Functies in toerenteller

Rob

Forumguru
Ik ontdekte bij toeval, door gunstige lichtinval, 2 functies in de toerenteller. Ongetwijfeld niet aanwezig op mijn auto maar wel benieuwd waar ze voor zijn.

uploadfromtaptalk1433258597476.jpg

Cordoba

Forumguru
@Octavia32 +1
Overigens is het standaard zo dat Vag voor een bepaald model één model tellerplaat gebruikt en alle mogelijke functies onder de juiste inval van (zon-)licht, zichtbaar worden.

Andere mogelijkheid is, dat functies bijvoorbeeld in Duitsland voor bepaalde uitvoeringen wel mogelijk waren, en daarom is er bij alle tellerplaten rekening mee gehouden. (Net zoals we pas sinds kort in NL een nieuwe Skoda met electrische voorruitverwarming kunnen kopen).

newwolf84

Forumguru
nou je hebt het gered...kon mijn nieuwsgierigheid niet meer in bedwang houden en heb net ook even gekeken en jawel die symbooltjes zitten er bij mij ook in.

Brengt me wel bij de volgende vraag, op jouw foto zie je ook nog net een auto die schuin op een helling staat met een soort cc symbool erbij, die heb ik ook, iemand ook enig idee wat dit voor moet stellen? en nee die staat niet in mijn handleiding...

Rob

Forumguru
Die schuine lijkt me inderdaad hill control i.c.m. DSG. (Klinkt logisch alleszins) Zit erop en doet het ook maar lampje heeft nog nooit gebrand.

Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Aangezien de vraag afkomstig is van een Octavia II-rijder, mogen we dus concluderen dat dezelfde tellerplaten voor meerdere modellen gebruikt worden?

lijk me zo iets.

Niet van wakker liggen,enkel als het begint te branden tijdens het rijden. :D

oetje

Actief lid
De onderste met auto en pijl herken ik uit mijn Citigo! Het is het City Safe Drive systeem.

• Leuk
Waarderingen: Rob

Rob

Forumguru
De onderste met auto en pijl herken ik uit mijn Citigo! Het is het City Safe Drive systeem.

Je hebt gelijk. :thumbsup:
Alleszins apart... Een symbool voor een functie die in de 02 van 2010 helemaal nog niet bestond. Of het symbool wordt gebruikt voor zowel CSD als ACC, afhankelijk van model.

Dat gezegd hebbende.... CSD en ACC verschillen ook weer niet heel veel van elkaar. Heeft de ACC in een O3 ook de (nood)stopfunctie bij stilstaand verkeer en werd ACC 5-6 jaar geleden geleverd op een VAG model?

Handleiding Citigo
CSD.jpg

Laatst bewerkt:

jonbongoofy

Forumguru
Ik hoop dat de bewolking nog wegtrekt want ik ben toch ook wel erg nieuwsgierig of ik dezelfde tekens tegenkom

• Leuk
Waarderingen: Rob
Bovenaan Onderaan