Fabriek geleverde opties achterhalen

Highway

Forumguru
In mijn zoektocht naar een Superb station, heb ik nu ong. 5 auto's gezien.

1 van mijn wensen is xenon verlichting. Echter vind ik (in mijn prijsklasse) deze niet veel.

Nu heb ik er wel 1 gevonden, een elegance. Echter, heeft deze de goedkopere navigatie+stoffen stoelen erin zitten. Stoffen stoelen zijn natuurlijk mogelijk, echter lijken deze stoelen wel in de comfort te horen. Tevens zijn ze ook niet electrisch verstelbaar.

Kan ik achterhalen wat er standaard in deze auto geleverd is?

Het gaa tom deze auto: http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/skoda/superb/occ1344908-dcc15149

Deze auto heeft tevens ook vrij veel steenslag schade (flinke beschadigingen op voorruit) en de bestuurdersdeur heeft schade (lak weg) van openslaan tegen bijv. een muur.

Was het niet van de xenon, was ik hier niet verder achteraan gegaan. Heb wel gelezen dat het achteraf inbouwen van Xenon niet de meest eenvoudige taak is.
 

Noord26

Forumguru
Klinkt alsof je een (te) krap budget hebt icm de auto die je wilt aanschaffen. ;)

Je zou kunnen beginnen met wat eisen en wensen zijn, dat maakt je eigen zoektoch een stuk gemakkelijker. Eisen zijn een must, wensen een optie.
 
Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
:deuk: ja Noord26 - als ik een onbeperkt budget had, dan zou ik een nieuwe bestellen met de opties die ik wil. Helaas is mijn budget max 15 000 :bloos:

Donaties welkom :cheer:
 

TooTall

Forumguru
Electrisch verstelbare zetels zijn leuk, maar hoevaak verander je de zetelinstelling? 1 Keer goedzetten en je bent klaar.

Xenon inbouwen achteraf is in NL nog wel te doen, maar in BE niet zo snel...+ je gaat dan ook het AFS-systeem niet hebben, de Superb II met af-fabriek xenon heeft dat. Meedraaiende lichtbundels zou ik niet meer willen missen.

Niet te snel kiezen als je een krap budget hebt, ik zou zeker voor een Elegance gaan (ben er niet 100% zeker van dat dit een elegance model is...vaak bieden ze Superbs aan met "Elegance" in de titel, terwijl dat niet zo is.)
 

Hans O.

Forumguru
De auto die je op het oog hebt is een Comfort. Tegen 1200 euro is af fabriek xenon ingebouwd.
 

Noord26

Forumguru
Electrisch verstelbare zetels zijn leuk, maar hoevaak verander je de zetelinstelling? 1 Keer goedzetten en je bent klaar.

Xenon inbouwen achteraf is in NL nog wel te doen, maar in BE niet zo snel...+ je gaat dan ook het AFS-systeem niet hebben, de Superb II met af-fabriek xenon heeft dat. Meedraaiende lichtbundels zou ik niet meer willen missen.

Niet te snel kiezen als je een krap budget hebt, ik zou zeker voor een Elegance gaan (ben er niet 100% zeker van dat dit een elegance model is...vaak bieden ze Superbs aan met "Elegance" in de titel, terwijl dat niet zo is.)

Het is niet dat vaak de zetels worden versteld, maar je kan ze ook koppelen aan meerdere sleutels. Dat betekend in ons geval dat de spiegels en stoelen automatisch in de juiste stand worden gezet als je met je eigen sleutel de auto opent. Erg prettig!

Xenon inbouwen is relatief erg gemakkelijk. Maar Xenon op een SuperB is standaard voorzien van het AFS systeem en dat is nog wel een stapje beter als alleen maar de Xenon lampjes. Het draait mee in de bochten en past zich aan je snelheid aan, alsmede aan de weersomstandigheden. In de praktijk werkt dat subliem.

Ze adverteren de auto als: 1.8 TSI Elegance Business Line. Dat is het zeker niet. Die uitvoering hebben wij ook in bezit en ik mis een aantal zaken. Kenmerkend voor een Business Line is zijn vooral de Columbus (er zit een Amundsen in) en lederen bekleding met electrische verstelling en verwarming. Sterker nog: een normale Elegance heeft standaard electrisch vertelbare stoelen met geheugenfunctie en dat heeft deze auto ook al niet. Ik denk aan een Ambition Business Line.

Die laatste beurt stelde trouwens ook niets voor wat ze hebben gedaan bij de dealer bij circa 117Dkm. Geen eens lucht- en brandstoffilter vernieuwd. Alleen motorolie ververst.. Zitten de originele bougies er nog in? Die moeten elke 90Dkm eigenlijk vervangen worden. Heb je het onderhoudsboekje door gelopen?
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
hoevaak verander je de zetelinstelling? 1 Keer goedzetten en je bent klaar
Dat hangt vooral af van de vraag of de auto met enige regelmaat wordt bereden door mensen met uiteenlopende lichaamsbouw.

Ik heb het geluk dat mijn vrouw vooral kortere benen heeft dan ik, zodat ze de stoel alleen maar vooruit hoeft te schuiven (en vóór het uitstappen graag weer in de achterste stand, anders krijg ik ineens het stuur tussen m'n tanden), maar als de rugleuning ook moet worden aangepast dan kun je soms een tijd zitten klooien voordat je je ideale zit weer terughebt.
 

Highway

Forumguru
Electrische stoelen zijn voor mij zeker geen eis. Zoals in de reacties gemeld - 1 keer instellen en dan blijft die zo staan. Mijn vrouw wil mijn huidige auto (Toyota Corolla sedan) al niet parkeren, laat staan een Supurb :uitlachen:

Ik heb wat gezocht op xenon en skoda. Wat ik daar lees, is dat er veel problemen zijn na inbouw xenon. Andere dingen die gek gaan doen of zelfs kapot gaan - daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. AFS zit er dan natuurlijk ook niet op.

Ik heb de onderhouds boekjes van betreffende auto niet gezien. Ik weet dus niet wat er alles is vervangen. Alvorens ik overga tot een koop, zal ik dit zeker meenemen!

Ik ga morgen kijken naar 2 andere Superb's - een 1.4 en een 1.8. Helaas beide zonder xenon.
 

Noord26

Forumguru
Altijd eerst meerdere bekijken idd. Kun je goed vergelijken. Enige wat ik 100% zeker weet is dat het niet de uitvoering is waarmee ze adverteren!
 

TooTall

Forumguru
Weet ik niet zeker. Gezien het bedrag hoop ik van wel....;)

Stelde de vraag omdat ik me afvroeg wie dat aanbood, 1200 EUR voor af-fabriek xenon in te bouwen...

900 EUR voor de koplampen, 300 EUR voor de hoogteregelaars. Zonder lampjes. Zonder werkuren voor de inbouw. Zonder codering voor de lampen. Zonder zekerheid dat je huidig boordnet ondersteuning heeft, anders moet deze er ook nog even anders. Ook zonder verzendkosten, want dit zijn prijzen bij -tig webshops uit het ex-Oostblok die best nog aantikken...

En dan zit je nog met het probleem dat je dan binnenin een wieltje hebt om de hoogteregeling manueel te doen (zoals voorzien is bij halogeen), in België is dat een afkeur (mag je niet hebben in combinatie met automatische niveauregeling) dus dan moet je dat ook even wegwerken. Ook heb je koplampsproeiers nodig, met een universeel setje van 150 EUR, bumper eraf, gaten boren, afdekplaatjes laten spuiten in bumperkleur, pompjes en slangetjes installeren,...

Was dit een quote van een bedrijf? :pieker:
 

Highway

Forumguru
1200 is, zoals ik het begrijp, als je de auto nieuw koopt en er dan de xenon optie aanvinkt. Het gaat om de meerprijs.

Indien het inbouw / after market is, en inc. afs dan heb ik mogelijk ook interesse.
 

Peter_Octavia

Forumguru
Dit is zeker geen Elegance.

Als ik naar mijn eigen bolide kijk komt alles overeen, echter wijkt ie op 2 punten af. 18" LM en een soundsysteem, maar dat zullen vast opties zijn geweest op een Ambition BNS.

Toch zie je het veel vaker dat er een verkeerde benamingen voor het uitrustingsniveau wordt opgegeven. En het is altijd een hoger niveau..... dus vaak heel bewust in mijn ogen om een hoger prijsniveau te kunnen hanteren en/of af te dwingen.

Dus goed opletten...:lezen:
 

kansberg

Forumguru
Het is een Ambition. Te zien aan de bekleding en chromen afwerking aan de buitenzijde, de Comfort heeft een effen stof, de Ambition zwart/grijs en de Elegance heeft leren bekleding.
Het feit dat de auto is uitgerust met Xenon kan er op duiden dat het een Business Line is, is zal eens in de archieven duiken.
 
Bovenaan Onderaan