ouwe nozem
Lid
anders eens een foto nemen van achter de radio incl. bekabeling? misschien zie je toch nog iets over het hoofd van aansluitingen die moeten gebeuren en waar de audiofielen van het forum vast wel een antwoord op zullen hebben![]()
anders eens een foto nemen van achter de radio incl. bekabeling? misschien zie je toch nog iets over het hoofd van aansluitingen die moeten gebeuren en waar de audiofielen van het forum vast wel een antwoord op zullen hebben![]()
Denk niet dat je het gaat redden met het omstekkeren van de rode en gele draad.
En waarom niet ? wel ik hoor je nu niet ( nog niet ) klagen over dat al de zenders na uitzetten verdwenen zijn uit het geheugen.
En zodra je de rode en gele gaat wisselen zal je waarschijnlijk wel met die klacht komen of dat er niets veranderd is.
Vermoed dat de gele en rode nu gekoppeld zijn rechtstreeks aan een vaste 12V spanning en dat dus de gele niet aan een geschakelde ( door contactslot ) 12V zit.
Dit zal vermoedelijk komen doordat er geen geschakelde 12V+ in dashboard achter de radio zit, en deze zal dan ergens vandaan gehaald moeten worden bij bv de zekeringkast ( nieuw draadje trekken ) en op de gele draad aangesloten moeten worden van de radio
in dit geval is het of zo blijven rijden of een extra kabel naar de zekeringkast trekken en daar aansluiten op een geschakelde 12 volt hier kan ik je helaas niet verder mee helpen.Ik heb met de multimeter ook geen geschakelde draad kunnen vinden.
Moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik géén expert ben in dit soort zaken hoor!!
groetjes van de ouwe nozem.