Foto's in Amundsen +

EdK

Forumguru
Zie het als extra info......die je opeens van pas komt als je aan je eigenlijke probleem begint....
Veel leden hier denken verder vooruit....:lezen::maakmegek:

EdK

Forumguru
Wel dacht dat ik je misschien hielp hiermee om je wagen type goed te schrijven....
Maar klaarblijkelijk staat het dus op deze wijze op je wagen en in de papieren...

Klaarblijkelijk lees je niet het gehele topic. Die gegevens heb ik al gemeld:

Maar voor de volledigheid: het is een Skoda Octavia,
Octavia New 1.6 TDI greentech 77kW
Ambition Businessline. Van april 2013.

Pendragon

Donateur
Wat bedoel je?

Dat bedoel ik, dit forum schiet zijn doel voorbij. En dan ben jij nog "guru". Hulpvaardigheid is hier ver te zoeken.

Al heb je geen technische kennis van je auto, begin je vraag dan met nogmaals aan te geven wat je hebt. Door alleen te melden dat je een Amundsen+ hebt en daar geen foto's naar kunt uploaden, zou het meest simpele antwoord worden: dat kan ook niet. Door verder te vragen weten we nu pas dat je een O3 hebt met een MIB Amundsen. Dat had je dus kunnen voorkomen. Daarom is het ook handig om een signature te hebben. Voor iedereen handig. En geloof me, als er een forum is die anderen wil helpen, dan is het dit forum. Helaas kan ik je niet helpen want ik heb geen mib amundsen, maar er zijn vast anderen.

jalex_h

Forumguru
Beste koolmees,
Misschien dat je het nog niet weet, maar alles en iedereen draait hier om vrijwiliigers. En ik weet uit ervaring dat die heel bwhulpzaam en welwillend zijn maar dan moet de vragensteller dat ook zijn. Iedereen op het verkeerde been zetten door stug vol te houden dat je een radio hebt die je, zoals in het begin al serieus gesuggereert is, niet hebt en dan ondanks verschillende verzoeken daartoe maar onwillig blijven doen om aan te geven welke Octavia je hebt, helpt de forumleden niet om jou te kunnen helpen. Dat ze vervolhens wat melig worden kun je ze imho dan ook niet kwalijk nemen. Sterkrr nog ik denk dat jou geïrriteerde toon hiervoor een goede voedingsbodem is.
Dus als jij wilt dat wij je serieus nemen, zul je ons ook serieus moeten nemen. Verder no offence, iedereen krijgt hier een faire tweede kans.

Ik wist in het geheel niet wat voor Amundsen ik heb. In een ander topic in dit forum is mij verteld, dat ik een Amundsen+ heb. Ik heb dat aangenomen, want ik heb die informatie niet.

Nu duidelijk is wat voor type auto ik heb, die voorzien is van een MIB Amundsen, hoop ik dat dat duidelijk is. Mijn "probleem" is nu dus slechts, dat van de 70 contacten 65 zijn voorzien van een picture en 5 niet. Allemaal niet heel spannend, maar ik ben meer benieuwd waarom die 5 niet geupload worden. Ik heb zowel in Outlook als in de telefoon het contact verwijderd en opnieuw ingebracht, zonder resultaat. Het heeft niet met de grootte van de foto's te maken en ook niet met breedte en/of hoogte.

Ik begrijp heel goed, dat ik door gebrek aan technische kennis onvoldoende informatie heb gegeven in het begin, maar om dan al "trollend" mijn topic om zeep te helpen, gaat mij wat ver. En dat heb ik bedoeld met gebrek aan hulpvaardigheid (ik zal nooit lol gaan maken om een typefoutje).

Ik hoop dus, dat iemand dezelfde ervaring heeft en ook of en hoe hij/zij dat heeft opgelost.

EdK

Forumguru
Wel als er 65 plaatjes zijn die wel ingeladen worden en 5 niet dan zou ik toch eens kijken naar de extensie van het plaatje of toch naar de grote in pixels etc .!
Want de soort plaatje voldoet klaarblijkelijk niet aan de eisen van de navigatie.
Of misschien zit het gereserveerde geheugen vol voor plaatjes....?
Al eens geprobeerd om van de 65 goede er is bv 2 te verwijderen en dan te kijken of 2 plaatjes van setje van 5 wel geladen worden....?

Maar daarbij vind ik het vreemd dat je geen manuals hebt van de wagen en of de navigatie.
Hiervoor heb je namelijk ook betaald bij de koop van je wagen.
Maar deze zijn via skodasite volgens mij alsnog te downloaden als pdf

AndreM

Forumguru
Natuurlijk is dat een Rapid. :banghead:

Het verbaast me in dit forum dat op alles een antwoord wordt gegeven, maar niet op het eigenlijke topic zelf. ;)

Ach, een troost. :dankje:
Sommige mensen zitten alles af te zeiken, hebben overal commentaar op, zeggen op alles wat je zegt dat het niet waar is, dat zijn de beter weters. :fool:
En dat zijn meestal ook de mensen die geen humor hebben! :nono:
Daarom is mijn motto: elke gek heeft zijn gebrek! :yeehaa:

Gelukkig daar zijn dat er maar heel weinig en zijn de mensen "hier" welwillend, behulpzaam en weten een geintje te incasseren.

Maar misschien kan ik je een klein stukje verder helpen? :pieker:
Je zou kunnen proberen het koppelen van de telefoon met de auto opnieuw te doen.
Geeft dit hetzelfde resultaat, dan hoeft het niet altijd aan de navi/carkit te liggen. :nono:

Bij ons op de zaak rijden nog heel wat collega's met een nieuw model Opel Astra en zij kregen het niet voor elkaar om het telefoonboek uit de telefoon in de carkit van de auto te krijgen.
Bellen ging wel maar de rest niet.
In dit geval ging het om de Sony Xperia Z telefoon.
Er is zowel contact geweest met Opel Nederland en Sony en sinds kort is er een oplossing gevonden in nieuwe firmware voor de telefoon die dit probleem zou moeten oplossen.
Hiermee wil ik alleen maar aangeven dat het probleem niet altijd in de navi/carkit zit.

Wat je eventueel ook zou kunnen proberen is door een telefoon van iemand anders te koppelen en kijk dan wat voor resultaat dat geeft.

Succes ermee. :cheers:

Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
En dan nog een tip voor de niet technische mensen. :lezen:

Mocht je ooit een lelijke eend gekocht hebben maar je weet niet van welk ras?
Kijk dan eerst op http://www.rdw-kenteken.nl daar staan alle gegevens van je eend vermeld. :bloemen: :thumbsup:

Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
@Noord26: is niks vaags aan hoor.
Het is goed te lezen, alles is duidelijk te zien. :sterretjes:

Mijn bril is niet beslagen of zow en het is gewoon een officiële RDW website. :bloos:
Dacht ik............:pieker:

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Mijn virusscanner blokkeert de locatie die je op gaf. Dus ik dacht: zal maar de juiste link rechtstreeks naar de rdw geven.

AndreM

Forumguru
Mijn virusscanner blokkeert de locatie die je op gaf. Dus ik dacht: zal maar de juiste link rechtstreeks naar de rdw geven.

OK, ik gebruik deze al jaren, toevallig van de week nog omdat iemand een gebruikte auto wil kopen.
Maar in ieder geval bedankt voor de juiste tip zal ik maar zeggen.:thumbsup:

Bovenaan Onderaan