CharlesTucker
Forumguru
Dat zou theoretisch best kunnen, en er zou ook best wel een reden voor kunnen zijn. De ontwerper zou dan de aanname gedaan moeten hebben dat een bestuurder nooit tegen niet bewegende obstakels aan zal rijden, en daar dus ook niet tegen beschermd hoeft te worden. Misschien geen hele gekke aanname. Het zou misschien ook wel een aantal gevallen van vals alarm waar ik hier wel eens wat over lees voorkomen.En volgens mij reageert FA ook niet op stilstaande objecten……
Echter, dan zou het systeem ook moeten kunnen herkennen of een gedetecteerd object beweegt of stilstaat. Ik weet niet welke sensor(en) gebruikt worden voor FA, maar zowel met Li- of Radar als met een camera is dat best lastig (maar niet helemaal onmogelijk). Je zult dan echter ook een soort drempel voor beweging moeten kiezen, 0.0001 km/u, 1 km/u, 10 km/u? Kortom, technisch wel te doen, maar nogal gecompliceerd, en ik kan me dan ook nauwelijks voorstellen dat dat gebeurt in de huidige systemen. Vermoedelijk houdt het systeem wel rekening met je stuurhoek, en als je volgens de stuurhoek wel om een object heen zult gaan zal ie niet ingrijpen, dat zal soms de indruk geven dat FA niet reageert op stilstaande objecten
(en hou zou het het systeem reageren als er voor je plotseling geremd wordt, jouw voorganger remt ook, maar komt voor je tot stilstand en is dan dus veranderd van een bewegend object in een stilstaand object, stopt dan je FA met ingrijpen, vast niet?).