Fiat 500L

Maik

Actief lid
Het is ze toch gelukt bij fiat om een NOG lelijkere auto te maken dan de MultiVla:
seby5amy.jpg
 

clapton

Senior Member
Opmerking van het testteam van AW dat het een leuke auto zou zijn als de twee cylinder vervangen werd door een 1.2 tsi.
 

Karolina

Forumguru
Wat een rare reacties toch soms? Een Dacia is zeker ook niet om aan te zien? Nou zeg....smaken verschillen hoor! Gelukkig want het zou maar wat saai worden met alleen maar Skoda's op de weg.....
 
De conclusie van AW was precies wat ik dacht tijdens de proefrit met de 500L , gave auto maar die motor.....
Een Dacia is inderdaad niet om aan te zien , laat staan om erin te rijden met ook al zo'n minigrasmaaierblokje
....plaatwerk is zo dun dat er al deukjes in komen wanneer je er nog maar naar kijkt , bodemprijs moet ergens vandaan komen . Skoda is zwaarder gebouwd , weinig duurder maar véél degelijker .
 

michelover

Forumguru
Het is jammer dat ze voor de L serie geen tijd hebben genomen om de achterkant te ontwerpen.
Het kan beter, de gewone 500 is imo een geslaagd ontwerp. Lijkt heel veel op de oude 500.
Misschien had het handig geweest om deze opnieuw te ontwerpen :
Fiat_500_Limousine.jpg

Dan had je waarschijnlijk zoiets op de weg gezien:
new-Fiat-500-XL-seven-seats.jpg
 

EdZ

Donateur
Als eigenaar van een Roomster val ik wel op de geen-13-in-een-dozijn modellen. De Multipla vond ik een beetje tè, maar de 500 L Living...mwoah...

off-topci: Nu zal het plaatwerk van een Skoda best aardig zijn, over de lak ben ik niet zo te spreken :(. Achterklep per ongeluk te ver open terwijl er een paar houten balken op het dak lagen en gelijk een "hapje" uit de lak. Zie nu een grijze kunststof-achtige laag ??
 

Ridley

Forumguru
Off topic antwoord: vreemd, VAG lakken zijn bijna de hardste en dikste van allemaal. Dat wordt een lakstiftje en een tandenstoker :)
 
E

Ex-lid 2926

Ik prijs de moed van Fiat om met iets aparts op de markt te komen. Maar dit is in mijn ogen net een beetje TE. Het interieur geeft wel een heerlijk ruimtelijk gevoel. Er is ook veel zitruimte, maar de stoelen voelen aan alsof je op een Skippybal plaats neemt. Maar deze toch vrij forse auto uitrusten met een 2 cilinder turboblokje is naar mijn mening een miskleun van de eerste orde. Het loopt niet mooi en het zuipt. En het model ook nog 500 noemen. Panda XL zou logischer geweest zijn, alleen vind ik de Panda wel geslaagd. Toch vreemd dat een merk in crisis met zo'n model komt waarvan al direct duidelijk is dat de verkopen niet denderend zullen zijn. Jammer voor dit merk, want de Panda blijft leuk, de Punto is nog steeds een schoonheid en dat geldt eigenlijk ook voor de Bravo. Maar van die laatste zijn er in de eerste 7 maanden van dit jaar slechts 14 van verkocht in NL. Jammer, het is echt een mooie, goede en goed rijdende auto. Fiat had wel wat meer werk kunnen maken van het in de markt zetten van deze auto.
 
Bovenaan Onderaan