Fabia l allerlei.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ad5000

Actief lid
Als je minder kilometers gaat maken zou ik zeker voor de benzine versie gaan. Dit alleen al omdat het dan om een viercilinder gaat en de TDI een driecilinder is.

In de pers schrijven ze over de TDI:
"Deze matig presterende maar vooral luidruchtige en niet bepaald trillingsarme driecilinder 1.4 TDI is niet de beste zaak".

Overigens is de Disney on Ice een leuke uitvoering (speciaal model in Belgie?).
 

neoproject

Actief lid
Ja ik denk enkel in België. Disneysticker zal snel verwijderd worden maar voor de rest vind ik dit een top actie. Ik ga vandaag naar de garage en mss kan ik wel een testrit doen (moet normaal gereserveerd worden).
 

EmTee

Lid
Mijn collega rijdt sinds een week in een 1.4 TDi 80 pk, hiervoor reed hij in een Seat Cordoba 1.9 TDi 100pk en tot nog toe is hij zeer tevreden, de 3 cilinder loopt als een zonnetje. Zelf rijd ik nu in een 1.4 100 pk op lpg maar de volgende mag ook een drie cilinder diesel worden wat mij betreft.

Michel
 

Fabia

† In Memoriam
De winterbanden zijn er weer onderuit. Ze hebben dit keer erg kort er onder gezeten, niet meer dan twee maanden.
 

Octaviarijder

Actief lid
Heb geen winterbanden gehad, maar zit wel elk jaar te twijfelen. Ik ben zeker geen wintersporter, dus daar hoef ik ze niet voor te nemen.
 

Blauw

Nieuw lid
Ik ben fabia rijder van het eerste uur en nog steeds enthousiast! M'n eerste was een HB 1.4 mpi LPG G3 2001(nieuw) en m'n tweede een combi uit 2003(2e hands, ex-lease) met een 101 pk TDI. Misschien handig om de mij bekende (en dealer erkende) problematiek te noemen?

- LPG installatie was pas na lange tijd leverbaar; voor het nieuwe motortype bleek geen LPG installatie leverbaar. (bleek na de koop!)Uiteindelijk had mij auto de eerste Necam LPG installatie in NL)
- Uitvallen van de cruisecontrol tijdens gebruik van de ruitenwisser interval. Beide worden aangestuurd vanuit de centrale boordcomputer. Spanningsverschil door ruitewisseraansturing zorgt voor uitval van de gevoelige cruisecontrol. Niks aan te doen.
- Er zijn eerst te zwakke stabilisatorstangetjes gemonteerd af fabriek. Wanneer deze los raken (knik-knak geluid in het vooronder) worden ze vervangen door twee van zwaardere kwaliteit. Het euvel wordt trouwens veroorzaakt door de drempels in nl.
- Kantelneiging van de motor (1.4 mpi) zorgt voor mogelijk schokkend optrekken vanuit stilstand, gas los laten of bij overschakelen. Niks aan te doen, ontwerp.
- Krakend geluid uit het onderstel. Dit vind ik zeer hinderlijk (alsof je met paard en wagen op weg bent)maar reparatie is duur. Wordt nl. veroorzaakt door speling op de ophangrubbers. Vervangen is veel werk en daarom duur.

Maar verder eigenlijk niks!
Vooral de combi heeft voor ons al jong gezin genoeg ruimte en de prijs is allezins acceptabel. Onderhoud wordt niet meer bij de dealer gdaan maar bij een garage in ons dorp. Gaat allemaal perfect.

Groeten,
Blauw!
 

Blauw

Nieuw lid
D'r moest nog eentje bij:
- Bij beide modellen storing gehad in de stuurbekrachtiging. De stuurhoeksensor is vervangen.
 

Fabia

† In Memoriam
Wat dacht je van het schuren van de remmen bij niet vol intappen. Het klinkt als of je remblokken totaal versleten zijn maar dat is het niet. Als je de remmen vol intrapt dan heb je er geen last van maar bij licht remmen krijg je echt een soort metaalachtig schurend geluid. Bij de eerste buurt zijn de remmen gereinigd maar dat heeft maar kort geholpen.
 

Jpoers

Lid
Ben op zoek naar nieuwe zomerbanden voor mijn fabia, niet verlaagd (wel sportieve rijder)
Heb er nu Continental Premium Contact 2 - 195/50/15 82V.

Erg goede banden alleen een nieuwe set komt rond de € 84 per band uit.
Een alternatief is een pirelli P5000 á 49.
Is dit een redelijke band prijs/kwaliteit?

Weet iemand misschien meer alternatieven die voordeliger zijn,
of kan iemand mij de meerprijs recht praten?
Ben persoonlijk van de A-merken dus geen tokiwoko zooi.
 

Okki

Donateur
Nooit bezuinigen op goede banden. Voorbanden doe je ca. 35000 km mee, achterbanden 60.000 km.

Zou dus gewoon voor de Continental Premium Contact 2 gaan. Gewoon een goede, niet (te) dure band.
 

Hetzer

Forumguru

DonB

Lid
Ik heb van de week via www.autobandenmarkt.nl echt spotgoedkoop Toyo Tires gekocht, dit is echt verruit de goedkoopste banden site die ik ken. De banden worden geimporteerd uit Duitsland en de verzendkosten zijn gratis en aan huis bezorgd. Echt geweldige service! Aanrader!
 

Ted

Forumguru
Maken Bridgestone Turanza ER 300 inderdaad zoveel herrie en hoe rijden de Pirelli P7? Volgens de test is dit de ultieme keuze!

Graag zie ik jullie reactie tegemoet,
groeten Ted.
 

Jpoers

Lid
Oké ben prijzen wezen opvragen voor 4 banden bij mijn vaste bandenboer (komen ook mijn winterbanden vandaan)

Tyfoon: € 57,50 (goedkope banden, weinig positiefs)
Goodyear Hydragrip : € 73,50
Michelin Pilot Exalto : € 79,-
Toyo Proxes CF1 : € 65,-
Pirelli P5000 : €62,-

prijzen zijn all-inclusief - dus hangen kant en klaar onder mijn auto.
Uit de test gegevens blijkt de Toyo Tire voor mij de beste gezien zijn prijs. Of kan iemand mij het verschil uitleggen tussen michelin en toyo?
 

Dutch4x4

Senior Member
Michelin is goed, maar heel duur. Toyo is best goed en niet zo duur.

grin.gif
 

blackczech

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Blauw</font><hr />

D'r moest nog eentje bij:
- Bij beide modellen storing gehad in de stuurbekrachtiging. De stuurhoeksensor is vervangen.

[/ QUOTE ]

Die stuurhoeksensor is dat een dure ingreep ?? Ik denk dat die bij mij ook stuk is , het stuurt nogal zwaar als ge bijna volledig afdraait !!
Is deze mss zelf te vervangen of moet er nen hele auto voor afgebroken worden ??

Grtzzz
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: blackczech</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Blauw</font><hr />

D'r moest nog eentje bij:
- Bij beide modellen storing gehad in de stuurbekrachtiging. De stuurhoeksensor is vervangen.

[/ QUOTE ]

Die stuurhoeksensor is dat een dure ingreep ?? Ik denk dat die bij mij ook stuk is , het stuurt nogal zwaar als ge bijna volledig afdraait !!
Is deze mss zelf te vervangen of moet er nen hele auto voor afgebroken worden ??

Grtzzz

[/ QUOTE ]Symptomen van een falende stuurhoeksensor:

- alles loopt vlot, en dan lijkt het tijdens de rit alsof je een super-stuurbekrachtiging hebt. Je kan je auto met je pink besturen.
- dan valt je bekrachtiging ineens weg en heb je je beide handen hard nodig om op koers te blijven.
-je dashbordverlichting en/of dimlichteren lijken te pulseren op de maat van de muziek uit je autoradio.

Kosten om en bij de €100,- , misschien hoop en al 10 minuten werk aan.

Nog iemand ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan