Ff voorstellen!

CDK

Forumguru
Ha7 en h2 staat in de velg het is een velg van ronal, deze zaten eronder toen ik de auto kocht er vanuit gaande dat dit goed zit.
Komt dat zo nauw met runflat banden? Zit btw wel een bandenspanning controle systeem op

Daar mogen geen run flat banden omheen :nono: Het zwabberen wat je voelde is dat de wang van de band kan bewegen op je velgrand en niet opgesloten zit zoals bij een H2+ velg. Het risico is dat de wang van de band zich dubbel vouwt en de band van je velg loopt. Het door VAG gebruikte bandenspanningscontrolesysteen via de ABS sensoren is ook niet geschikt voor run flat banden, je moet dan een TPMS systeem hebben die continue de druk van alle banden meet en niet alleen verschil in rolomtrek. Door de stijve wang van de run flat banden geeft het systeem op jouw Octavia pas een melding als het veel te laat is en je band reeds onbruikbaar of zelfs al van je velg afgelopen. Kijk hier echt mee uit!!

Rallye

Forumguru
Dat riep inderdaad bij mij ook al vraagtekens op: 0.0 bandenspanning zou een melding van het systeem opgeleverd moeten hebben. De runflats zorgen er dus voor dat de afrolomtrek van de band te weinig verandert, zodat het systeem niet reageert.

@Harry RS: op mijn iPhone kan ik bij het e-mailen van foto's voor een andere grootte dan de originele kiezen. Bij Whatsapp wordt de bestandsgrootte ook aangepast. Naar jezelf mailen of naar iemand die er geen last van heeft appen, de verzonden foto's weer op je teleffon opslaan et voilà, ze zijn verkleind.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan