Fiat 500L

dirkkroneman

Forumguru
Ik zag hem op tv voorbij komen en dacht:dat is toch een serieuze concurrent voor de Fabia! (niet dat ik ooit een Fiat zou kopen, maar goed)

hemi24

Forumguru
Volgens mij is de 500L toch echt een paar maatjes groter dan een fabia!!!

Volgens de buitenafmetingen komt het formaat van deze midi-Multipla overeen met die van een Golf Plus.

van_der_P

Senior Member
De verhoudingen van de huidige Fabia zijn ook niet helemaal in balans. Kijk maar eens naar de achterkant van de combi. Daar klopt de hoogte breedte verhouding ook niet.
Dat is niks nieuws in de autowereld.

Joske

Forumguru
Vind het een lomp achterwerk hebben, en dan nog in van die gigantische belettering 500 L
Alsof het nog niet duidelijk genoeg is als je de voorkant hebt gezien..

Maar goed, persoonlijke smaak (uiteraard!) ;)

EdZ

Donateur
Ik heb 'm live gezien bij de Praxis (promotie) en ik vind 't best een leuke auto. Is wel (relatief) groot van buiten en misschien iets groter van binnen dan een Fabia. De kofferruimte kwam niet in de buurt van mijn Roomster, dus ik sla 'm over. Maar voor Fabia-geïnteresseerden is dit wel een alternatief denk ik.

michelover

Forumguru
Als je steek blind ben en totaal geen schaamte gevoel heb zou dit een concurrent voor de Fabia kunnen zijn.
Zou er ook al stort regent het niet eens een lift in willen hebben, liever nat dan voor l.. rijden.

peperskoda

Forumguru
Tja, smaken verschillen gelukkig. Persoonlijk vind ik het geen onaardig model, maar dat ik nu zeg van mooi; dus niet. Ik vind de prijs voor zo'n ding veel te hoog. Als ik dan toch in een niet echt mooie auto moet rijden dan heb ik liever de Roomster. Die is ruimer, zit lekkerder, rijdt fantastisch en kost ook nog eens minder. O ja, inmiddels weet ik uit ervaring dat de Roomster ook nog eens zuiniger is dan de Fiat(ik mag me wel eens verplaatsen in een dergelijke Fiat en de Roomster heb ik in mijn bezit)

Blacky

Forumguru
Tis maar goed dat smaken verschillen want anders reden we allemaal in de zelfde auto. De mijne zal het nooit worden.

Ik vind het een mooie auto , ruimte doet niet veel onder voor mijn Roomster ( is zelfs fors breder wat je vooral op de achterbank merkt). Ik heb er in proefgereden en op zich rijdt hij prima alleen het dominante geluid van de tweecilinder vind ik zeer storend . Voorlopig houd ik het maar op mijn stille TSi-tje....

EdZ

Donateur
@White Roomster: ik heb 'm alleen met de deuren dicht gezien. De kofferbak leek me een stuk kleiner dan die van een Roomster. Klopt dat ook of lijkt dat maar zo?

Klopt , de kofferruimte van de 500L is ongeveer 400 liter waar de Roomster 500 liter heeft - voordeel van de 500L is dan weer wel dat de passagiersstoel ook plat kan waardoor je langere stukken dan in je Roomster mee kan nemen .
Als de 500L te klein is is er nu ook een XL versie die de Roomster dan weer op alle punten overtreft met ruim 700 liter... Die is echter wel héél lelijk al ben je als Roomsterrijder natuurlijk wel wat gewend:D . Blijft jammer van het motorblokje.

ertromp

Forumguru
M'n dochter rijdt een Fiat 500 wat ik nog welk een geinige auto vindt en een goede retro look vind hebben.
Die 500L vind ik het type aanduiding 500 niet waardig. Dan heeft Fiat mooiere modellen gemaakt zoals de Grand Punto of de Fiat Coupe!!!

Het is dan wel geen ruimte auto maar het model vind ik echt super:

Fiat-Coupe.jpg

Helaas was de kwaliteit van die Coupé zo slecht dat de meeste allang weer gesloopt zijn.....Grande Punto vind ik niet zo bijzonder en is al net zo verouderd als de Fabia .
Wat wel een mooie Fiat is : de Bravo , kwalitatief uitstekend - onbegrijpelijk dat je ze zo weinig ziet.

Bovenaan Onderaan