft achter doorlopen, terwijl ik voor navigeer. En de opties zijn verder redelijk eindeloos. Ben bezig met een AppleTV in mijn auto te monteren.

Voor de duidelijkheid.. heb zelf een Octavia Combi.

Sportstoelen zijn de bom! :) Nog een paar tips:

- Alle roomsterrijders zweren bij achterin extra verlichting. De naam weet ik niet, maar is echt perfect.
- Dat gat achter de achter bank is volgens mij dicht te maken met een paraplu-bak. Zoals in de octaaf.

Welk kleur ga je nemen? Ik vind die lichte blauwe kleur erg gaaf (niet de standaard blauwe die je in reclame spotjes ziet trouwens :D

Kun jij mij trouwens iets vertellen over die oprolbare Thule bak?

jaspernl

Actief lid
Bij mijn Skoda heb ik echter Alpine schermpjes voor 1000 incl. montage. Er zijn goedkopere schermpjes op de markt te vinden, alleen het probleem is dat de leasemaatschappij (ING) bij mij alleen akkoord ging als het via de dealer werd uitgevoerd.

Ik ben zelf in het bezit van de oudere type AVICD3-BT systeem. Bevalt mij prima. Enige nadeel is dat je met dvd de route in moet stellen, maar daarna gaat hij in het geheugen en kan er een dvd of cd in. Dvd afspelen blijft achter doorlopen, terwijl ik voor navigeer. En de opties zijn verder redelijk eindeloos. Ben bezig met een AppleTV in mijn auto te monteren.

Voor de duidelijkheid.. heb zelf een Octavia Combi.

Sportstoelen zijn de bom! :) Nog een paar tips:

- Alle roomsterrijders zweren bij achterin extra verlichting. De naam weet ik niet, maar is echt perfect.
- Dat gat achter de achter bank is volgens mij dicht te maken met een paraplu-bak. Zoals in de octaaf.

Welk kleur ga je nemen? Ik vind die lichte blauwe kleur erg gaaf (niet de standaard blauwe die je in reclame spotjes ziet trouwens :D

Kun jij mij trouwens iets vertellen over die oprolbare Thule bak?

Zitten die schermpjes in de hoofdsteunen, of aan het plafond?
Die paraplubak-oplossing gaat net werkn in een roomster: de stoelen kunnen elk apart worden versteld.

De kleur ben ik nog nit helemaal uit: die felblauwe lijkt me wel mooi (die je dus overal in de reclame ziet...). Ook grijs en satin-grey lijken me mooi... Alsik mijn keuze heb gemaakt, laat ik het -uiteraard- hier weten!!

De Thule dakkoffer is een oprolbare koffer met, ik meen, 320 liter inhoud. Je kunt m oprollen en opbergen in een soort tentzak (die zit er ook bij). Lijkt mij ideaal voor die 50 weken dat je m niet gebruikt. Nadelen zijn er natuurlijk ook: je kunt wat minder hard rijden (140 maximaal volgens de handleiding), en je moet hem goed beladen, anders gaat het klapperen. Zie ook op de site van Thule en op de site van kieskeurig.nl. Hij heet "Thule Ranger 90".

Falcon

Donateur
Zitten die schermpjes in de hoofdsteunen, of aan het plafond?
Die paraplubak-oplossing gaat net werkn in een roomster: de stoelen kunnen elk apart worden versteld.

De kleur ben ik nog nit helemaal uit: die felblauwe lijkt me wel mooi (die je dus overal in de reclame ziet...). Ook grijs en satin-grey lijken me mooi... Alsik mijn keuze heb gemaakt, laat ik het -uiteraard- hier weten!!

De Thule dakkoffer is een oprolbare koffer met, ik meen, 320 liter inhoud. Je kunt m oprollen en opbergen in een soort tentzak (die zit er ook bij). Lijkt mij ideaal voor die 50 weken dat je m niet gebruikt. Nadelen zijn er natuurlijk ook: je kunt wat minder hard rijden (140 maximaal volgens de handleiding), en je moet hem goed beladen, anders gaat het klapperen. Zie ook op de site van Thule en op de site van kieskeurig.nl. Hij heet "Thule Ranger 90".

In de hoofdsteunen.

EdK

Forumguru

Waar zou ik last van moeten hebben ?
Ik kom met mijn been nergens hinderlijk tegenaan !!
Heb je toevallig met het proefzitten toendertijd je stoel niet goed ingesteld ?

EdK

Forumguru
Alle roomsterrijders zweren bij achterin extra verlichting. De naam weet ik niet, maar is echt perfect.

Het achterlampje is en extra optie voor weinig geld en is inderdaad voor de achterpassagiers ideaal, maar ook als je s'avonds nog even een kinderzitje moet plaatsen of verwijderen !

Een paraplubak als opvulling voor de kier is niet leverbaar en zal ook niet passen als je er een neemt van de Octavia !
Trouwens de hoedenplank is op 2 hoogte's plaatsbaar en in de laagste stand is de kier ook bijna verdwenen !

van_der_P

Senior Member
Als ik dat zo lees wat er allemaal op zit, zou ik je haast hulpveren adviseren :D:D:
flauwekul natuurlijk, heel veel plezier met het bestellen. En ik hoop dat je een goede deal kunt maken.

Hetzer

Forumguru
De kleur ben ik nog nit helemaal uit: die felblauwe lijkt me wel mooi (die je dus overal in de reclame ziet..

Deze kleur dus !!!!!, staat hem ook mooi, wat voor velgen wil je er onder???

p.s ik geloof wel dat iemand van de forum leiding dit draadje kan verplaatsen naar het Roomster topics :D :D

Bijlagen

• 112_06geneva_2007_skoda_roomster_x.jpg
    112_06geneva_2007_skoda_roomster_x.jpg
    63,4 KB · Weergaven: 24

jaspernl

Actief lid
Vind het een van de mooiste kleuren voor de Roomster.

Wat vinden "we" eigenlijk van de standaard blauwe Roomster? Dus de niet-metallic-variant??
Ik zag vandaag de kleurenstaaltjes bij de dealer, en die standaard-blauw lijkt me eigenlijk helemaal zo gek nog niet... Scheelt toch weer 555 eurietjes...

Ik vind hem in het Antracite grey Metallic of in het Black Magic Mica het mooist.
Zeker in combinatie met de donker getinte ruiten achter.

EdK

Forumguru
Wat vinden "we" eigenlijk van de standaard blauwe Roomster? Dus de niet-metallic-variant??
Ik zag vandaag de kleurenstaaltjes bij de dealer, en die standaard-blauw lijkt me eigenlijk helemaal zo gek nog niet... Scheelt toch weer 555 eurietjes...

Misschien oubollig maar is de keuze van de kleur niet voor de vrouw ? :blush::)

Vind het geen verkeerde kleur als ik hem op de website in kleur maar zou het eerst in het echt moeten zien voor ik er een mening over zou durven geven !

Hetzer

Forumguru

je ziet het standaard mica blauw inderdaad niet veel, ik vind het metallic blauw persoonlijk mooier, maar het mica blauw staat ook niet verkeerd.

op de onderstaande foto's kun je het metallic en de mica blauwe vergelijken

Bijlagen

• 01b.jpg
    01b.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 17
  • 04b.jpg
    04b.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 26

EdK

Forumguru
je ziet het standaard mica blauw inderdaad niet veel, ik vind het metallic blauw persoonlijk mooier, maar het mica blauw staat ook niet verkeerd.

op de onderstaande foto's kun je het metallic en de mica blauwe vergelijken

Neem aan dat je met de mica blauw de pacific blue bedoeld ?
want mica is er alleen in zwart en is ook duurder dan de standaard kleur

Bovenaan Onderaan