Pindasaus

Forumguru
Octavia Greenline, Business Ambition, bouwjaar 2015
1.6 TDI 110 pk DBKA
200.000 km

De auto van een kennis heeft de volgende fouten:
  1. Engine: P26F400 - Coolant Pump "C" Control Circuit/Open (Intermittent)
  2. Dashboard: U111000 - Function restriction due to communication interruption (Intermittent)
  3. Gateway: U100300 - Towing recognition control module No Communication (Intermittent)

Deze fouten komen terug als je ze wist. 'Coolant pump C' zou de elektrische koelwaterpomp achter de motor zijn, die ook met 'V488 heater support pump' wordt aangeduid, aldus dit topic. Zonder regelsignaal zou hij op volle snelheid draaien. Zodra je de motor op contact zet, hoor je inderdaad iets aan de achterzijde van de motor ruisen. Wat ik niet begrijp, is de pomp spanning krijgt, ondanks dat het regelsignaal blijkbaar niet doorkomt. Duidt dit op kapotte bekabeling? Een pomp die niet meer lekker is?

Enkele jaren geleden is er een vaste trekhaak geplaatst door een universeel garagebedrijf. Als je een aanhanger aansluit, werkt de verlichting. Als je echter met OBDeleven binnen de trekhaakmodule een uitgangstest kiest, kan je die wel starten maar niet meer stoppen.

Daarnaast gaat het starten wisselend als de auto een dag heeft gestaan. Soms slaat hij direct aan, soms duurt het enkele seconden. Dit is bij een buitentemperatuur van 7 graden. Eenmaal gestart, loopt hij goed. Als je een stukje hebt gereden en de start-stop gebruikt, slaat de motor direct aan. Deze week heb ik de accu vervangen (Varta AGM), aangemeld en volledig opgeladen, maar dat verandert helaas niets. Om te kijken of de verstuivers misschien niet meer goed zijn, heb ik gekeken naar de live data 'injection amount deviation'. Ze blijven alle binnen +- 0.5 mg/stroke, zowel bij stationair als 2000 tpm. Als ik het goed begrijp is dat acceptabel. Zou het met het voorgloeien te maken hebben? Of met de brandstofdruk?

Heeft iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
OBD11 in de prullenbak gooien als eerste en daarna iemand opzoeken die een goede VCDS of ODIS heeft om hem uit te laten lezen. :giggle:

Daarnaast zal je niet de eerste zijn die een trekhaak heeft laten inbouw die alsnog rechtstreeks op de achterlichten geknutseld is met een verkeerde module of anders.

Waterpomp word draden nameten dan weet je het

Tellerklok is niks geks
 
Bovenaan Onderaan