Foutcode: P0090+P0091+P0047+P2526

Alamix

Nieuw lid
Ik krijg deze codes als foutcode. Op mijn dashbord zie ik oranje knippert spiraal lampje en oranje contunu roetfilter lampje.

Iemand een idee?
 

Duijzer

Donateur
Het wordt op prijs gesteld als je je even voorstelt in Meet&greet. Dan kun je ook aangeven wat voor type je hebt en welke motor. Dat helpt met meezoeken.

Op basis van gloeispiraal ga ik er vanuit dat het een dieselmotor is. Druksensor of vervuilde smoorklep zijn verdachten, maar het kan ook een turboslang zijn die lekt.
 

Tees

Donateur
Dat zijn allemaal sensor-fouten, te weten: vacuüm reservoir druksensor, turbo-laaddruksensor en de brandstofdruksensor (2x). De vraag is alleen of al deze fouten actueel zijn, of dat er oude fouten bij zitten die niet meer relevant is.

Aangezien er 2 fouten van de brandstofdruksensor inzitten, en die ook aangeven dat de sensor zelf waarschijnlijk niet meer goed is, zou ik met de huidige informatie die als eerste controleren en vervangen. Ook de bedrading even visueel nalopen en eventueel doormeten.

De andere 2 sensoren geven een signaal te laag of onwaarschijnlijk aan, dat zouden gevolgproblemen kunnen zijn, maar dat is moeilijk te zeggen met de informatie die we nu hebben.
 

Alamix

Nieuw lid
Wat is als eerst ga doen is alle sensors cleanen en kijken of er spanning op zit. Dank jullie wel voor de tips.
 

Alamix

Nieuw lid
Heb deze ook vervangen.


Maar nu is er een code bij gekomen p0201. Anwb was geweest zegt dat het verstuiver 1 is. Maae geloof dat het iets anders is.
 

Tees

Donateur
Ten eerste nog maar eens de vraag of de andere fouten die je noemt al eens gewist zijn en terugkomen, of oud (en niet actueel) zijn?
En dan: waarom geloof je dat het iets anders is dan de verstuiver? De foutcode is vrij overtuigend dat er geen goede communicatie met de verstuiver van cylinder 1 is. Kan zijn dat het de bekabeling daarheen is en niet meteen de verstuiver zelf, maar iets is daar iig aan de hand.
 
Bovenaan Onderaan