@ertromp Erik, ik had jouw post #8 gelezen, maar ik interpreteer post#8 als een veronderstelling van jou, geen zekerheid, vandaar dat ik er even op terug kwam.
En het topic gaat niet direct alleen om de betekenis van de symbolen maar vooral om de aanwezigheid an sich in een auto die dergelijke functies helemaal niet kón hebben ten tijde van de fabricagedatum.
Dat klopt per definitie niet Rob: een symbool maken voor een funktie die niet kan
dan moet je een waarzegster of iets dergelijks in gaan schakelen. Bij de laatste update van het forum was daar nog niet in voorzien, dus er is geen smilie voor op het forum.
Nu is het wel zo, dat er af en toe updates zijn van onderdelen van de auto's, zo kunnen er bijvoorbeeld nieuwere motoren in komen, maar ook minder opvallende zaken zoals een iets nieuwere tellerplaat met symbooltjes die mogelijk in andere modellen ooit leverbaar worden. Stel dat men voorziet dan men in de Superb van 2017 een nieuw systeem leverbaar wordt (bijvoorbeeld in de Laurent & Klement uitvoering), en de huidige voorraad tellers is bijna op. Dan is het dus goed mogelijk dat je in een Octavia een teller met een symbooltje krijgt waarvan men verwacht dat het in de toekomst leverbaar is in de top-uitvoeringen van de Superb.
Overigens ook een verzachtende omstandigheid voor Andrehj: behalve dat ie zichzelf verontschuldigt, gebeurt het toch ook wel vaak dat dezelfde vraag steeds opnieuw wordt gesteld, terwijl ie gewoon in het boekje staat, en op meerdere plaatsen op het forum is terug te vinden. (overigens werkt de
zoekfunctie op het forum vaak niet goed
)