Formaat SD kaart

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Kan iemand mij vertellen welk formaat SD kaart het Admundsen systeem vd Octavia 3fl aankan?
Mijn ervaring bij andere merken leert dat 16 GB vaak het maximum blijkt te zijn....

Laatst bewerkt:

richie81

Nieuw lid
Beter laat als nooit. De sd kaart in mijn fabia 3 is maar 16 GB groot. Effectief 15gb. Bij updaten van de navigatie zijn de kaarten gesplitst in een van 13 en een van meen ik 3 gb. Op de laatste staan de verder weg gelegen landen.

Rallye

Forumguru
Nee, de kleine set werkt niet als je die niet installeert op een ooit gekochte kaart waar ze al op stonden. Het bestand van 13Gb is genoeg (en het enige dat werkt op een in NL aangeschafte SD-kaart). Bovendien is de vraag waarschijnlijk gericht op de SD-kaart voor het tweede slot, waar je muziek op kunt afspelen.

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Nee, de kleine set werkt niet als je die niet installeert op een ooit gekochte kaart waar ze al op stonden. Het bestand van 13Gb is genoeg (en het enige dat werkt op een in NL aangeschafte SD-kaart). Bovendien is de vraag waarschijnlijk gericht op de SD-kaart voor het tweede slot, waar je muziek op kunt afspelen.
YEP.... Daar was de vraag op gericht

servies

Forumguru
Ik heb in mijn Amundsen een 128GB kaartje in gebruik. Tjokvol met muziek, er is geloof ik nog maar 25MB vrij...

servies

Forumguru
Mijn Amundsen zit in een Skoda Rapid van na week 22 2015.
Ik geloof dat ze dat een MIB+ noemen... maar pin me er niet op vast...

AndreM

Forumguru
Mijn Amundsen zit in een Skoda Rapid van na week 22 2015.
Ik geloof dat ze dat een MIB+ noemen... maar pin me er niet op vast...

Zal geen Amundsen MIB+ zijn geweest, deze zat in de O2 van voor 2013.
De O3 vanaf 2013 kreeg een Amundsen MIB1.
Google ft op Amundsen MIB2 naar de handleiding, daar staat jou antwoord in. :thumbsup:

Rallye

Forumguru
Hoho. Even de familie Amundsen voorstellen:
- Amundsen (RNS310) in Skoda’s vanaf ongeveer 2007;
- Amundsen+ (RNS315) in Skoda’s vanaf ongeveer 2011;
- Amundsen MIB 1 (Discover Media) in Skoda’s vanaf 2013;
- Amundsen MIB 2 (Discover Media)in Skoda’s vanaf 2015 (groter scherm als de 1, Smartlink en later Skoda Connect mogelijk).

Een MIB+ ken ik niet.

Vanaf de Octavia FL is in de Skoda’s ook een Amundsen gezet, met toch screen-knoppen. Volgens mij heeft die geen nieuw nummer, dus is dat ook een MIB2.

Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
@Rallye,

Ik heb een paar keer een Superb van de dealer meegekregen als mijn auto een onderhoudsbeurt kreeg.
Dit was het vorige model Superb en daar zat een Amundsen+ in.
Dit stond vermeld in het midden boven het display. ;)

Rallye

Forumguru
Een Amundsen+, geen MIB+ zoals jij en Servies hierboven noemen. Die bestaat (voorzover ik weet) niet.

hemi24

Forumguru
En TS heeft het over een Amundsen in een O3FL, dus misschien kunnen we weer on-topic..?!?

Voor wat het waard is heb ik in de handleiding (11/2017) niets kunnen vinden v.w.b. de max. capaciteit van de sd-kaart...
In de versie voor de facelift werkte (bij mij) 64GB al.

Laatst bewerkt:

servies

Forumguru
Hoho. Even de familie Amundsen voorstellen:
- Amundsen (RNS310) in Skoda’s vanaf ongeveer 2007;
- Amundsen+ (RNS310) in Skoda’s vanaf ongeveer 2011;
- Amundsen MIB 1 (Discover Media) in Skoda’s vanaf 2013;
- Amundsen MIB 2 (Discover Media)in Skoda’s vanaf 2015 (groter scherm als de 1, Smartlink en later Skoda Connect mogelijk).

Een MIB+ ken ik niet.

Vanaf de Octavia FL is in de Skoda’s ook een Amundsen gezet, met toch screen-knoppen. Volgens mij heeft die geen nieuw nummer, dus is dat ook een MIB2.
Ah kijk... Ik heb de naamgeving door elkaar gehusseld... en ook nog eens de verkeerde...
Het is dus een MIB2

En TS heeft het over een Amundsen in een O3FL, dus misschien kunnen we weer on-topic..?!?

Voor wat het waard is heb ik in de handleiding (11/2017) niets kunnen vinden v.w.b. de max. capaciteit van de sd-kaart...
Meestal zijn de beperkingen die in de handleidingen worden aangegeven ingegeven door het maximale (op dat moment) beschikbare formaat. Als de lezer SDXC als formaat aan kan (wat de MIB2 kan) dan kan het ook toekomstige kaartjes van 512GB of 1TB aan.
.

BenMW

Lid
Dus MIB1 is 32gb en MIB2 dus vrijwel onbeperkt?
Heb er zelf een MIB1 inzitten. Hij is van december 2014.

servies

Forumguru

In de manual wordt aangegeven of de Amundsen ook SDXC accepteert, zo ja dan is de maximale grootte van de kaart 2TB. Zo nee dan is het maximaal 32GB (SDHC)
Dus MIB1 is 32gb en MIB2 dus vrijwel onbeperkt?
Heb er zelf een MIB1 inzitten. Hij is van december 2014.
Ik zou denken SDXC mogelijk, maar kijk anders even hier en selecteer jouw Octavia versie...

Laatst bewerkt:

servies

Forumguru
Dat er SDXC in kan, wil niet meteen zeggen dat de (voorlopig nog..;).)maximale grootte kan worden benut.
Dus die (buitengewoon prijzige :) ) 2Tb card zou ik vooreerst niet aanschaffen voor in de Columbus of Amundsen MIB-2.
Mocht het met een SDXC card van bijvoorbeeld 256 Gb niet lukken, kun je die eventueel partitioneren naar 2x 128 Gb, dan kun je wellicht toch de helft gebruiken (als je er geen andere functie voor hebt of vindt).
Overigens, reken het zelf even uit in dat geval, want in Gib is de capaciteit kleiner:in dat geval het totaal delen door 2 ;)
Als een SDXC kaart kan worden gelezen en gebruikt betekent dat ook automatisch dat een 2TB kaart zou werken, zo werken die standaarden nu eenmaal. Het enige probleem is dat de grootste beschikbare kaart momenteel 512GB is. En daarnaast is het nog de vraag of de interne database de hoeveelheid tracks/artiesten kan handlen.

AndreM

Forumguru
Serieus! :tegek:

Ik heb een 32GB kaartje in de auto zitten.
Als je 24 uur per dag, 7 dagen in de week en dat 4 weken lang..............constant in je auto rijd, dan kan je daar zoveel muziek op zetten dat je het eerste nummer, die je het eerst afgespeeld heb, niet meer weet. :yeehaa:

frisok

Senior Member
...
En daarnaast is het nog de vraag of de interne database de hoeveelheid tracks/artiesten kan handlen.
Het antwoord is: neen, dat kan die niet handlen.

Ook het kopiëren naar de interne disk verloopt dan niet goed. Hij ziet de mappen wel, maar je kunt er niks mee.

Ik heb een disk met 400 Gb muziek gekoppeld gehad aan mijn Columbus uit 2016... Ik kan artiesten A tm F spelen of zo... Daarna niks meer... En altijd ABBA is ook geen pretje.

Bovenaan Onderaan