Fabia - Roomster 2010

Hetzer

Forumguru
ik vind de nieuwe neus best mooi, ik zit alleen te kijken naar de lampen, zit daar nu standaard eem zilvere strip boven als zijnde booskijker.....

Bijlagen

• 1_1023141630.jpg
    1_1023141630.jpg
    37,3 KB · Weergaven: 57

Hetzer

Forumguru
nee, wees maar niet bang, dit soort lichten zie je vaker op test auto's

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

Hetzer

Forumguru
Foto update,

de F-2 Rs, en een foto genomen op schiphol van de nieuwe F-2 Scout facelift, en van de nieuwe Scout bumper

Bijlagen

• 153504395.jpg
    153504395.jpg
    32 KB · Weergaven: 57
  • Fabia-202010kl_jpg_20100121151741_resized_120x120.jpg
    Fabia-202010kl_jpg_20100121151741_resized_120x120.jpg
    5,9 KB · Weergaven: 51
  • 365840837.jpg
    365840837.jpg
    40,4 KB · Weergaven: 40

Hetzer

Forumguru
Skoda vervangt de oude 1,2-liter driecilinder door de nieuwe 1,2-liter TSI, die een viercilinder is met directe brandstofinjectie. In de Fabia is hij te koop met vermogens van 86 en 105 pk

beetje een verkeerd beeld wat door autoweek geschetst word, nu lijkt het net dat de 1.2 HTP vervangen word door de 1.2 TSI, dit is niet het geval;

volgens www.skoda-auto.com, worden de volgende motoren leverbaar in de F-2 FL

Engine portfolio:
• 1.2 HTP/44 kW (60 PS)
• 1.2 12V HTP/51 kW (70 PS)
• 1.4 16V/63 kW (86 PS)
• 1.2 TSI/63 kW (86 PS)
• 1.2 TSI/77 kW (105 PS)
• 1.6 16V/77 kW (105 PS)
• 1.6 16V/77 kW (105 PS) (A)
• 1.2 TDI CR DPF/55 kW (75 PS)
• 1.6 TDI CR DPF/66 kW (90 PS)
• 1.6 TDI CR DPF/77 kW (105 PS)

Gieliovd

Forumguru
Mooi dat die 1.2 TSI en TDI erin komen, vooral over die 1.2 TDI ben ik wel te spreken.

Ik vind dan alleen dat de kleinere Skoda's wel een heel "lief" uiterlijk krijgen momenteel.

LenK

Forumguru
Hebben ze nu 4 koplampen ?
499uelz.gif

hemi24

Forumguru
Waarschijnlijk is het aantal lampen in de unit afhankelijk van de versie, net als bij de nieuwe Polo. Groot- en dimlicht gescheiden of gecombineerd.

Ik weet echt niet wat ik van die update moet vinden. Zo op het eerste gezicht vind ik het geen verbetering, het doet wat ouderwets aan. Die grote koplampen :shocked:: afschuwelijk. Ook de brede vierkante mistlichten zijn wat mij betreft niet mooi. Ik twijfel alleen door de lichtgroene kleur. Die doet de auto er sowieso wat gedateerd uitzien. Misschien valt het in het echt bij een andere kleur mee.

Berry

Senior Member
Ik wil hem eerst in het eggie zien maar het lijkt alsof de huidige sportiever is.
Natuurlijk is de grootste aanpassing de motoren nu alles 1.2TSI en de 7 DSG
de grote mistlampen is omdat er nu dagrijverlichting in zit net als de Octavia
Ik vind hem saaier tot nu toe hoop niet dat je bij Škoda krijgt wat je bij VW hebt
neem een polo blaas hem een beetje op en je hebt een Golf geef daar een klap op en je hebt een Scirocco.

LenK

Forumguru
hoop niet dat je bij Škoda krijgt wat je bij VW hebt
neem een polo blaas hem een beetje op en je hebt een Golf geef daar een klap op en je hebt een Scirocco.
Moet je Audi hebben. Daar maken ze met 1 sjabloon bijna alle modellen :bye:

Hetzer

Forumguru
volledig bericht van www.skoda.nl

Škoda toont nieuwe gezicht van Fabia, Fabia Combi en Roomster

Complete facelift van de compacte modellijn, doordacht nieuw design, modernste motoren en technologie

Leusden, 23 februari 2010 - Škoda presenteert de eerste foto�s van zijn compacte modellen die een complete facelift hebben ondergaan. De modellen in deze productlijn hebben niet alleen een nieuw uiterlijk, vooral onder de motorkap zijn de vernieuwingen talloos. De hoogte van de modellen is ongewijzigd, door de aanpassingen lijken de auto�s breder en door het nieuwe front ogen ze frisser en zelfverzekerder. Ook de Scout uitvoeringen doen mee in deze facelift, en zullen, net als de andere modellen, in Genève getoond worden. ..

Nieuw uiterlijk
Het nieuwe uiterlijk van de Fabia hatchback, Fabia Combi en Roomster kenmerkt zich door een nieuwe grille en brede, 3D vormgegeven, koplampen die ervoor zorgen dat de auto�s een stoerder uiterlijk krijgen en de breedte benadrukken. Ondanks het bredere front behouden de modellen hun elegantie en blijft de Roomster een eyecatcher. Beide modellijnen zien er volwassen uit en krijgen onder andere nieuwe lichtmetalen velgen, decoratieve wieldoppen en carrosseriekleuren.

De Fabia vormt al jaren een basis voor het succes van Škoda�s compacte modellijn. Net als op de Fabia hatchback, worden op de Fabia Combi en Roomster een aantal technologische verbeteringen doorgevoerd, waaronder de invoering van supermoderne motoren. Het moderne, uitgebreide en schone motorenpallet vormt de basis van alle aanpassingen. In Nederland zijn 4 benzine- en 2 dieselmotoren beschikbaar, variërend van 44kW tot 77kW. Alle motoren voldoen aan de EU 5 norm en hebben een laag brandstofverbruik en zeer gunstige CO2-waarden.

TSI
Het uitgangspunt van Škoda was om de motoren krachtiger te maken, maar tegelijkertijd het milieu niet uit het oog te verliezen. De nieuwe 1.2 TSI benzinemotor met 77kW heeft hierdoor, in combinatie met de DSG-7 versnellingsbak, een verbruik van slechts 5,3 liter per 100 km.

De viercilinder TSI motor is leverbaar in 2 varianten, de 63kW en 77 kW. De 63 kW versie is leverbaar met een handgeschakelde 5-versnellingsbak. De 77kW kan geleverd worden met een handgeschakelde 5-versnellingsbak of een automatische zeventraps DSG transmissie.

Diesel
De kracht van de 1.2 en 1.6 dieselmotoren is respectievelijk 55kW en 77kW. Uiteraard zijn beide motorvarianten voorzien van een roetfilter. Een zeer belangrijke wijziging is het gebruik van Common Rail injectie, hierdoor loopt de motor gelijkmatiger en blijft de CO2 uitstoot onder 110 gr/km in het hele dieselgamma.

Bijlagen

• 69300091-06a3e147175c78842869dc621ab9a4fb.4b87f4aa-scaled.jpg
    69300091-06a3e147175c78842869dc621ab9a4fb.4b87f4aa-scaled.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 29
  • 69299153.jpg
    69299153.jpg
    58,9 KB · Weergaven: 38
  • 69299633.jpg
    69299633.jpg
    54,2 KB · Weergaven: 32

LenK

Forumguru
Motorische modernisering was hard nodig. Ze waren immers de hekkensluiter in de mileur geneuzel tabellen. Nu zal het wel groene labels worden neem ik aan..
Het uiterlijk hadden wmb kunnen laten zoals het was. De facelift is geen verbetering maar gelukkig ook niet echt een verslechtering. het zal voor de verkoop niks uitmaken, dat nieuwe frontje.

Moet je Audi hebben. Daar maken ze met 1 sjabloon bijna alle modellen :bye:

Toch geen verkeerde auto's en herkenbaar! Ik zie liever een audi (m.u.v. de A4 sedan) dan een Skoda.
De facelift van de Fabia lijkt geen verbetering, gisteren nog een nieuwe Fabia gezien in Apeldoorn, donkerblauw met een wit dakje, kek bakje!

In bestelling (maandag geleverd!) Skoda Octavia 1.6 tdi greenline businessline, sunset,carkit,rbs black magic:yeah:

Fabia

† In Memoriam
Ik vind alleen die mistlampen niet mooi. Veel te groot, geef mij maar die ronde pitjes.

Bovenaan Onderaan