Fabia SDI 1.9 Bonkte beetje bij terug schakelen, nu lijkt de bak kapot?

Zwapp

Forumguru
Als ik het dan goed heb moet jij motorcode ATD hebben, is namelijk de enige pompverstuivende diesel die er bij staat uit dit bouwjaar.
Bakcode heb ik GGU genomen, willekeurig...

Hierbij een handleiding voor het uit en in bouwen van de aandrijfas!

Naaf zit inderdaad in het lager geperst en moet volgens de handleiding met een pouletrekker worden verwijderd...

Succes!

Bijlagen

• Aandrijfas Fabia.pdf
    75,2 KB · Weergaven: 6

Pallette

Nieuw lid
Dankje wel! het wordt toch even nadenken of ik het laat doen met een zelf gevonden onderdeel of het zelf doe, ik weet niet of de investering van het gereedschap opweegt tegen monteurskosten van een "mannetje"

Pallette

Nieuw lid
Nee, dat zeker niet...ik ben de enige "handige harrie" in mijn kring, en ik denk dat een dealer niet staat te trappelen om gereedschap uit te lenen....ook momentstleutels heb ik niet maar ik ken wel een monteur die het voor een paar tientjes wel wil doen wat ik best redelijk vindt voor een uur/anderhalf uur werk.

Ik had het graag zelf gedaan maar tis nu ook financieel niet het moment om veel gereedschap bij te kopen, anders had ik dat zeker wel overwogen aan gezien ik het later nog wel eens nodig zou kunnen hebben....

Evengoed bedankt, ik post het wel als mijn karretje weer rijd ;)

Desperado

Forumguru
Voor een ervaren monteur is het appeltje eitje. Ik zou er zelf ook niet mee gaan klooien als het voor een paar tientjes gedaan kan worden.

Pallette

Nieuw lid
In principe had ik het best graag zelf gedaan, tot nu toe alles zelf kunnen doen, ook de distributie en waterpomp wat toch best een behoorlijke klus is bij een SDI (motorsteun moet los, blok onderstuend worden) maar toen kon ik een bus met gereedschap lenen van het werk, iets wat nu helaas niet meer mogelijk is met de nieuwe regelgeving bij ons bedrijf....

Dus ja, dan moet je kiezen, ga ik het doen met het handgereedschap wat ik heb (waarvan momentselutels, trekkers/duwers, en twaalfkant doppen ontbreken) of laat ik het een keer doen....Deze keer de uitdaging maar ff doorgeven aan iemand die alles heeft en me het vel niet over de oren trekt wat betreft uurprijzen ;)

Maar ik ga wel meehelpen natuurlijk, vind het wel weer erg interessant natuurlijk :tongue:

Bovenaan Onderaan