[Felicia] Radio blijft aan!!

Ik heb met de multimeter ook geen geschakelde draad kunnen vinden.
Moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik géén expert ben in dit soort zaken hoor!!
groetjes van de ouwe nozem.

Desperado

Forumguru
Denk niet dat je het gaat redden met het omstekkeren van de rode en gele draad.
En waarom niet ? wel ik hoor je nu niet ( nog niet ) klagen over dat al de zenders na uitzetten verdwenen zijn uit het geheugen.
En zodra je de rode en gele gaat wisselen zal je waarschijnlijk wel met die klacht komen of dat er niets veranderd is.

Vermoed dat de gele en rode nu gekoppeld zijn rechtstreeks aan een vaste 12V spanning en dat dus de gele niet aan een geschakelde ( door contactslot ) 12V zit.
Dit zal vermoedelijk komen doordat er geen geschakelde 12V+ in dashboard achter de radio zit, en deze zal dan ergens vandaan gehaald moeten worden bij bv de zekeringkast ( nieuw draadje trekken ) en op de gele draad aangesloten moeten worden van de radio

Dit antwoord was al gegeven en is de oplossing.

R.Heikamp

Forumguru
Ik heb met de multimeter ook geen geschakelde draad kunnen vinden.
Moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik géén expert ben in dit soort zaken hoor!!
groetjes van de ouwe nozem.
in dit geval is het of zo blijven rijden of een extra kabel naar de zekeringkast trekken en daar aansluiten op een geschakelde 12 volt hier kan ik je helaas niet verder mee helpen.

Tjarco

Lid
Ik heb dit probleem ook, zal het gaan oplossen en voortgang hier posten.. Bij mij gaat het om een Pioneer radio die de vorige eigenaar heeft laten zitten. Nu eerst afweging maken of ik deze erin laat en met iets van een FM broadcaster ga werken of een nieuwe radio met bluetooth handsfree neem...

Tjarco

Lid
Ok, net even de radio er uit gehosselt...

Heb:

Een GELE draad gelabeld als ACC
Een RODE draad gelabeld als POWER+

GEEL zat aan GEEL en ROOD aan ROOD.

allerlei combinaties geprobeerd, probleem blijft bestaan.

van het weekend met meer tijd, licht en wat verdieping nogmaals proberen

EdK

Forumguru
Heb je op geel als op rood een continu spanning staan ?
En dit met contact uit ?

Normaal moet er op één van de twee een continu spanning zijn en één een geschakelde spanning zijn.

Indien het laatste dan zou als kleur op kleur zou zitten en de radio niet naar behoren werken dat je dan d geel op de rood zet en de rood op de gele !

Indien je dus geen geschakelde plus hebt vanuit de wagen dan zal je er één moeten ( laten ) leggen...

Bovenaan Onderaan