Full LED koplampen Style bussiness

Canon-Eye

Forumguru
Gewoon de constructie waar het bord aan hangt...
Je kunt het ook niet willen snappen, hè... ;)

Maar voor alle zekerheid en speciaal voor jou: wat ik bedoel is dat de waarneming van de weg en omgeving voorbij het retroflecterende en daarmee verblindende verkeersbord wordt bemoeilijkt tenzij je dimt. Komt op het onverlichte platteland nogal eens voor.
Maar ja, stadsbewoners... :D

sunfield

Nieuw lid
Wat vinden jullie is het lichtpakket (€990) het waard of geven de standaard halogeen lampen genoeg licht?

Wie raadt het aan en wie niet

Canon-Eye

Forumguru
Maar met een beleid van een dorp....oftewel likmevessie
Dat hoeft niet per definitie. Ik woon in een gemeente die uit 13 dorpen bestaat, maar daar is beleidsmatig gesproken -althans in mijn visie - niet zo gek veel mee mis.

Als burger is de afstand tot het gemeentebestuur ook niet zo groot, dus je kunt vrij makkelijk met ze in overleg en dat heeft dan vaak nog resultaat ook.
Ik denk niet of je in een stad dan zo veel beter af bent... :nono:

Ik merk dat er een soort van bochtenverlichting aanwezig is en ik doel dan niet op de bermlichten die aangaan in de bocht. Bij een geringe snelheid (boven 10-15km/uur) komt er een extra (wit) licht tevoorschijn dat +- 50-70 cm van de grond schijnt.

Ik heb getracht dit te onderzoeken, maar het is niet waarneembaar bij een stilstaande Octavia Facelift. Iemand die hier iets meer van weet?

pipokoeie

Nieuw lid
Wat vinden jullie is het lichtpakket (€990) het waard of geven de standaard halogeen lampen genoeg licht?

Wie raadt het aan en wie niet

Persoonlijk vind ik t echt een aanrader. Tenzij je vrijwel nooit in het donker rijdt. Wat mij betreft zijn goede koplampen qua veiligheid en comfort upgrade enorm underrated.

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Ik merk dat er een soort van bochtenverlichting aanwezig is en ik doel dan niet op de bermlichten die aangaan in de bocht. Bij een geringe snelheid (boven 10-15km/uur) komt er een extra (wit) licht tevoorschijn dat +- 50-70 cm van de grond schijnt.

Ik heb getracht dit te onderzoeken, maar het is niet waarneembaar bij een stilstaande Octavia Facelift. Iemand die hier iets meer van weet?
Cornerfunctie van de mistlampen?

hurmpie

Actief lid
Afgelopen week bij de dealer langs geweest... ze hebben de computer opnieuw ingesteld. Waarschijnlijk door verlagen iets niet goed gegaan of het werkte niet naar behoren. Precies weet ik het ook niet maar nu helemaal happy met de full led verlichting.

innocenti

Forumguru
Afgelopen week bij de dealer langs geweest... ze hebben de computer opnieuw ingesteld. Waarschijnlijk door verlagen iets niet goed gegaan of het werkte niet naar behoren. Precies weet ik het ook niet maar nu helemaal happy met de full led verlichting.
Mooi dat t is opgelost en je tevreden bent.

Vandaag is de auto bij de dealer geweest en de lampen van mijn octavia FL stonden inderdaad ook te laag. Waarschijnlijk een foutje/marge van de fabriek. Ze hebben het bijgesteld.
Bij snelheden onder de 60km/u gaat er een extra lamp branden die de trottoirs aan beide zeiden verlicht. Dit is een aparte lamp (niet de cornerfunctie van de mistlampen) die zichtbaar is als je in de lampenunit kijkt van onder naar boven. Ik zal vanavond even een foto uploaden.

TIPI

Nieuw lid
Da's helemaal juist wat je gezien hebt. Sinds 7500km rijd ik met de oct3fl met full LED. Voorheen had ik de meedraaiende xenons waar op zich al heel blij mee was. Ik vind de LEDs echter nog beter. Heel veel licht en dus ook "sideways" zoals je aangeeft. Het zijn niet de mistlampen maar het zit 'm in de koplampen zelf. Bij stilstand niets te zien maar van zodra je gaat rijden komt er uiterst rechts en links extra licht bij en dat verdwijnt (naar mijn ervaring) ergens rond de 60/uur. Het gebeurt allemaal heel subtiel. Het is niet floep aan/floep uit maar alsof er een dimmer op staat. Ze gaan zachtjes aan van zodra je gaat rijden en heel zachtjes uit vanaf de 60 over gaat. Stel dat je afzakt van 80....eenmaal rond de 60 komen ze weer zachtjes bij. Als je dan voor een rood licht staat en kijkt goed in de berm dan zie je die "side beams" weer heel zachtjes uit gaan. Je moet er beetje op oefenen om het te zien maar van zodra je weet wanneer/waar en hoe te kijken dan zie je het op gelijk welk moment. Wat me nu heel erg intrigeert is hoe dat tot stand komt. Nogmaals het zijn niet de mistlampen wanr als je die opzet zie je op de grond dat het echt niet die zijn. (Ik heb er trouwens andere halogenen in gestoken bij mij fie veel witter zijn dan de originele gele theelichtjes) Zouden die sidebeams tot stand komen door "een" spiegel die draait of is het de LED zelf. Op 2 dec ga ik het mogelijk weten want dan ga ik een testrit doen met een technisch iemand van de dealer. (DSG gerelateerd)
Als jullie weten hoe die sidebeams tot stand komen? Ik hoor het heeeeel graag. :jaja::bloemen:

Bovenaan Onderaan