Fietsdrager op achterklep octavia combi

turboturbo

Forumguru
@Joske die gedachte was ook door mijn hoofd gegaan, maar hoe sluit je daar zo een stekker voor verlichting (rem, stads, knipper, achteruit etc) op aan?

Of bedoel je, niet zo'n 12V sigaretten aansteker plug, maar net zo een als bij een trekhaak zit? Zo'n 7 polig geval? Heeft de Octavia Combi die....

micky

Forumguru
Een achterklep van een auto is niet gemaakt om fietsen aan te hangen, de bumper niet om de onderste beugel eventueel op te laten rusten, ik zou NOOIT een dergelijk systeem aan mijn auto hangen, de constructie is er gewoon niet blij mee...

Joske

Forumguru
@turboturbo

bedoelde echt wel degelijk gewoon de 12V plug.. :)

dacht dat je met een "lichtbak" gewoon een verlichtte nummerplaat bedoelde en dus niet "mee-werkende" stop en knipperlichten.

Ik heb gewoon een wit kenteken eraan gehangen (of eigenlijk een gelamineerd wit stuk papier, omdat ik er natuurlijk op zondagavond achterkwam dat dat niet goed zichtbaar was :bloos: )

@micky, dit ben ik wel met je eens hoor, de klep, sluiting en scharnier zijn er gewoon niet voor gemaakt, ook alzijn de veiligheidsmarges enorm op die delen. Ik vraag me ook me af wat er gebeurt als je een aanrijding krijgt.....volgens mij vliegt alles dan in het rond.

En dan reed ik pas ook nog eens achter iemand die het voor elkaar had gekregen om er 3 fietsen aan te hangen.....

@weertenaar, ze zijn er ook echt voor 3 fietsen al moet je er natuurlijk geen zware e-bikes aan hangen.
Als je een aanrijding van achteren krijgt, dan zal het niet anders zijn dan met een gewone drager.
of de klep sluiting en scharnieren er voor geschikt zijn zal afhangen van het type auto.

g60-maatje

Nieuw lid
Ik ben er wel uit, ga toch voor fietsen op mijn dak.
Denk dat het toch beste oplossing is voor combi als je geen trekhaak hebt.(mijn auto is toch verlaagd dus bij het dak kom ik wel):D

turboturbo

Forumguru
Mijn thule Freeway kan ook drie fietsen, je begrijpt het werkelijk niet hoe ze dat bedacht hebben. En toch bestaat het en is het vast ook getest. Als je een ongeluk krijgt ja logisch dat het dan alle kanten op vliegt. Ik wil nog wel eens zien wat een fietsendrager op de trekhaak of dak dan gaat doen. :nailbiting:

Overigens mag er vervolgens maar 45KG aan dus met 2 fietsen zit je daar dan al weer op.

Bovenaan Onderaan