Foto gezocht Octavia (combi) met Borbet BS5 velgen

De auto is besteld, nu nog een mooie velg er onder, want de originele 16" is me net iets te simpel.
Moeilijk kiezen, ik wil er bovendien ook geen fortuin aan uit geven...

Heeft er toevallig iemand een foto van een Octavia met de Borbet BS5 18" velgen onder ?
Een zwarte combi zou pas écht de max zijn, maar andere zijn ook welkom uiteraard !
Zo"n velgenconfigurator leert me niets, daarom hoop ik een foto te vinden :rolleyes:

Andere suggesties voor een zwarte combi met zilveren dakrails ook welkom, moet wel maximum 18" zijn want bij 19 wordt het onprettig rijden, de rug
moet gespaard blijven hé ;)

___JC___

Forumguru
Geen combi en 17 inch, maar het gaat om het idee. Ik vind ze zelf wat 'te druk' ogen.

773b8au-960.jpg

Cyrus

Actief lid
Bezoek eens wat sites van bedrijven die velgen verkopen, vaak is ereen configurator waar je jouw auto en de kleur kan kiezen, waarna de velgen van je keuze er onder worden gezet. Wel zo makkelijk ;)

@JC : bedankt vor de foto, misschien heb je wel gelijk dat het wat druk is, in black is dit misschien al helemaal anders natuurlijk, deze zijn in zilver.

@Cyrus : 'k heb nog niet anders gedaan dan sites bekeken en ook met een configurator gewerkt, maar ik vind dit niets zeggen zo'n configurator, je ziet het pas best op een foto.

Soms zie ik een velg waar ik van denk waauw, maar dan is die wagen keihard verlaagd en dan zie je een andere foto zonder verlaging en dan is dat weer een ander zicht.

Pff, keimoeilijke keuze als je't mij vraagt :ahum:

die TSW's zijn ook niet mis moet ik zeggen !

___JC___

Forumguru
Ik vind zelf de Neptune velg van de RS erg goed bij de auto passen. Of RS4 velgen, smoelen altijd goed.

@JC : nog is bedankt voor de input, ik begin na lang zoeken en vergelijken meer en meer jouw mening te volgen en richting de Neptune en (nieuwe model) RS4 te gaan :worshippy: De R36 is ook nog een kanshebber...

Voor de RS4 en R36 heb ik ondertussen al een offerte liggen, maar de neptune hoe zit het daar mee, welk is de goedkoopste weg richting deze velg, kan je die in aftermarket krijgen of moet je via skoda zelf gaan, ben bang dat het duur gaat uitvallen dan :confused:

Noord26

Forumguru
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Al is dat maar tijdelijk.

Ga ook niet besparen op je bandjes he.. ;)

Mettes

Forumguru
@breezer De neptune zijn aftermarket niet te vinden(was ook eerst mijn keuze),orginele zijn superduur.
Look-a-likes zijn er wel te vinden,maar deze zijn minder mooi.
Op mijn Octavia zijn ook type-R velgen van Volkswagen gepast(after-market),dit was ook een fantastische combinatie .
Velgen zijn in verschillende kleuren verkrijgbaar,van gelakt,gepolijst tot dark chrome(antraciet chroom)

type R.jpg

___JC___

Forumguru
Ik ben benieuwd wat het wordt Breezer. De Golf R velgen kunnen ook best goed staan denk ik.
Ik vind de RS4 velgen altijd goed staan onder VAG auto's. En op zich wel goed dat de Neptune aftermarket niet te krijgen is of heel duur, dan blijft het in ieder geval exclusief voor RS rijders.

@JC : tja dat van die neptune klopt natuurlijk wel, maar ze zijn écht wel de max, ik ben alleszins niet van plan er een bom geld tegen te smijten, dan zal het een andere set worden.
@ Mettes : de R36 die ik in gedachten heb ziet er toch wel anders uit dan op jouw foto, (in de hoop dat het me lukt) hierbij een foto:
octavia combi3.jpg

s-line

Forumguru
image.jpg Dit is dan wel 19inch maar dat verschil in comfort tav 18inch valt echt wel mee hoor!
greetz.

bedankt voor de pic, als ik zie hoe laag die hangt is "comfort" niet het eerste woord wat in me opkomt moet ik zeggen :shocked:
De kogel is nog niet door de kerk, ik heb tenslotte nog enkele weken tijd, maar momenteel waait de wind toch richting 18" RS4
velgen moet ik toegeven, durf écht niet richting 19" gaan uit schrik voor de schokken, ik heb een BMW 116d gehad niet verlaagd en met 18", wie daar achterin zat had op een gemiddelde Belgische weg zijn ingewanden door elkaar liggen :(

Heb via Google 02 in mijn kleur gevonden met de RS4 onder, weet alleen niet of het 18" is en de wagen lijkt me wel en stuk verlaagd, hopelijk is het ook mooi onder een standaard ophanging...
octavia_RS4.jpg

Mettes

Forumguru
Volgens mij 19" (gezien de bandhoogte).Zeker is wel dat deze wagen over een verlagingsset beschikt,met de standaard schokdempers bereik je dit resultaat niet.

Luke

Forumguru
Zeg Breezer, heb je een greenline misschien? Wat betreft comfort moet ik uit ervaring toegeven dat de testritten met de 1.6TDI me bekoorden, maar wanneer ik mijn greenline eindelijk opgehaald had van de garage was dat toch even een verschil in comfort, hoor! Ik had bij de testritten natuurlijk geen rekening gehouden met de 3cm verlaging die in het pakket van de greenline zit, hé. Momenteel ben ik het gewend maar ik heb ook eventjes nagedacht over mooiere velgen dan die standaard Pixies (en die zijn zelfs maar 15", als ik me niet vergis!). Na een tijdje zoeken heb ik het toch maar voor lief genomen. Ik vrees dat zo'n grote velgen toch een pak minder zacht rijden, hoor...

Luke, ik heb geen greenline en dus een standaard ophanging, hem verlagen zou ik zeker niet doen omdat ik een caravan heb, ik ben ook bang dat 19" te hard ligt, spijtig want mooi is het wel natuurlijk :(
Spijtig dat ik geen foto vind in 18" zonder verlaging, precies of er geen rondrijden....

Luke

Forumguru
7184427979_b6199aea25.jpg

Dit is een foto van de neptunes op een RS... Die is waarschijnlijk ook verlaagd, hé... :rolleyes: Nochtans lijkt de ruimte tussen de rubbers en de spatborden me niet zó klein.

Luke

Forumguru
Naamloos.jpg
Dit vind ik ook prachtig! Het zijn VMR V 710 Gunmetal in 19" vooraan 8.5 breed en achteraan 9.5. Zelfs met ietsje meer ruimte tussen de rubbers en wielkasten is dit nog heel erg mooi, zeker weten. Persoonlijk vind ik de RS hier wat te laag.

___JC___

Forumguru
Ik zou zonder verlaging zeker niet verder gaan dan 18 inch. Je krijgt snel een 'verhoogd met karrewielen' idee...

Bovenaan Onderaan