Het is natuurlijk jammer dat je in een jaar tijd deze problemen hebt gehad, maar ben je wel tevreden over de manier waarop die door de dealer is opgelost? Sowieso heb je twee jaar garantie, dus als het geen normale slijtage is (lijkt me niet na 24000 km), dan wordt alles gewoon kosteloos opgelost, toch? Uiteraard is het dan wel vervelend dat je meerdere keren naar de dealer moet voor dit soort problemen.
Ik zeg niet dat alle Skoda's volledig probleemloos zijn, want ik heb met mijn vorige Fabia ook kleine problemen gehad, maar die zijn naar behoren opgelost en ze zijn ook niet meer teruggekomen.
Ieder merk heeft weleens een minder goed exemplaar gebouwd (maandagmorgen auto), maar dat betekent nog niet dat de Fabia een waardeloze auto is. Menigeen op dit forum (en ook daarbuiten) is overwegend positief over dit model en dat is zondermeer terecht.
Ik denk dat je andere reacties had gekregen als je had gevraagd of iemand de genoemde problemen ook heeft gehad en hoe ze uiteindelijk zijn opgelost. Mijn ervaring met dit forum is dat velen bereidwillig zijn om je tips te geven over hoe je dit bijv. bij je dealer en of de importeur kunt aankaarten om de problemen aan te pakken. Maak daar dan op een positieve manier gebruik van. Nu heb je er een erg negatief verhaal van gemaakt, zonder de positieve punten van de auto te belichten.
Probeer er met je dealer of een andere dealer en evt. de importeur op een constructieve manier uit te komen. De gemiddelde Skoda-dealer heeft een gewillig oor voor problemen. Zie o.a. de uitslagen van de Autoweek tevredenheidstrofee. Succes!