foto van witte dashboard verlichting nieuwe Octavia in het donker

Aiii

Lid
En dat terwijl alle VAG-auto's al sinds eeuwen de tankdop op precies dezelfde locatie hebben. ^^

Om na het slappe gelul over tankdopjes weer terug te komen op de vraag van de topic poster...

Zoek je zoiets..?

oiiflpristrojovkaosvetlur1.jpg

oiiflpristrojovkaosvetlwg6.jpg

Michel

Forumguru
@Digital8: Bedankt voor deze foto's!!! Ben benieuwd hoe je deze hebt gevonden, maar krijg in ieder geval nu ook een goede indruk hoe het interieur van mijn aankomende Octavia er in het donker uitziet.

Moet er helaas nog wel een tijdje op wachten.......

Ze komen van een Tsjechische Skoda site, daar worden de FaceLift Octavia's reeds uitgeleverd.

Ik moet ook nog tot halverwege Maart wachten. (als hij al op tijd geleverd wordt)

LenK

Forumguru
Hebben ze het kleurverschil tussen de klokken en de maxidot verholpen, is er weer kleurverschil met de audio en de rest van de dashboard verlichting. Rommeltje zo!
Ze hadden alleen de maxidot groen moeten maken dan was het ineens goed geweest.
En wat is er mis met groen. Dat is toch de kleur van Skoda.

"Ze hadden alleen de maxidot groen moeten maken, dan was het ineens goed geweest."

Niet voor het eerst ben ik het weer eens grondig eens met LenK! De klokkenwinkel vind ik als zodanig niet verkeerd vormgegeven, maar dat - nu wel heel opvallende - kleurverschil in de verlichting is natuurlijk een misser.

Michel

Forumguru
Tja, je kunt het ook als volgt bekijken:

- Alle schermen die je uitsluitendkunt aflezen (meters, Maxi-Dot, radio display) en verder niet hoeft aan te raken, omdat je er niets mee kan bedienen, hebben nu witte verlichting
- Alle zaken die je wel kunt bedienen (m.u.v. de driehoekige schakelaar voor de alarmlichten) zijn in het groen uitgevoerd

Hier een andere (waziger) foto waarop volgens mij ook meteen de Xenon verlichting is te zien. Ik vind het al met al wel fraai staan!

Bijlagen

• car1.jpg
    car1.jpg
    64,8 KB · Weergaven: 135
rood-oranje verlichting

Mijn eerste octavia, 1999 geloof ik, had rood-oranje dashboardverlichting. Dat vond ik toch eigenlijk het mooiste, ik hoop nog steeds dat dat nog een keer terug komt. Het leukste lijkt mij zoiets als de nieuwste Ford Mustang heeft: een dashverlichting die in alle kleuren in te stellen is.

Natuurlijk is witte verlichting op zichzelf niet verkeerd. Ik vind alleen de combinatie met de groene gloed van de stelknoppen in o.a. de middenconsole niet zo fraai.

Ik denk dat de overige knoppen ed. expres groen gebleven zijn, ten eerste brengt dat de kosten van de facelift verder omhoog, en ten tweede is al dat witte licht 's avonds misschien helemaal niet zo fijn, ik bedoel je schakelt je navi 's avonds ook naar de nachtstand omdat het beeld anders te fel is.

Achja., ik ben iig tevreden met de nieuwe witte verlichting ik vind de groene klokken ondertussen een wat oubollige uitstraling hebben, maargoed da's mijn mening.

EdK

Forumguru
Als ik deze discussie alleen al lees over een kleurtje van de verlichting , dan word het hoog tijd dat de fabrikanten eens over multi color verlichting gaan nadenken !
Dus net als vandaag de dag bij losse radio / navigatie sets al mogelijk is dat de kleurinstelling naar eigen believen is in te stellen !

Kunnen we meteen een topic openen " welke kleur heb jij ingesteld ?? "

Als ik deze discussie alleen al lees over een kleurtje van de verlichting , dan word het hoog tijd dat de fabrikanten eens over multi color verlichting gaan nadenken !
Dus net als vandaag de dag bij losse radio / navigatie sets al mogelijk is dat de kleurinstelling naar eigen believen is in te stellen !

Kunnen we meteen een topic openen " welke kleur heb jij ingesteld ?? "

Moeten we eigenlijk op het Ford Mustang forum zitten, voor zover aanwezig. Voor de verlichting van een Mustang kan je uit 125(!) kleuren kiezen en te pas en te onpas overschakelen. Voor de kleurenblinden onder ons (ik bijvoorbeeld) is dat een onzinnige gadget. Daarom heb ik voor een O2 gekozen en niet voor die Mustang V8......

MarcoO2

Forumguru
Daarom heb ik voor een O2 gekozen en niet voor die Mustang V8......

Terecht. Behalve die lampjes zit er niets zinnigs in die Mustang, dus dan maar een Skoda! :D

Hoewel... :crazy: een beetje kruisbestuiving... een S2 met de V8 uit de Mustang... :1884: ik zou wel eens een ritje willen maken hoor!

Zo, nu weer on-topic :grin:

octofreak

Actief lid
Het is skoda groen en het zal skoda groen blijven, anders is het toch geen Skoda meer! :rockon:
Of zouden ze het mooie blauw van VW moeten gaan inbouwen?

Captain Hook

Forumguru
"
Tuurlijk, in het kader van de nuttige gadgets, een auto dashboard met ingebouwde Philips Living Colors... :crazy:
Nog meer afleiding, nog meer reden om NIET op de weg te kijken...:1439:

Bovenaan Onderaan