Foam'en

Desperado

Forumguru
Mooie aanbieding, maar ik blijf het voorlopig nog even doen met mijn kleine karchertje van 40 euro die ik op marktplaats heb gekocht. Ik ben bang dat de O1 al zover verpest is dat er toch geen supermooie lak meer van te maken is zonder er gruwelijk veel geld in te investeren.

Cordoba

Forumguru
@Desperado als je bereid bent om er tijd in te steken, valt het geld wat je nodig hebt reuze mee. Mijn Fabia had bij aankoop ook niet bepaald een florissante lak, al was dat door de poetser mooi verhuld, maar na een aantal wasbeurten kwam dat langzamerhand toch wel boven. Toen ik met de Fabia voor advies naar een detailingbedrijf ging, schrok de medewerker van de staat van de lak, tegenwoordig krijg ik veel commentaar op de lak, maar dan in positieve zin, zonder dat ik de auto nog overdreven veel aandacht hoef te geven. Wasbeurt gemiddeld om de 3-4 weken, en dan 2 á 3 keer per jaar een goede detailbeurt, met vooral ná en vóór de winter een vrij intensieve beurt, met af en toe eens aandacht voor bepaalde zaken. Bijvoorbeeld een paar weken terug het interieur weer eens onder handen genomen met Poor Boys Natural Look.

lugolux78

Forumguru
Wat een ondingen die terrasreiniging hulpstukken, paar keer gebruikt maar voorkeur gaat toch naar de gewone lans en een regenpak met laarzen.

Net klaar met 40 m² schoonmaken. Gewone lans die rotatiebostel werkt niet. Idd wel larsen aan #natenvies

smutzkanone

Forumguru
@Desperado, als je het zelf wil testen zonder te investeren in polisches in verschillende abrasives en aplicator pads met verschillende schurende factors , of er nog wat van te maken valt, scoor gewoon een potje commandant en ga met een doekje ( na een goede wasbeurt natuurlijk) gewoon 1 paneel poetsen.Uiteraard ga je poets swirls zien naderhand en voor de gevordere detailer zal het resultaat ook tegenvallen, maar om eens te proberen kun je hele goed zien wat er nog mogelijk is op een op het oog slechte lak.

Desperado

Forumguru
Het plan is om hem een dag uit te besteden bij mijn voormalig werkgever. Daar loopt een erg goede autopoetser rond die veel krassen ook nog weer weg krijgt. Maar de auto is 14 jaar en door de vorige eigenaar erg slecht behandeld. Ik heb dus behalve dingen voor de leuk ook nog genoeg op het lijstje staan wat gewoon gesloopt is. En de keuze of het dat allemaal nog waard is is lastig. Ik kom gewoon steeds meer tegen. Maar budget voor een andere is er voorlopig ook nog niet. Ik denk dat ik de aankomende apk nog even afwacht en dan wel ga beslissen of ik hier nog een aantal jaren in door rijd. Dan is het ook de moeite om er nog wat in te investeren.

Joske

Forumguru
het zijn niet alleen de cijfertjes waar ik mij blind op zou staren.. ik vind het gewoon ook een completer toestel, met de toebehoren die je kan wegstoppen in het toestel, de slang die je kan oprollen aan het toestel, etc. etc.

alleen lukt het mij maar niet om het ding te bestellen op die site! :mad:

heb namelijk een actiecode van op de site voor nog een extra 10% korting, maar als ik die ingeef, verdwijnt ze weer zonder dat ze verrekend wordt met de eindprijs.. grrr. Natuurlijk loopt die actie maar net tot vannacht. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Je zou het eens zelf moeten proberen, een Nilfisk in het winkelmandje en dan de code ingeven bij verrekenen. (je hoeft niet in te loggen)

HOGEDRUK-MOD-1415 (dat zou de code moeten zijn)

Heb al 3 verschillende browsers gebruikt, maar daar ligt het ook niet aan.

http://www.modern.be/be/wonen-en-tuinieren/hogedrukreinigers/nilfisk/c-130-1-6-car-x-tra/p47522

Cordoba

Forumguru
@Desperado op een meeting wil ik best wel eens een stukje proberen op je auto (zal dan met het handje zijn), maar dan kun je wel een idee krijgen over het te behalen resultaat.

@Joske Probeer eens als je je aanmeld voor hun nieuwsbrief of je dan wel een werkende actiecode krijgt. Zo niet een mail sturen met de klacht dat de actiecode niet werkt: dan kun je aan de hand van tijdstip van versturen aantonen dat je tijdens de actieperiode hebt willen reageren.

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Corne, nog een tipje voor het gebruik van de Nilfisk.
Pas op met het gebruik van de patiocleaner, oftewel voor het reinigen van bestrating ( dat wilde je ook doen zag ik)
Als je hier ook maar iets teveel op drukt gaan direct de keerringen van de aansluiting op de spuitlans kapot, waardoor hij lekt en te weinig
druk over heeft om nog rond te draaien. Mijn personeel had de Nilfisk na 2x gebruikt te hebben al zover dus ik spreek uit ervaring..;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
dat is balen @Joske ik kom automatisch op de NL site uit, ook daar werkt de kortingscode niet, anders zou ik hem voor je kunnen bestellen en dan bij @Antera aan jou overhandigen als je komt V E R L A G E N ;)

CDK

Forumguru
Bedankt voor de tip @Luuk Thijssen altijd handig om te weten, ik gebruik jaarlijks zo'n imitatie t-racer van een vaag geel merk en mijn ervaring daarmee is dat je geen druk moet uitoefenen maar hem als het ware moet laten zweven over je terras.

Joske

Forumguru
ach Corné heb maar een ander exemplaar besteld :D

toch bedankt voor het aanbod ;)

het is een goedkoper exemplaar geworden met wat minder franjes en franellen maar wel eentje dat goed scoort in de testen en waar ik tenminste 5 jaar garantie op heb. En bij een winkel hier in de buurt kan binnen brengen als er iets aan scheelt ;)

het is deze geworden:

125bar / 550 liter wateropbrengst / inductiemotor en er zitten wat accessoires bij die ik hier om en rond het huis kan gebruiken.

http://www.hogedrukreinigerexpert.be/product/161574/nilfisk-c-125-3-8-pad.html

143872

• Leuk

CDK

Forumguru
@Joske is het nog gelukt met bestellen of moet ik in NL voor je zoeken naar een aanbieding? Voor jou doe ik dat hoor, dan schiet ik het wel ff voor.

Edit: zie dat je al iets anders gekocht hebt :thumbsup:

CDK

Forumguru
@Joske ik denk dat je hier nog meer aan hebt ook eerlijk gezegd, slang is ook weer 2 meter langer, dus ook handiger in gebruik! Mooie machine hoor en nog voordeliger ook :thumbsup:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar het geluid van onze machines, Kärchers maken best herrie, maar de onze heeft een inductie motor wat stukken stiller zou moeten zijn?

Joske

Forumguru
inderdaad!

die 8 meter lengte (met de opmerkingen hier op de vorige pagina in het achterhoofd) en een stillere motor mét meer wateropbrengst hebben me uiteindelijk over de streep getrokken. (en 5 jaar garantie ook natuurlijk...) ;)

• Leuk

CDK

Forumguru
Ik denk dat je een goede deal gemaakt hebt! Ik kom wel eens bij je wassen in Moerbeke om te testen en na afloop 1 Duvelke onder het beoordelingsgesprek ;) je bent in Zwijndrecht uiteraard ook welkom hè :D

Bovenaan Onderaan