...maar als je zoiets vermoed,
@micky dan kan je zo'n topic / vraag toch negeren voor jezelf? (Geen aanval op jou persoonlijk)
Ik bemoei me er (dacht ik) meestal niet mee, maar er staat: 'het wordt op prijs gesteld als..' Oftewel dit klinkt als een uitnodiging die je mag negeren of op een later tijdstip (stel je merkt als nieuwkomer: hè wat een gezellig forum hier eigenlijk!)
Ik ben op diverse fora actief en nergens wordt het jezelf voorstellen zo op de voorgrond geschoven als hier. Meestal is dat gewoon een optie a la de stamtafel; vind je het leuk om elkaar beter te leren kennen dan is dat een optie, maar het hoeft niet.
Wat ik merk dat veel belangrijker is op een forum, en dat nog echt niet heel mensen goed beheersen (incluis mezelf) is hoe je met z'n allen verantwoordelijk bent voor een goede sfeer en een open en uitnodigende houding kunt aannemen in de reacties. En dat zit 'm mijne inziens niet of nauwelijks in het zich 'nejes voorstellen'.
Ik begrijp heel goed de gedachte erachter wel, hoor. Als je ergens naar binnen stapt bij een groep mensen stel je je als vanzelf ook even voor, bv op een verjaardag waar je nog niemand kent. Maar internet / forum kan je ook meer vergelijken met een café waar je eerst eens binnen komt, de sfeer proeft, eens een vraag stelt en op basis van welke reacties je daarop krijgt, besluit om wat meer te investeren in het kennismaken met de rest. En dan komt het voorstellen later of vanzelf wel...