Formaat SD kaart

servies

Forumguru
@servies Dat de sdxc card door het apparaat als zodanig wordt herkend, zegt niet dat de software de hele capaciteit kan aanspreken. In een 'normale' computer kon/kun? je een hdd zetten die te groot is voor het besturingssysteem, als je die dan partitioneert in meerdere delen lukt(e) het wel.
Je hebt het nu over 20 jaar geleden... Toen had je een 16bits OS op 32bits hardware draaien... en dat gedrocht van een OS kon idd niet de complete HDD aansturen. Met een ander OS had je destijds geen enkel probleem gehad...

Het antwoord is: neen, dat kan die niet handlen.

Ook het kopiëren naar de interne disk verloopt dan niet goed. Hij ziet de mappen wel, maar je kunt er niks mee.
Ik heb een disk met 400 Gb muziek gekoppeld gehad aan mijn Columbus uit 2016... Ik kan artiesten A tm F spelen of zo... Daarna niks meer... En altijd ABBA is ook geen pretje.
Bij mij begint hij altijd met 10CC wanneer de DB nog niet is opgebouwd en ik toch de mediaspeler aanzet...
Ik heb er een 128Gb SDXC kaart inzitten met zo'n 17000 tracks verdeeld over zo'n 1700 albums en ik krijg vziw alleen de melding dat ik niet op tracknaam kan zoeken... De rest werkt wel.
Volgens mij speelt daarnaast de Amundsen vanaf de SDXC kaart zelf en wordt er niets gekopieerd naar een interne HDD. Dat zou ook compleet onzinnig zijn, zo'n SDXC kaart is meer dan snel genoeg voor het afspelen van muziek...

Laatst bewerkt:

frisok

Senior Member
Ik krijg vziw alleen de melding dat ik niet op tracknaam kan zoeken... De rest werkt wel.
Dat zoeken is wel belangrijk voor me. Verder gaf mijn Columbus bij alle mappen die niet in de database paste dat de map leeg was, dus niks geen muziek. :-)

Het kan zijn dat ik gewoon een tijdje (meer dan 10 minuten?) de kans moet geven de database op te laten bouwen...

Volgens mij speelt daarnaast de Amundsen vanaf de SDXC kaart zelf en wordt er niets gekopieerd naar een interne HDD. Dat zou ook compleet onzinnig zijn, zo'n SDXC kaart is meer dan snel genoeg voor het afspelen van muziek...
Juist omdat ik niet alles vanaf de externe. HDD kon spelen dacht ik slim te zijn en mijn favorieten naar interne disk te kopiëren... Zelfde issue natuurlijk.

Verder stream ik tegenwoordig alles van mijn subsonic servertje thuis. Ik heb 12 gigabyte mobiel per maand. (grijns) Maar SD kaart is zeker een oplossing.

Bovenaan Onderaan