foto van witte dashboard verlichting nieuwe Octavia in het donker

deindoop

Nieuw lid
Heeft iemand toevallig ergens nog een foto gezien van de nieuwe witte dashboardverlichting ? Ben benieuwd hoe dit in het donker eruit ziet !

MarcoO2

Forumguru
Ik heb het nog niet gezien, maar ben ook wel benieuwd! Denk dat ik het mooier vind dan mijn groene dash.

mothergoose

Actief lid
Begrijp ik goed dat de verlichting in de nieuwe O2 wit is? Dat zou ik super vinden. Het groen heb ik altijd mooi gevonden, maar wit lijkt me veel mooier....

deindoop

Nieuw lid
Klopt, de nieuwe verlichting is volgens het verkoopboekje wit, en de combinatie met de Maxi dot, daar ben ik heel erg benieuwd naar hoe het 's nachts eruitziet.

mothergoose

Actief lid
Ik zit nu in de brochure te kijken, maar helaas......

Een keer aan het einde van de dag een bezoekje aan de dealer brengen dan maar.... :)

Klopt, de nieuwe verlichting is volgens het verkoopboekje wit, en de combinatie met de Maxi dot, daar ben ik heel erg benieuwd naar hoe het 's nachts eruitziet.

Gewoon, met hetzelfde witte licht dat nu ook al in bescheiden mate uit de MaxiDot straalt, denk ik.

Om een klein beetje een beeld te krijgen vond ik deze:
OCFL80070.jpg

Rolle

Senior Member
Hé de temperatuurmeter en brandstofpeilmeter zijn verhuisd. Is een beetje druk onderin lijkt me. Buiten dit en de kleur ziet er alles nog zeer vertrouwd uit.

911gt2

Actief lid
Ik snap het niet dat iedereen dit mooier vind, er zijn tegenwoordig talloze merken die wit hebben. Ik vind juist een eigen kleur wel ok. En groen gebruikt niemand meer maar ik vind het een prettigere kleur dan wit.

Enige wat ik raar vind aan het groene dash is dat het tank icoon aan de verkeerde kant staat. Normaal gesproken staat dat waar de klep zit. Bij de nieuwe lijkt dat dus ook zo te zijn.

Rolle

Senior Member
Bij mij staat het tank icoon toch ook rechts hoor en de tankklep staat ook rechts.
Heb daar eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat de meter langs de kant van de tankklep staat:blush:

Bijlagen

• S5002829.jpg
    S5002829.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 127

911gt2

Actief lid
Bij mij staat het tank icoon toch ook rechts hoor en de tankklep staat ook rechts.
Heb daar eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat de meter langs de kant van de tankklep staat:blush:
Euh het tank icoontje staat toch links van de meter :confused:

Ik snap dat hij trechts niet past, maar bij bv de swift van mijn vrouw hebben ze dat opgelost door er een klein pijltje bij te zetten...

Maar ja... na 1 keer weet ik nu wel welke kant dat ding zit...

Enige wat ik raar vind aan het groene dash is dat het tank icoon aan de verkeerde kant staat. Normaal gesproken staat dat waar de klep zit. Bij de nieuwe lijkt dat dus ook zo te zijn.

Da's voor het eerst dat iemand me daarop wijst, maar ook als ik erover probeer na te denken, kan ik het gesignaleerde probleem niet echt ontdekken: het tanksymbool staat namelijk gewoon rechts in de klokkenwinkel en als de tank leeg is, wijst de benzinemeter de richting aan waarin je moet uitstappen. Dusss ...
:baby012:

Rolle

Senior Member
Jo Ok het icoontje staat links, ik bedoelde eigenlijk de meter (dus wijzer en icoontje samen).
Me dunkt dat de METER langs de kant staat waar de tankklep zit dan. Straks thuis eens ff kijken bij onze Polo en op de foto's van mijn vorige volvo.

LenK

Forumguru
Aiaiai deze klokken zijn niet tankdop-zijde compatable (dop zit links).

2e3adb7bd9adcb2cc72fc8a9580bf212.jpg

Auto krijgt vast strafpunten in een vergelijkende test :1439:

Tsjesis als je je met deze kul al bezig moet houden, get-a-life :grin:

MarcoO2

Forumguru
Hey L&K, die foto heb je zo te zien niet vandaag gemaakt, of je was in een beter land dan Nederland...

911gt2

Actief lid
Aiaiai deze klokken zijn niet tankdop-zijde compatable (dop zit links).

2e3adb7bd9adcb2cc72fc8a9580bf212.jpg

Auto krijgt vast strafpunten in een vergelijkende test :1439:

Tsjesis als je je met deze kul al bezig moet houden, get-a-life :grin:
Het gaat niet om de klokken het gaat er om dat het symbool naast het tankicoontje duidelijk een pijltje naar links is... Dat is gebruikelijk als het symbool niet staat aan de kant waar de dop zit... wat hier dus het geval is.

Bij skoda doen ze dat dus niet

Bovenaan Onderaan