Ik prijs de moed van Fiat om met iets aparts op de markt te komen. Maar dit is in mijn ogen net een beetje TE. Het interieur geeft wel een heerlijk ruimtelijk gevoel. Er is ook veel zitruimte, maar de stoelen voelen aan alsof je op een Skippybal plaats neemt. Maar deze toch vrij forse auto uitrusten met een 2 cilinder turboblokje is naar mijn mening een miskleun van de eerste orde. Het loopt niet mooi en het zuipt. En het model ook nog 500 noemen. Panda XL zou logischer geweest zijn, alleen vind ik de Panda wel geslaagd. Toch vreemd dat een merk in crisis met zo'n model komt waarvan al direct duidelijk is dat de verkopen niet denderend zullen zijn. Jammer voor dit merk, want de Panda blijft leuk, de Punto is nog steeds een schoonheid en dat geldt eigenlijk ook voor de Bravo. Maar van die laatste zijn er in de eerste 7 maanden van dit jaar slechts 14 van verkocht in NL. Jammer, het is echt een mooie, goede en goed rijdende auto. Fiat had wel wat meer werk kunnen maken van het in de markt zetten van deze auto.