Garantiecheck gehad

Waalko Kramer

Forumguru
Gistermiddag heb ik mijn Fabia naar Heemskerk gebracht voor een laatste garantiecheck.

Had een lange lijst met punten die afgehandeld moesten worden en zo te zien is het gelukt.

DSG7 is voorzien van een software-update! De bak schakelde zo beroerd en dat vonden ze bij de dealer ook. Na de software-update is het weer perfect!

Lampcontrole die aangeeft dat er een lampje kapot is heeft te maken met de led-verlichting en kon dus niet opgelost worden. Of ik moet alles weer in de originele staat terugzetten.

Slecht radio-ontvangst heeft te maken met de USB-adapter voor sigarettenaansteker.
Haal de adapter eruit en je hebt een geweldige radio-ontvangst en stop je hem er weer in het is niet om aan te horen zo slecht.

En de verlichting van de autoradio heeft ook invloed van de ingebouwde led-verlichting. De led-verlichting die ik gebruik is wel voorzien van canbus en weerstandskabels.

Inmiddels heb ik wel de led-interieurverlichting vervangen voor de originele.

En de rode klikhouder voor de gordel die hebben ze ook vervangen want die zat los aan de stoel. Hiervoor moesten ze wel de bestuurdersstoel demonteren.

Ga er nu eerst een weekje mee rijden en kijken of de DSG7 zo blijft als het nu is en anders moet ik weer contact met Heemskerk opnemen.

Cordoba

Forumguru
OK Waalko, maar omdat je aangaf problemen te hebben gehad met de DSG, dacht ik van beter tijdig slijtage van de koppelingen checken dan straks net buiten de garantie een kapotte koppeling. Ik wist niet dat ie daarop al gecheckt was.

H@RM

Senior Member
Gistermiddag heb ik mijn Fabia naar Heemskerk gebracht voor een laatste garantiecheck.

DSG7 is voorzien van een software-update! De bak schakelde zo beroerd en dat vonden ze bij de dealer ook. Na de software-update is het weer perfect!

Ga er nu eerst een weekje mee rijden en kijken of de DSG7 zo blijft als het nu is en anders moet ik weer contact met Heemskerk opnemen.

Ken dat. Na iedere software update of adeptatie rit schakelde de DSG7 ook weer een paar weken perfect. Daarna weer gedonder. Doe jezelf een lol een rij de komende week zoveel mogelijk stad en file. Op snelheid schakelen die bakken allemaal perfect, onder dat soort omstandigheden valt die het snelste terug in de "oude gewoontes"

Maar ik hoop van harte dat alle problemen wegblijven

CDK

Forumguru
mochten de problemen van het slechte schakelen terug komen of aanhouden en je wil er niet al te veel aan uitgeven kan je met VCP of VCDS eens in de zoveel tijd de basis instellingen terug zetten ;)

H@RM

Senior Member
Zolang er nog garantie is zou ik mn best doen om zo veel mogelijk te laten vervangen

Waalko Kramer

Forumguru
Ken dat. Na iedere software update of adeptatie rit schakelde de DSG7 ook weer een paar weken perfect. Daarna weer gedonder. Doe jezelf een lol een rij de komende week zoveel mogelijk stad en file. Op snelheid schakelen die bakken allemaal perfect, onder dat soort omstandigheden valt die het snelste terug in de "oude gewoontes"

Maar ik hoop van harte dat alle problemen wegblijven

Je hebt gelijk. Gedonder is terug... En nu? Wat is de oplossing. Heb nog garantie tot 20 maart 2015.

Nieuwe DSG7 met nieuwe platen is dat de oplossing??

CDK

Forumguru
@Waalko Kramer direct aan de hardste bel trekken die er hangt bij je dealer en het ècht laten oplossen, daarna zelf de software laten aanpassen om dit in de toekomst te voorkomen.

H@RM

Senior Member
Je hebt gelijk. Gedonder is terug... En nu? Wat is de oplossing. Heb nog garantie tot 20 maart 2015.

Nieuwe DSG7 met nieuwe platen is dat de oplossing??

Jawes heeft toen der tijd de koppelings platen vervangen. Ellende bleef terug komen
Later is de bak er nog een keer onder uit geweest en hebben ze de megatronic vervangen. Sinds dien schakelt hij heel veel beter. af en toe nog een schok door de aandrijflijn.

Zoals Corné al aan gaf. Heel hard aan de bel trekken en geen enkele "tijdelijke oplossing" meer accepteren.

Ik zit ook nog heel hard er over na te denken om de software van de bak nog aan te laten passen

Waalko Kramer

Forumguru
@Waalko Kramer direct aan de hardste bel trekken die er hangt bij je dealer en het ècht laten oplossen, daarna zelf de software laten aanpassen om dit in de toekomst te voorkomen.

Vandaag heeft Pon (Skoda) contact met mij opgenomen en zij zeggen dat Martin Schilder een software-update heeft uitgevoerd en dat is oke. Importeur gelooft alleen de dealer (Martin Schilder) en dat is dus de waarheid.

Was hier helemaal niet mee eens en heb contact met Skoda Purmerend opgenomen en die gaan komende maandag met mij proef rijden.

Hopelijk vinden zij wel wat!! Martin Schilder Adieu!!!!!

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
een dealer gaat toch alleen pon maar gelijk geven vrees ik..., mocht het anders zijn zou me dat verbazen! garantie willen ze alleen geven als ze dit kunnen claimen bij de importeur, dus krijgt pon gelijk, die zitten namelijk op DSG gebied altijd in de ontkenningsfase.... :(

Waalko Kramer

Forumguru
een dealer gaat toch alleen pon maar gelijk geven vrees ik..., mocht het anders zijn zou me dat verbazen! garantie willen ze alleen geven als ze dit kunnen claimen bij de importeur, dus krijgt pon gelijk, die zitten namelijk op DSG gebied altijd in de ontkenningsfase.... :(

En wat dan? Software-update bij JD in Lochem.......

H@RM

Senior Member
Voor dat ik bij Auto Jawes :thumbsup: kwam ben ik ook bij 2 andere dealers geweest.
De verkopende dealer scheepte mij ook altijd op die manier af.(wat een ongelooflijk K*T bedrijf)
2 jaar lang rondgereden als die 2 afro's in de Audi cabrio.:rockon::banghead:

Dat was reden genoeg om een garantie verlenging af te sluiten Mocht dit tot de mogelijkheden behoren. DOEN!!!

Bij het tweede bedrijf begon de directeur te piepen dat ze niet de verkopende dealer waren. (was ook in de tijd dat Pon afscheid nam van de sub-dealers. Dus snap zijn reactie)

Mijn ervaring inmiddels:
Zorg dat je naar een kleinere dealer gaat. Waar je een mens bent i.p.v. een nummer
DIS melding of niet van andere dealers. Ze (Jawes) hebben het toch voor elkaar gebokst dat alles binnen garantie verzekerings termijn vervangen werd.

Succes @Waalko Kramer
Hou ons op de hoogte

Cordoba

Forumguru
@Waalko Kramer Misschien is het verstandig om alvast contact op te nemen met je rechtsbijstandsverzekering (als je die hebt voor de auto).

En wat de dealer en Pon betreft: dat valt toch onder hetzelfde moederbedrijf, of vergis ik me?

• Leuk
Waarderingen: CDK

Waalko Kramer

Forumguru
Vanmiddag was ik in Alkmaar en toch maar even naar MartinSchilder in Alkmaar geweest om de nieuwe Fabia Combi te bewonderen.
Mooie auto en toen kwam het gesprek op gang inzake mijn dsg7.

Binnen 5 minuten zat er een monteur van Skoda achter mijn stuur en na 2 minuten rijden wist hij het al! Koppelingsplaat moet vervangen worden! Komende maandagochtend om 8.00 uur mag ik hem afgeven en een gratis leenauto staat er voor mij klaar.
Zal enkele dagen de Fabia moeten missen.
Vreemd he! Filiaal Heemskerk zegt er is niks aan de hand en filiaal Alkmaar heeft het na een paar minuten al door...

Wordt vervolgd......

Bovenaan Onderaan