Flitsmeister One ervaringen?

EJS

Forumguru
Sinds mijn telefoon een update heeft gehad naar Android 10 blijft flitsmeister op de achtergrond. Dwz hij geeft geen meldingen tot ik de app open en op de voorgrond laat staan. Ga ik weer terug naar maps dan stopt flitsmeister meteen weer. Voor de update werkte het wel goed. Hoe zit dat met de FM one? Werkt dat wel nog zonder dat je je telefoon hoeft aan te raken zeg maar? Ook met Android 10?

EJS

Forumguru
Geprobeerd. Ik heb 'bovenop weergeven' aangevinkt maar dit helpt niet. Bij installeren van FM op Android 10 geeft hij bij de eerste keer opstarten ook meteen de melding dat hij bij Android 10 alleen op de achtergrond start en fysiek geopend moet worden om goed te werken.
Vandaar dat ik me afvroeg of dit bij FM one ook zo is. Anders is het t overwegen waard om one aan te schaffen.

TL@

Forumguru
In Android 10 kunnen apps niet automatisch opstarten op de voorgrond, wel op de achtergrond.

In geavanceerde instellingen kan je 'Overlay' activeren, zo blijft FM in de achtergrond actief met een kleine 'pop-up' op de voorgrond.

Voor mij werkt dat perfect nu. (ook Android 10)

EJS

Forumguru
Bovenstaande geprobeerd. Ik krijg inderdaad die overlay te zien. Enige probleem is dat ik alleen de 0 van huidige snelheid zie. Deze blijft ook tijdens rijden op 0 totdat ik een keer de app handmatig open en weer terug ga naar Google maps. Dan werkt de overlay wel en zie ik huidige snelheid en toegestane snelheid. Ik moet dus alsnog eenmalig de app openen. Is dat bij jou ook?

TL@

Forumguru
Nope, bij mij werkt het onmiddellijk goed.

Als het op 0 blijft staan, wil dat zeggen dat Flitsmeister geen toegang tot je gps heeft.

EJS

Forumguru
Goede tip. Machtiging van locatie stond op 'toestaan bij gebruik app'. Nu op 'altijd' gezet. Ga het testen.

• Leuk
Waarderingen: TL@

Frup

Forumguru
Moet het even kwijt: om snelheidsboetes te voorkomen kun je je beter gewoon aan de snelheid houden. Stuk veiliger voor iedereen. Een boete voor 3 km te hard vind ik ook onzin, maar FM gebruiken om lekker te kunnen jakkeren vind ik echt not-done.
Bij mij voor de deur is 60 km/u max. Lange rechte weg in buitengebied. Door verschillende aanrijdingen, waarbij er een wagen een woning binnenreed, is de weg nu aangepast met drempels enzo. En nog presteert men het om met zeker 90 km/u (schatting) langs te racen. Ik heb het dus niet over een lege snelweg ‘s nachts. Maar een lokale weg waar wordt gewandeld, gefietst en waar mensen met kinderen aan wonen. Als voetganger, fietser ben ik constant op mijn hoede. Een kind (m’n kleinzoon) zou ik hier niet durven laten spelen.
Ik kan me kwaad maken over het roekeloze rijgedrag van sommige bestuurders. Ik heb er vaak over gedacht om zo’n achterlijke gladiool een baksteen door z’n voorruit te smijten. Zal ik niet doen, maar het zou fijn zijn als ieder z’n verantwoordelijkheid zou nemen. Kom niet bij mij hard langsrijden en vertrouw dan niet je FM.
Blij dat zulke rijders niet hier op dit forum zitten. ;)
Zo, dat lucht op.

Wullum

Actief lid
@Frup Wie heeft het hier over jakkeren? Wellicht een beetje "jumping to conclusions".
Ik denk dat het gros FM gebruikt juist om die onzinboetes van een paar km te hard te voorkomen, niet als gereedschap om te kunnen laagvliegen. Ik in ieder geval niet. Laagvliegen doe ik wel in een Cessna en ook dat is gereglementeerd.

TL@

Forumguru
Best eerst vegen voor eigen deur voordat je de schuld aan een ander geeft.

Hier in het Antwerpen hebben ze (op vraag van de bewoners) een flitspaal in een woonwijk neergezet, blijk 90% van de boetes naar diezelfde bewoners te gaan.

De indruk van snelheid is niet hetzelfde als echte snelheid.

Los van dat al: 100km/u op een snelweg met 5 of meer rijstroken is gewoon belachelijk, dus ja: Flitsmeister aan en gaan :tegek:

Frup

Forumguru
Ik spreek niemand persoonlijk aan. Zou ook niet kunnen.
Dus begin tegen mij ook niet over 'vegen voor eigen deur'. Gemakkelijk antwoord.
In Nederland zeggen we: Wie de schoen past die trekt hem aan.

EJS

Forumguru
Mag hoor. Ik ben niet van het jakkeren zoals je omschrijft. Maar rij dagelijks trajectcontrole die ook nog wel eens wisselt van snelheid. Als geheugensteuntje is FM dan ideaal om onzinnige boetes te voorkomen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Frup

Chiel

Actief lid
Ik heb op mijn telefoon met de app Macrodroid geregeld dat Flitsmeister bij koppeling met de auto op de voorgrond opent. Niet om snelheidsboetes te voorkomen, maar juist vanwege de zeer actuele verkeersinformatie inclusief waarschuwingen voor voertuigen op de vluchtstrook en dergelijke.
De verkeersinfo is erg actueel, daar kan mijn Columbus navi niet tegenop.
Ook meldingen voor een naderende ambulance nog voor ik dit zelf kan waarnemen, verhoogt de verkeersveiligheid. Je hebt simpelweg meer tijd om vrij baan te maken.
Bij meldingen voor flitspalen en trajectcontroles ben ik extra alert op mijn rijsnelheid en pas indien nodig mijn snelheid naar beneden aan.

bert44

Senior Member
Hier ook maar dan nog aangevuld met Amigo van TomTom op de achtergrond en dan pedal to the metall
Anders heeft dat chippen ook geen zin :D

• Leuk
Waarderingen: TL@
Bovenaan Onderaan