Druk bezig met allerlei zaken uit te zoeken voor de ombouw van het stuur. Heb hier al via PM met iemand over gesproken, maar deel/vraag de informatie graag van meerdere mensen zodat ik er zeker van kan zijn.
Aantal vragen die bij me opkwamen:
- Is de stuurwielbediening makkelijk te verwisselen? Ik wil namelijk de stuurwielbediening van mijn huidige stuur overzetten naar het nieuwe stuur. Aangezien de stuurwielbediening van het nieuwe stuur andere knoppen voor functies heeft, waarvan mijn Octavia niet voorzien is. Hoe krijg je deze precies los, aangezien ik voorzichtig te werk wil gaan en niets wil (af)breken.
- Als de stuurwielbediening van het oude stuur, in het nieuwe stuur zit; werkt dit dan ook direct, zonder een of andere (VCDS) aanpassing?
- Op mijn nieuwe stuur zitten DSG flippers. Hoe communiceren deze flippers met de auto, zodat deze weet wat hij moet doen? De lijken namelijk met een klein kabeltje verbonden te zijn met de stuurwielbediening (zowel links als rechts, aan de zijkant van de stuurwielbediening). Zitten deze stekkertjes, waar de kabeltjes van de flippers in moeten, ook in de stuurwielbediening modules van de 'oudere' Octavia?
- Sleepring/klokveer heb ik voor de zekerheid met het stuur meegenomen. Deze is in principe niet nodig heb ik begrepen, of toch wel? Bij sommige schijnt het zo te zijn gegaan: stuur zonder flippers eruit, stuur met flippers erin, en programmeren met VCDS, that's it...!? Wanneer heeft men wél de klokveer nodig?
- Ik ben nu op zoek naar een airbag met hetzelfde typenummer als de geplofte airbag die ik bij het nieuwe stuur heb gekregen. Valt nog niet mee en deze airbagmodules zijn ontzettend duur! Iemand tips?
Kan ik, voor de tijd die ik nodig heb om eenzelfde airbag op te kop te kunnen tikken, mijn huidige airbag overzetten, ondanks dat er dan een stukje 'open' blijft? Maw. geen gevaar voor de veiligheid, want dat vind ik erg belangrijk!
Zie ik verder iets over het hoofd voor de ombouw? Is het écht zo makkelijk als het blijkt te zijn?