Gas en veren...

guitar_billy

Senior Member
in Tsjechie had je de mogelijkheid je Skoda af fabriek een 2cm te verhogen (!). soort "slecht wegdek" pakket.

kan wel effectief zijn maar helaas ziet het er niet uit...

hulpveren of zo een luchtbalg lijken dus een oplossing voor mensen met zwaardere lasten als LPG of trekhaak.

Ik heb zelf een O2 Elegance met Gasfx. Wat mij daar enorm van tegenvalt is als ik met volle tanks, twee kinderen van 6 en 1 van 14 over een willekeurige drempel sneller dan 10km/h passeer, de onderkant het erg te verduren heeft. Oftwel: iets te zacht afgeveerd. Misschien daar op letten en wat zwaardere veren laten monteren (zwaardere schokbrekers kan ook..., het gaat echt om "nadeinen")

Ik ben zelf heel benieuwd wat je ervaringen zijn met de O2 en Gasfx... volgensmij een van de weinige systemen die ook vloeibaar gas in de motor spuit zonder te verstuiven... maarja, daar dan wel even een nieuwe topic voor starten he ;)

Ook ik had (!) dit probleem met mijn Octavia II - Elegance Attractive Buisines. Ik heb daarbij ook nog een demontabele trekhaak en deze zit nog lager dan de gewone trekhaak. Ik heb ook een set hulpveren (MAD) laten monteren en ........... OK. Prijs ongeveer 225,-- bij de dealer. Wel evn opletten dat de automatische lichthoogteverstelling weer gereset wordt nadat de hulpveren gemonteerd zijn. De auto komt ongeveer 3 cm hoger te staan aan de achterkant.

Bovenaan Onderaan